Inför: Tjejträff, GIRLS ON TRACK, 6 Juli Tierp Arena!!

jennynatalie
10 april 2013 · 90 Inlägg

Haha nä det känns som om jag sugs med mer och mer wink Kan skicka iväg ett mejl till dig smile

Kvinnor kör bättre än män, för de slipper hålla ögonen på de kurvor som sitter bredvid dem.
heLLen
10 april 2013 · 454 Inlägg

jennynatalie skrev:
Haha nä det känns som om jag sugs med mer och mer wink Kan skicka iväg ett mejl till dig smile

Gör det! smile Du kommer inte ångra dig! smile

puck0t
10 april 2013 · 5 Inlägg

Har precis mailat dig smile

heLLen
11 april 2013 · 454 Inlägg

puck0t skrev:
Har precis mailat dig smile

Noterat å färdigt! smile

heLLen
11 april 2013 · 454 Inlägg

Kom igen nu tjejer, redan fått in 6 st anmälningar, men jag vet att vi är flera! tongue
Anmälan och ev. frågor går till helene@brotec.nu

Windzor Touch by U
11 april 2013 · 145 Inlägg

Säg till om du vill ha en instruktör på plats smile min kompis har frivilligt anmält sig till instruktör smile han jobbar just nu som det på nürburgring smile

heLLen
11 april 2013 · 454 Inlägg

Windzor skrev:
Säg till om du vill ha en instruktör på plats smile min kompis har frivilligt anmält sig till instruktör smile han jobbar just nu som det på nürburgring smile

Tack Tina, jag har noterat detta sen tidigare.. smile Dock kommer det inte att behövas som det ser ut nu! smile

E28ve
11 april 2013 · 79 Inlägg

Låter som en kanon idé! smile prem lagt för jag måste få mer detaljer innan jag anmäler mig.
Mvh

Cilla_VolvoBrud
11 april 2013 · 302 Inlägg

vore skitkul. dock ha jag en bil jag skulle vilja prova men ha int råd o kvadda den då jag precis blev klar me bilen efter 1.5 års slit.
Och tror min 740 e för klen att köra på bana me wink
Men skulle va skitroligt big_smile

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
JMG Sir.
12 april 2013 · 42 Inlägg

Kommer och hejar!

heLLen
12 april 2013 · 454 Inlägg

sockeers skrev:
Låter som en kanon idé! smile prem lagt för jag måste få mer detaljer innan jag anmäler mig.
Mvh

Om du har några frågor, skicka dom gärna till mig på helene@brotec.nu så svarar jag efter bästa förmåga! smile

heLLen
12 april 2013 · 454 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:
vore skitkul. dock ha jag en bil jag skulle vilja prova men ha int råd o kvadda den då jag precis blev klar me bilen efter 1.5 års slit.
Och tror min 740 e för klen att köra på bana me wink
Men skulle va skitroligt big_smile

Jag förstår hur du tänker, samtidigt som du inte ska avskräckas ifrån det för den sakens skull smile
Att köra sin bil på bana under kontrollerade former, alltså inte trängsel eller folk som kör som idioter. Är bland det tryggaste som går att göra. Du kommer här att få chansen till att få instruktioner, testa bromspunkter mm mm och allt detta innan vi ger oss ut på bana! smile Så om du någongång vill prova så är det här ett gyllene tillfälle, tro mig! smile

FL3JM Inga konstigheter
12 april 2013 · 2 064 Inlägg

Det enda som brukar vara "för klent" är bromsar. Kommer gå jättebra att köra runt i en 740 effektmässigt (så länge man inte planerar slå banrekord eller nått).
Det bästa man kan göra är att byta till en bromsvätska som pallar hög temperatur, så kommer man kunna köra rätt länge utan problem (annars får man helt enkelt ta fler nedkylningsvarv där man smygkör runt och knappt bromsar).

Cilla_VolvoBrud
15 april 2013 · 302 Inlägg

heLLen skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:
vore skitkul. dock ha jag en bil jag skulle vilja prova men ha int råd o kvadda den då jag precis blev klar me bilen efter 1.5 års slit.
Och tror min 740 e för klen att köra på bana me wink
Men skulle va skitroligt big_smile

Jag förstår hur du tänker, samtidigt som du inte ska avskräckas ifrån det för den sakens skull smile
Att köra sin bil på bana under kontrollerade former, alltså inte trängsel eller folk som kör som idioter. Är bland det tryggaste som går att göra. Du kommer här att få chansen till att få instruktioner, testa bromspunkter mm mm och allt detta innan vi ger oss ut på bana! smile Så om du någongång vill prova så är det här ett gyllene tillfälle, tro mig! smile

Jo men ha lagt ner 70,000kr i blen under 1,5 år och e första gången den ser ljus igen efter ombyggnad. Och jag e ingen bra förare och gö repor lr skador på kjol lr annat e nått jag inte kan tilåta psykiskt lr fysiskt=( inte me 940 iaf =/ Men vore skitkul

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Cilla_VolvoBrud
15 april 2013 · 302 Inlägg

FL3JM skrev:
Det enda som brukar vara "för klent" är bromsar. Kommer gå jättebra att köra runt i en 740 effektmässigt (så länge man inte planerar slå banrekord eller nått).
Det bästa man kan göra är att byta till en bromsvätska som pallar hög temperatur, så kommer man kunna köra rätt länge utan problem (annars får man helt enkelt ta fler nedkylningsvarv där man smygkör runt och knappt bromsar).

Ja de låter ju som ¨ått, men många hästr e på grönbete i den bilen, men den bilen e jag inte rädd om. Lr jo men jag får gö hur möe bucklor jag vill men den j'el som lägger foten lr nycklrna mot den bilen ska jag ge mig å.
Ha dock redan råkat ut för de. Bara för de e en gammal ful bil så ha ingen annan tillåtelse att föröstöra MIN bil sad

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
zepppe SMR | SM Racing
16 april 2013 · 280 Inlägg

Ska försöka släpa med brudpolaren så hon får smak på hur det kan bli sen om hon tar lappen smile

Volvo 744 GLT "Frida" (1988)
Windzor Touch by U
16 april 2013 · 145 Inlägg

Nu är ombyggnationerna av Alfan snart i full gång så kommer den bli vettig tills körningen big_smile nu vill jag ha sommar!

heLLen
19 april 2013 · 454 Inlägg

!!!SENASTE NYTT!!!

Hej Tjejer! smile

Idag kan jag äntligen berätta för Er att vi kommer att tillbringa en dag på nya fina TIERP ARENA!! http://www.tierparena.com/

Jag har tillsammans med Svenska Bilsportförbundet och Tierp Arena lyckats få till denna dag helt fantastisk, allt för att Ni tjejer ska få testa era bilar samt prova på aktiv körning under säkra förhållanden!

Ni kommer att få testa både konbana och att köra på riktiga banan med era egna bilar!
Ni kommer att få möjligheten till att ta riktig licens, lära er teori och praktiska körövningar!
Det kommer att bli en heldag för Er med era bilar! smile

Summa summarum:

Datum: Lördag 6 juli
Plats: Tierp Arena, Tierp
Tid: 09:00-

Ni kommer att få utbildning teori samt praktisk körning, licens samt medlemskap i Club Tierp Motorpark.
Frukost, lunch och middag ingår.

Korta drag, en kul, rolig dag som jag hoppas ska få Er tjejer att tycka att det här är lika roligt som jag tycker! smile

Kostanden för den här dagen kommer att vara 850 kr per person.

Frågor?? skicka ett mail till mig: helene@brotec.nu

Ni som redan anmält Er, kommer att få mer löpande information under nästa vecka mm.
Jag har i dagsläget 18 st anmälda tjejer, jag hoppas på några till, men kommer att sätta taket på ca 25 st. Så är finns platser kvar!

Feedback?? Shoot! big_smile

Jag hoppas att detta låter lockande och att Ni ska bli nöjda! smile

MVH HELLEN

ID4
19 april 2013 · 3 Inlägg

Fan va kul!! Jag är astaggad big_smile
Kommer det vara folk som sover över där i närheten?
Vad kostar det om man vill ha med någon som vill äta och kolla, kanske åka med men inte köra?

Cilla_VolvoBrud
20 april 2013 · 302 Inlägg

låter skitkul, äntligen när sånt här fixas så e jag lite småfeg att ställa upp me 940 som jag sagt innan men me 740 kan de ju va värt o testa me. Dock kommer jag halta runt på kryckor i sommar =/

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang