4161
Sök

Hur mycket är min bil värd?

Dann3
18 oktober 2006
Trådstartare
Tänkte ta och sälja min Calibra 16v 2.0 "150hk" för att inskaffa en turbo bil.

Och jag undrar vilket pris som skulle vara lagom att sätta i annonsen.

Här kommer en bild:

http://i11.tinypic.com/2vrssgk.jpg

Lite rost finns och den går som en klocka sitter ny motor i den som gått ca 17.000mil. Kvitto på det mesta som inskaffats. Och den gamla motorn medföljer också. Och ett par 4 stycken vinter däck med bra dubb och mönster medföljer. Sommar däcken på bilen har bra mönster med och fina fälgar.
Inuti den sitter en mp3-spelare som är nästan ny.
Och en baslåda i bagaget med en 10" högtalare i som är inkopplad. Följer med en japsdämpare i rostfritt med 4" titanutblås.

Bilen är avställd för tillfället och inte besiktad.

/danne
Senast redigerat av Calibra_extreme (18 oktober 2006)

StylingFreak
220 Inlägg
18 oktober 2006
ca 30 000 med rätt köpare.

styling or tuning?

Dann3
18 oktober 2006
Trådstartare
Någon mer som har något förslag?

420 Inlägg
18 oktober 2006
En polare till mig köpte en Opel Calibra 2.0 16V -91... han gav 35.000 för den men där var ingen rost och så hade den kjolpaket och två 10" Kicker basar i hatthyllan... så jag tror inte rikigt du kan få 30.000.. men iaf 25.000... men hade jag varit som dig så hade jag satt in den på blocket för 30.000 men sedan kunnat gå ner till 25.000 för man ska ju alltid pruta big_smile

Dann3
18 oktober 2006
Trådstartare
JalleJ skrev:
En polare till mig köpte en Opel Calibra 2.0 16V -91... han gav 35.000 för den men där var ingen rost och så hade den kjolpaket och två 10" Kicker basar i hatthyllan... så jag tror inte rikigt du kan få 30.000.. men iaf 25.000... men hade jag varit som dig så hade jag satt in den på blocket för 30.000 men sedan kunnat gå ner till 25.000 för man ska ju alltid pruta big_smile

Följer med mycket bra mönstrade vinter däck med bra dubb och en komplett reservdelsmotor som borde vara värde en del.
Senast redigerat av Calibra_extreme (18 oktober 2006)

420 Inlägg
18 oktober 2006
Calibra_extreme skrev:
JalleJ skrev:

Följer med mycket bra mönstrade vinter däck med bra dubb och en komplett reservdelsmotor som borde vara värde en del.

Ja men vad ska man med en extra motor till? då vill ju inte alla dom som inte kan skruva vilja ha din bil p.g.a att dom får en gammal motor till på köpet... och sen "Bilen är avställd för tillfället och inte besiktad." e ju inte så bra.. skulle aldrig få för mig att inte köpa en bil som e avställ och obes... men men...

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
19 oktober 2006
Calibra_extreme skrev:
Tänkte ta och sälja min Calibra 16v 2.0 "150hk" för att inskaffa en turbo bil.

Och jag undrar vilket pris som skulle vara lagom att sätta i annonsen.

Här kommer en bild:

http://i11.tinypic.com/2vrssgk.jpg

Lite rost finns och den går som en klocka sitter ny motor i den som gått ca 17.000mil. Kvitto på det mesta som inskaffats. Och den gamla motorn medföljer också. Och ett par 4 stycken vinter däck med bra dubb och mönster medföljer. Sommar däcken på bilen har bra mönster med och fina fälgar.
Inuti den sitter en mp3-spelare som är nästan ny.
Och en baslåda i bagaget med en 10" högtalare i som är inkopplad. Följer med en japsdämpare i rostfritt med 4" titanutblås.

Bilen är avställd för tillfället och inte besiktad.

/danne

20.000lax när en opel börja rosta då rostar de ordenligt sen ej besiktad:P

1 854 Inlägg
19 oktober 2006
inte skatt/bes = svårsålt

467 Inlägg
19 oktober 2006
nämen du får 20 av mig=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

353 Inlägg
19 oktober 2006
besikta och skatta så kan du får runt 25+.

Annars kan du inte räkna med att få så mycket för den..

My 2 cents

Enjoy....

538 Inlägg
19 oktober 2006
bes o skatt mellan 20-25. o bes o oskatt kan du få 15, när den börjar rosta så rostar den igenom rätt snabbt! sälj den til Hoffmeister2  som e villig o ge dig 20!

467 Inlägg
19 oktober 2006
mjaa...såg att d va rost på den..D e väl så med fastlandsbilar..Men här på gotland e vi kräsna..Rosthögar går bort=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

VVS-Montör
231 Inlägg
19 oktober 2006
Kolla denna.... ungefär samma som din

http://www.blocket.se/vi/9064907.htm?ca=23_8_s

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9

557 Inlägg
19 oktober 2006
Tror tyvärr inte du får så mkt för den. Som dom sa tidigare, nästan ingen köper en oskattad och obesiktigad bil. Jag skulle aldrig göra det iaf.

//Jerry

1 639 Inlägg
19 oktober 2006
Jag ger dig 10k i dag !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Jägermeister
910 Inlägg
19 oktober 2006
Som det sagts tidigare så är den mkt mindre värd då den är obesiktad, ta och besikta den bara så kommer den vara mkt mer intressant för eventuella köpare.

En obesiktad bil kan ha vilka fel som hellst och jag skulle direkt backa och klicka bort din annons om jag såg den till salu.

Den är väl värd ca 10-15K i det skick du har den om den är bra att köra och inte en rosthög, besikta så får du minst 5K mer för den.
Mp3 spelare, basar, jappsdämpare mm... höjer som inte bilens pris speciellt mkt då man faktiskt är ute efter en bil och inte en massa lösa grejer som följer med.

En gång är ingen gång...

1 256 Inlägg
19 oktober 2006
Det bästa du kan göra är att jämföra med alla andra på blocket.. Det lär finnas ett par st..

Är den importerad? isf får du ta hänsyn till det..
Är det några fel?
Är den skattad / besiktad
Är det någon Rost?

Tänk lite innan du sätter ut den.. Det är ju faktiskt så att om du har fel pris, vill ingen ha den..
Så börja du med att lägga dig precis där alla andra har lagt priset..

Lycka till med försäljningen.

178 Inlägg
19 oktober 2006
Sälj reservmotorn separat. Att den är oskattad och obesiktigad gör nog att ingen ens kommer och kollar, om det inte är ett väldans underpris som begärs.
Nybes och nyskattad är kanske en av de bästa saker som kan stå i en annons, gör detta och du kommer garanterat få tillbaka pengarna för besväret!

Sök