logarytm skrev:
Kul att flera använder sig av Pingens prisvärda produkter och outstanding service!

Vad kör du för setup och vilka produkter har du och till vilket syfte?

Ja vafan bästa grejerna så finns ju inget alternativ tycker jag!

O kapten är alltid bra att ha till hjälp

Oj, jag har nog köpt de mesta nu tror jag

De första bilarna gjorde jag med som så många andra, cohtech maskinen från clasohlsson (dubbeltrissan), funkade faktiskt bra för priset men tröttnade på att den vibbrerar somfan o låter som ett tröskverk typ

Men den gjorde sitt jobb!
Sen blev det klivet upp till en TopTool, o vilken dröm till maskin! Enorm skillnad

Går i sammahanget tyst, monsterstark , vibbrerar inte mycket + att den tar större trissor så mer avverkning med mindre jobb

Har köpt på mig en massa olika trissor, typ alla? Mycket optipads går det åt till grovpoleringen/rubbing, Gula trissor till polering både medium o finputset. O svarta till att lägga ut lackskyddet. Har blåa också men de används sällan

Köpte även en minipolermaskin (tryckluft) o den är guld till allt från att polera backspeglar,dörrgångar,fälgar till o slipa strålkastare! Har alla trissor till den med och slippapper från 320 upp till 3000

Kem jag köpt:
Menzerna:
FG400
FG500
PF2500
SF4000
TopInspektion
Arcticlean:
Autoclean+wax
powerclean
multiclean
acid clean gel
degreaser pro
glass clean
Interior clean
Fabric sealant
Vinyl & rubber polish
Vinyl protector & restorer
Läderguckat (som inte fått ett namn än tror jag?

)
Polish & sealant
Chrome Polish
Arctic Seal 2.0
wax schampoo
clay medium grade
Sen till det massa småtillbehör, som multisvampar, pro borsten, fälgborsten, våfflade tvättsvampar,penslar och en massa mikrofiberdukar

Kör alltid FG400 på repiga lacker som steg 1, då jag tycker den tar riktigt bra samt går rätt fett till skillnad från FG500. Kör den ihop med optipads.
Steg 2: Ytan är i princip alltid så fin att jag kan gå på med SF4000 på gula trissor och arbeta upp riktigt knullputs. Sen torkas alla rester av med mf duk och menzerna top inspection. O därefter läggs antingen polish&sealant eller arcticseal 2.0 om kunden betalat för en riktig lackförsegling

Hur bilen tvättas behöver jag antagligen inte gå in på

Men efter tvätt och tork brukar jag gå över med rätt starkt blandad schampoolösning och gnugga hela karossen med leran/clay, känns bra o ha en helt ren o fin lack att börja med

Powerclean är suverän som fälgrengöring!
Fabric sealant är en tygimpregnering som kan användas både i bilen på ex tygsäten, eller som jag gjorde på Z4an, att impregnera sufletten. Skyddet och avrinningen blev helt sjuk! Hällde lite vatten på, dropparna studsade och rullade bokstavligen av

Läderguckat är riktigt lättarbetat,levereras i en liten aluminiumflaska med pump på, den är lättflytande som vatten i princip så den sprutas antingen direkt på skinnet eller på en svamp/pad, och arbetas in i skinnet efter att det är helt rengjort med interiorclean med borste och sedan multisvamp. Resultatet blir grymt!
Hehe känner att de börjar bli så mycket text så jag tar allt i omvänd ordning nu...
Kort o gott, jag har snart köpt i princip alla Pingens produkter de har

O ikväll eller imorgon ska en kompletteringsorder läggas