Chevrolet 1955 renovering med lite uppdaterat chassi

Helrenovering på min cheva 55:a
  • 153 Följare
  • 283 749 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 september 2018
Jackson_
8 februari 2013 · 594 Inlägg

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:
Har sett att du har en vit rand på instrumentpanelen, ska det inte vara en chromerand med svarta chevymärken på i denna bil?

på bel airen är de det,sen vet ja inte om de var tillval? är en 210 ja har men en sådan kommer jag innförskaffa mig för ja tycker det ser snyggare ut smile kan inte säga att ja ska göra en orginalrenovering ja ska bygga i ordning den så som ja vill ha den är tanken iaf smile

Ahaa, det förklarar saken, du har en snikutrustad! tongue Jo det är faktiskt snyggare med chromet.
Kommer du köra Bel Air lister på sidorna och köra lacken till med?

den kommer bli 2 färgad, men de blir 210 listerna för jag tycker de ser mer cleant ut, listen som delar av färgerna på bakskärmen kommer att monteras på, innhandlad och ligger i gaderoben även den med lol
+ att dom lister som sitter på bilen nu är i riktigt bra skick så då behöver ja inte byta ut alla smile

Senast redigerat av Jackson_ (8 februari 2013)

Putteliten
8 februari 2013 · 9 077 Inlägg

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

på bel airen är de det,sen vet ja inte om de var tillval? är en 210 ja har men en sådan kommer jag innförskaffa mig för ja tycker det ser snyggare ut smile kan inte säga att ja ska göra en orginalrenovering ja ska bygga i ordning den så som ja vill ha den är tanken iaf smile

Ahaa, det förklarar saken, du har en snikutrustad! tongue Jo det är faktiskt snyggare med chromet.
Kommer du köra Bel Air lister på sidorna och köra lacken till med?

den kommer bli 2 färgad, men de blir 210 listerna för jag tycker de ser mer cleant ut, listen som delar av färgerna på bakskärmen kommer att monteras på, innhandlad och ligger i gaderoben även den med lol
+ att dom lister som sitter på bilen nu är i riktigt bra skick så då behöver ja inte byta ut alla smile

Kommer bli riktigt nice!

Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Jackson_
8 februari 2013 · 594 Inlägg

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:

Ahaa, det förklarar saken, du har en snikutrustad! tongue Jo det är faktiskt snyggare med chromet.
Kommer du köra Bel Air lister på sidorna och köra lacken till med?

den kommer bli 2 färgad, men de blir 210 listerna för jag tycker de ser mer cleant ut, listen som delar av färgerna på bakskärmen kommer att monteras på, innhandlad och ligger i gaderoben även den med lol
+ att dom lister som sitter på bilen nu är i riktigt bra skick så då behöver ja inte byta ut alla smile

Kommer bli riktigt nice!

de får vi hoppas:)

Putteliten
8 februari 2013 · 9 077 Inlägg

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

den kommer bli 2 färgad, men de blir 210 listerna för jag tycker de ser mer cleant ut, listen som delar av färgerna på bakskärmen kommer att monteras på, innhandlad och ligger i gaderoben även den med lol
+ att dom lister som sitter på bilen nu är i riktigt bra skick så då behöver ja inte byta ut alla smile

Kommer bli riktigt nice!

de får vi hoppas:)

Hoppas? Det här tror vi på! :B

Jackson_
8 februari 2013 · 594 Inlägg

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:

Kommer bli riktigt nice!

de får vi hoppas:)

Hoppas? Det här tror vi på! :B

absolut rätt inställning wink

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
8 februari 2013 · 6 474 Inlägg

Jackson_ skrev:

farbrorbozze skrev:
jag kommer sno ditt värmepaket, för det kan jag sälja dyrt & få råd att köpa ett värmepaket till min cheva...... wink

hade du inte 2 sa du tongue ?

har ingen fläkt, det var den jag menade wink sen är väl inte skicket på mina i klass med ditt wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Jackson_
8 februari 2013 · 594 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Jackson_ skrev:

farbrorbozze skrev:
jag kommer sno ditt värmepaket, för det kan jag sälja dyrt & få råd att köpa ett värmepaket till min cheva...... wink

hade du inte 2 sa du tongue ?

har ingen fläkt, det var den jag menade wink sen är väl inte skicket på mina i klass med ditt wink

ja just ja:P finns de inte nya att investera i då smile?

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
8 februari 2013 · 6 474 Inlägg

Jackson_ skrev:

farbrorbozze skrev:

Jackson_ skrev:

hade du inte 2 sa du tongue ?

har ingen fläkt, det var den jag menade wink sen är väl inte skicket på mina i klass med ditt wink

ja just ja:P finns de inte nya att investera i då smile?

satsar nog på lackering först wink har redan prylar att bygga ihop nåt av smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Jackson_
10 februari 2013 · 594 Inlägg

Idag har man varit och gjort ett ryck i garaget igen men inte rört en skruv på bilen, har pyssla med lite annat ist till bilen, då jag fick låna en metallkap (bild 1) mycke bra grej:-) resten talar vell bilderna för själv vad de är och kommer bli för nått skoj :-)
Lite bilder på dagens arbete :-)
https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-9ce2bb023720670a3962e7bda565d00a.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-2ad07d1c9a4b846654aa87eb3b57c26c.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-1deb310d93230756bd88822df6b52e32.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-4a9b009c854e689c2e2c685b13a34ecd.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-70224136eb51655ebd9b187b8ac9a9ef.jpg

T-34
10 februari 2013 · 88 Inlägg

Det där blir en nyttig pryl att ha i garaget.
Magnus

Jackson_
10 februari 2013 · 594 Inlägg

T-34 skrev:
Det där blir en nyttig pryl att ha i garaget.
Magnus

absolut,blir lite enklare att hålla på med karossen då smile

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
10 februari 2013 · 6 474 Inlägg

Jackson_ skrev:

T-34 skrev:
Det där blir en nyttig pryl att ha i garaget.
Magnus

absolut,blir lite enklare att hålla på med karossen då smile

Gör du den justerbar på längden, kommer inte ihåg hur du sa när jag va på besök.?
ser så lång ut mot karossen på bilden?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Jackson_
10 februari 2013 · 594 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Jackson_ skrev:

T-34 skrev:
Det där blir en nyttig pryl att ha i garaget.
Magnus

absolut,blir lite enklare att hålla på med karossen då smile

Gör du den justerbar på längden, kommer inte ihåg hur du sa när jag va på besök.?
ser så lång ut mot karossen på bilden?

Aa. De kommer den bli är tanken iaf. Ska på lite jul också med men hade inte dom hemma så får ta de så småning om :-)

Jackson_
11 februari 2013 · 594 Inlägg

Idag åkte framrutan ur med, var lite klurit med kromlisten då ja inte hade speciellt bra koll på hur den satt.men de löste sej. Plocka även bort pedalstället torkarmekanism och alla handbromsfesten. Nu är de inte många komponenter kvar tills karossen är helt tom, sen börjar de lite halvtråkiga. SLIPA men de ska vell gå de med :-) bjuder på ett par bilder med
https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-253500baab141108c34010f9335d5452.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169860/169860-2e6230374ce9db5349974a36fbe5e26e.jpg

Putteliten
11 februari 2013 · 9 077 Inlägg

En fråga, kommer motorrummet bli samma färg som bilen?

Jackson_
11 februari 2013 · 594 Inlägg

Putteliten skrev:
En fråga, kommer motorrummet bli samma färg som bilen?

Tanken är att torpeden kommer bli samma. Sen inneskärmar osv blir svart :-)

Putteliten
11 februari 2013 · 9 077 Inlägg

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:
En fråga, kommer motorrummet bli samma färg som bilen?

Tanken är att torpeden kommer bli samma. Sen inneskärmar osv blir svart :-)

Okej, det kan ju kanske funka. Annars gillar jag att hela motorrummet har samma färg som bilen, känns lite som fuskrenovering på nåt sätt med svart motorrum trots att det är orginal. Försökt få farsan att lacka motorrummet, MEN DET SKA VA ORGINAL! säger han! tongue Fick honom till att skaffa chromade ventilkåpor och öppet filter med chromelock i alla fall! big_smile

Jackson_
11 februari 2013 · 594 Inlägg

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:
En fråga, kommer motorrummet bli samma färg som bilen?

Tanken är att torpeden kommer bli samma. Sen inneskärmar osv blir svart :-)

Okej, det kan ju kanske funka. Annars gillar jag att hela motorrummet har samma färg som bilen, känns lite som fuskrenovering på nåt sätt med svart motorrum trots att det är orginal. Försökt få farsan att lacka motorrummet, MEN DET SKA VA ORGINAL! säger han! :P Fick honom till att skaffa chromade ventilkåpor och öppet filter med chromelock i alla fall! :D

Hehe ja smaken är ju olika själv tycker ja de blir för färgglatt om allt skulle bli (rött till exempl)under locket men ja ja ve inte ja :-P  moton komer ju givetvis få en anan färg och alla kåpor blir aluminium ist lika remskivor å så är tanken :-) så för orginal kommer de nog inte se ut tror ja :-P

Putteliten
11 februari 2013 · 9 077 Inlägg

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

Tanken är att torpeden kommer bli samma. Sen inneskärmar osv blir svart :-)

Okej, det kan ju kanske funka. Annars gillar jag att hela motorrummet har samma färg som bilen, känns lite som fuskrenovering på nåt sätt med svart motorrum trots att det är orginal. Försökt få farsan att lacka motorrummet, MEN DET SKA VA ORGINAL! säger han! tongue Fick honom till att skaffa chromade ventilkåpor och öppet filter med chromelock i alla fall! big_smile

Hehe ja smaken är ju olika själv tycker ja de blir för färgglatt om allt skulle bli (rött till exempl)under locket men ja ja ve inte ja :-P  moton komer ju givetvis få en anan färg och alla kåpor blir aluminium ist lika remskivor å så är tanken :-) så för orginal kommer de nog inte se ut tror ja :-P

Så bilen ska bli röd alltså? Ja det får ju inte bli för mycket av samma färg, å inte för många färger heller. Orginal så ska motorn vara orange å lägger man sen röd torpedvägg till det så kan det se lite dumt ut då.....

Jackson_
11 februari 2013 · 594 Inlägg

Putteliten skrev:

Jackson_ skrev:

Putteliten skrev:

Okej, det kan ju kanske funka. Annars gillar jag att hela motorrummet har samma färg som bilen, känns lite som fuskrenovering på nåt sätt med svart motorrum trots att det är orginal. Försökt få farsan att lacka motorrummet, MEN DET SKA VA ORGINAL! säger han! tongue Fick honom till att skaffa chromade ventilkåpor och öppet filter med chromelock i alla fall! big_smile

Hehe ja smaken är ju olika själv tycker ja de blir för färgglatt om allt skulle bli (rött till exempl)under locket men ja ja ve inte ja :-P  moton komer ju givetvis få en anan färg och alla kåpor blir aluminium ist lika remskivor å så är tanken :-) så för orginal kommer de nog inte se ut tror ja :-P

Så bilen ska bli röd alltså? Ja det får ju inte bli för mycket av samma färg, å inte för många färger heller. Orginal så ska motorn vara orange å lägger man sen röd torpedvägg till det så kan det se lite dumt ut då.....

Bilen blir förmodligen röd men motorn blir absolut inte orange :-P men de med färgen är inte bestämmt alla tankar och ideer som håller en sömnlös om nätterna så kanske man kommer på nått annat innan de är dax för lack :-D är ju en bit kvar dit om man säg :-P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang