logarytm skrev:
Lägger du på flera olika avfettningar? Eller hur går du till väga?

Japp! Beroende på vad som behövs såklart. Såhär års är ju bilen (iallafall min?

) renare än resten av året så behovet av en tjäravfettning kanske inte behövs? Men innan rekond känns de likabra att köra på för att få bort ALLT tänkbart skit.
Så steg 1: Degreaser pro som är en tjär/asfaltslösare sprutas på , jag kör nedifrån o upp o brukar börja under trösklarna, lägger den upp till sidorutorna runtom hela bilen, även innanför dörrarna vid gångjärnen o där. Låter den ligga o dra ca 5min
Går sedan på med autoclean+wax direkt utanpå degreasern, då över hela bilen. Kan tillägga att båda stegen läggs på fälgar/däck/innerskärmar med.
Låter det ligga 5 min till o sen spolar av, förhoppningsvis har all lös smuts löst upp sig och rinner av då.
Fälgar brukar alltid vara värre så där har ja nu på senare tid börjat köra Powerclean som jag tycker är grym på ingrodd smuts o bromsdamm, spraya på, låt verka, ta en borste o skrubba lös smutsen o spola av, upprepa vid behov

pompe90 skrev:
Tycker faktiskt det vore riktigt nice om man hade två trådar istället så denna inte kladdas med med massa frågor även om djclabben kanske inte spottar ut nya rekondarbeten varje dag så är det faktiskt trevligare och se endast arbeten och hyllningar i endast denna tråd å sedan ha en frågatråd :-)
Eller är det bara jag ?

ser upp till dig djclabbe! du är grym

Hmm ja de ligger nog lite i det du säger

För nytt folk blir de rätt många sidor att bläddra igenom med bara tips o frågor också. Men samtidigt kanske det inte blir av att folk kommenterar alls om projekttråden enbart ska användas för mig att visa upp jobb, o man måste in i en annan tråd o skriva av sig..? Inte vet jag

På lördag får jag in ett nytt jobb iallafall! BMW 330 e46 ska snyggas till, dock bara utvändigt.
Se hur motigt de blir att börja jobba lördag morron. Pyser ner till göteborg på fredag , ska se Mark Knopfler i trädgårn där nere, sen susa hem på natten igen så lär väl inte vara hemma förens tidig morgon.
Har fått en del roliga förfrågningar av folk här på garaget med så hoppas det blir av bara