Sätta trigger hjulet på rem skivan, Problem inför reg besiktning?

Nikk3n
8 februari 2013 · 23 Inlägg

Jag tror jag har stött på ett problem med mitt byggande när det kommer till reg besikning..
Jag har köpt mig en bmw växellåda med löstagbar svänghjulskåpa, och fick då inte plats med mitt orginal svänghjul/triggerhjul tillhörande b230fk
då detta svänghjul är för tjockt för min kåpa så har jag satt ditt ett svänghjul tillhörande b230 med förgasare,
(Jag gissar på att svänghjulskåpan även kommer från en förgasarmotor då det saknas uttag för triggergivaren)

Jag har planerat att köra med eftermarknadssprut.

Jag vet att det inte går att besikta med eftermarknasprut...
så min tanke var försöka dölja eftermarknadssprutet men detta lär väl inte gå om man sätter triggerhjulet på rem skivan? eller?

Eftersom jag inte kan ha orginal triggerhjulet på ordinarie plats så kan jag inte använda motorhärvan från b230fk?

Någon som har några ider/tips på vad jag kan göra?

Grejerna ska in i en Volvo Amazon.


Tacksam för svar! /Nikk3n

Thedriftking
8 februari 2013 ·

Vad jag hört ska de väl gå att regga med eftermarknadssprut och etanol?

M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
8 februari 2013 · 423 Inlägg

Thedriftking skrev:
Vad jag hört ska de väl gå att regga med eftermarknadssprut och etanol?

Bara som ombyggt fordon alt. amatörbyggt fordon, inte vid enkelt motorbyte.

Vilket som är aktuellt framgår dock inte av vad han skrivit.

Nikk3n
8 februari 2013 · 23 Inlägg

Oj sorry missade det hmm Bilen ska reggas om till ombyggt fordon, med bakaxel från 240 (1031) och b230fk med bmw växellåda.

M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
8 februari 2013 · 423 Inlägg

Nikk3n skrev:
Oj sorry missade det hmm Bilen ska reggas om till ombyggt fordon, med bakaxel från 240 (1031) och b230fk med bmw växellåda.

Då är det ju lugnt med eftermarknadssprut, förutsatt att du mappar på e85.

Glöm bara inte att du måste byta hela bromssystemet inklusive bromscylindern.

hyperion
8 februari 2013 · 305 Inlägg

Eftersom bilen är äldre än 1993 så är det inga problem att regga med etanol och nytt styrsystem även om den inte reggas som ombyggt fordon.

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
Nikk3n
9 februari 2013 · 23 Inlägg

Tack för alla svar! men jag var iaf till min lokal besikningsman och pratade med honom och han sa att före -75 får man göra nästan vad man vill med.. så detta var inget problem för mig, ändra kravet är att jag håller mig inom effektgränsen som är 15kw / 100kg.. mvh Nikk3n

Nikk3n
9 februari 2013 · 23 Inlägg

Och någon Etanol konvertering behövs inte på min bil som är före -75 det är bara för bilar som är efter -75...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang