Chevrolet 1955 renovering med lite uppdaterat chassi

Helrenovering på min cheva 55:a
  • 153 Följare
  • 283 644 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 september 2018
Lycan
6 februari 2013 · 262 Inlägg

Inga funderingar på att "modernisera" elsystemet? Tänker närmast på exempelvis relästyrt hel o halvljus, intervalltorkare m.m. Det har ju hänt en del sen 1955 vad det gäller elsystem så om man inte ska bygga orginal så rekommenderar jag att modernisera elen. Ska själv relästyra hel o halvljus istället för fotomkopplaren som är orginal på min Firebird, har även beställt en torkarmotor med fem intervallägen.

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120
Pontiac Firebird Trans-Am "Toxic Bird" (1970)
Jackson_
6 februari 2013 · 594 Inlägg

Lycan skrev:
Inga funderingar på att "modernisera" elsystemet? Tänker närmast på exempelvis relästyrt hel o halvljus, intervalltorkare m.m. Det har ju hänt en del sen 1955 vad det gäller elsystem så om man inte ska bygga orginal så rekommenderar jag att modernisera elen. Ska själv relästyra hel o halvljus istället för fotomkopplaren som är orginal på min Firebird, har även beställt en torkarmotor med fem intervallägen.

Jo de är klart ja ska göra de blir flatsäkringar ist för glas, och diverse relän kommer komma till. och jag har funderat ett tag på ett torkar kitt så man monterar stag och motor under instrumentbrädan istellet för torpeden. Och även plockar bort viern som är orginal till torkararmarna och Dom motorerna är de intervall på så klart man lär uppdatera de gammla glada 50-talet :-P

Volvson
6 februari 2013 · 128 Inlägg

Detta ska bli riktigt roligt att följa! Först Farbros Bozzes och nu kan man även följa ditt projekt, njutbart big_smile

Volkswagen Typ 1 "Bubbla" (1962)
Jackson_
6 februari 2013 · 594 Inlägg

Volvson skrev:
Detta ska bli riktigt roligt att följa! Först Farbros Bozzes och nu kan man även följa ditt projekt, njutbart big_smile

ja hans projekt tycker även ja är mycket imponerade att följa smile kul att du tycker de big_smile

Lycan
6 februari 2013 · 262 Inlägg

Jackson_ skrev:
Jo de är klart ja ska göra de blir flatsäkringar ist för glas, och diverse relän kommer komma till. och jag har funderat ett tag på ett torkar kitt så man monterar stag och motor under instrumentbrädan istellet för torpeden. Och även plockar bort viern som är orginal till torkararmarna och Dom motorerna är de intervall på så klart man lär uppdatera de gammla glada 50-talet :-P

Det låter najs det där torkarkittet, brukar va till fördel att dölja så mycket elektriskt som möjligt i motorrummet.

Får även tacka för att du hakar på min projekttråd. smile

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120
Pontiac Firebird Trans-Am "Toxic Bird" (1970)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 februari 2013 · 6 473 Inlägg

fan vad du slaktar på, är det dax för innertak nu? jag kan komma imorgon kväll eller nångång på hela frdagen. ??

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Jackson_
6 februari 2013 · 594 Inlägg

Lycan skrev:

Jackson_ skrev:
Jo de är klart ja ska göra de blir flatsäkringar ist för glas, och diverse relän kommer komma till. och jag har funderat ett tag på ett torkar kitt så man monterar stag och motor under instrumentbrädan istellet för torpeden. Och även plockar bort viern som är orginal till torkararmarna och Dom motorerna är de intervall på så klart man lär uppdatera de gammla glada 50-talet :-P

Det låter najs det där torkarkittet, brukar va till fördel att dölja så mycket elektriskt som möjligt i motorrummet.

Får även tacka för att du hakar på min projekttråd. smile

absolut de blir snyggast då smile kul att kika runt lite vad alla pysslar med så de är bara kul att de är många som donar på smile verkar ha gjort en hel del på din i alla fall ser bra ut smile

Jackson_
6 februari 2013 · 594 Inlägg

farbrorbozze skrev:
fan vad du slaktar på, är det dax för innertak nu? jag kan komma imorgon kväll eller nångång på hela frdagen. ??

har hållt på pyssla lite gran iaf smile hur går de för dig då ? ja drar iväg ett sms i morgon ja får se vilken dag de blir smile

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 februari 2013 · 6 473 Inlägg

Jackson_ skrev:

farbrorbozze skrev:
fan vad du slaktar på, är det dax för innertak nu? jag kan komma imorgon kväll eller nångång på hela frdagen. ??

har hållt på pyssla lite gran iaf smile hur går de för dig då ? ja drar iväg ett sms i morgon ja får se vilken dag de blir smile

gör så, sen jobbar jag ju denna helg+kväll nästa vecka så då tar det ända till nästa helg innan jag finns tillgänglig.

ska nog tillverka en pappmall på bakruteöppningen med , kan va bra & ha smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Jackson_
6 februari 2013 · 594 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Jackson_ skrev:

farbrorbozze skrev:
fan vad du slaktar på, är det dax för innertak nu? jag kan komma imorgon kväll eller nångång på hela frdagen. ??

har hållt på pyssla lite gran iaf smile hur går de för dig då ? ja drar iväg ett sms i morgon ja får se vilken dag de blir smile

gör så, sen jobbar jag ju denna helg+kväll nästa vecka så då tar det ända till nästa helg innan jag finns tillgänglig.

ska nog tillverka en pappmall på bakruteöppningen med , kan va bra & ha smile

okejokej ska nog kunna gå att ordna smile antingen i morgon eller på fredag blir de då smile

Jackson_
6 februari 2013 · 594 Inlägg

hittade även på  en bild på daton på bakre kofongaren som inhandlades för en tid sen:) https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-db541cb2c101f6c115ae994da2398b91.jpg

weber140 Förgasarfrälst
6 februari 2013 · 219 Inlägg

den där prylen på bild skulle man gärna lägga vantarna på... har en plastfångare med halvrisig passform du kan få i byte?! wink wink wink

Jackson_
6 februari 2013 · 594 Inlägg

weber140 skrev:
den där prylen på bild skulle man gärna lägga vantarna på... har en plastfångare med halvrisig passform du kan få i byte?! wink wink wink

hehe säger du de, har 3 till kofongare i bak en i riktigt hyfsat skick om de finns intresse dock tom tongue

weber140 Förgasarfrälst
6 februari 2013 · 219 Inlägg

vad kostar den? behöver inte va snorfin, bara den inte är upprostad så ^^  skicka p.m!

cheva_raggare
6 februari 2013 · 534 Inlägg

en på classiccars.se som säljer kompletta elsystem färdiga till 59 kostade det 10500kr med alla kontakter och det då lite dyrt tycker ja men man får ju ett nytt riktigt el system

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Jackson_
7 februari 2013 · 594 Inlägg

cheva_raggare skrev:
en på classiccars.se som säljer kompletta elsystem färdiga till 59 kostade det 10500kr med alla kontakter och det då lite dyrt tycker ja men man får ju ett nytt riktigt el system

Usch då de lät lite dyrt :-P

T-34
7 februari 2013 · 88 Inlägg

Hittade sida till slut http://www.repro-parts.com/index.html
Fanns kompletta elhärvor till många bilar, dock inte till 55an men du kanske kan hitta nåt matnyttigt där i alla fall.
Magnus

Lycan
7 februari 2013 · 262 Inlägg

Finns en del på Classic Industries i USA, lite mer mänskliga priser. Välj Tri Five Chevy i Select model rutan och sök sen på Harness så finns det en hel del olika kablage.

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120
Pontiac Firebird Trans-Am "Toxic Bird" (1970)
Jackson_
7 februari 2013 · 594 Inlägg

T-34 skrev:
Hittade sida till slut http://www.repro-parts.com/index.html
Fanns kompletta elhärvor till många bilar, dock inte till 55an men du kanske kan hitta nåt matnyttigt där i alla fall.
Magnus

Okej tackar för du tog dig tiden att hitta på de , såg de fanns till 57 dom kanske är lika dana vad vet ja ? Men de är vell inte allt för brottom med elsystem heller de är vell de sista mer eller mindre man behöver vid montering snålar lite pä stålarna och försöker får lack på ramen och den helt klar med motor och låda samt underredet på karossen så man får ihop bilen till ett stycke igen :-) men först lär den itur som sakt :-D

Jackson_
7 februari 2013 · 594 Inlägg

Lycan skrev:
Finns en del på Classic Industries i USA, lite mer mänskliga priser. Välj Tri Five Chevy i Select model rutan och sök sen på Harness så finns det en hel del olika kablage.

Ja jag har spanat lite där jag med faktiskt :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang