Mackibubba skrev:
Det är Porsche center här i Malmö som utför behandlingarna också och det känns som att det bör vara en bra produkt!
Bifogar lite info från deras hemsida...
Diamondbrite lackkonservering bildar en
hård och högglänsande 2-komponents
hinna och är ett långtidsskydd för din bil.
Ingen uppgradering av lackkonserveringen
krävs under garantitiden och bilen
behåller sin lyster och blir mer lättvättad.
Tråkigt och höra att folk inte tar det på allvar! Du gör ju ett sådant fantasktiskt jobb med bilarna!
Hmm ja ett porschecenter känns ju faktiskt som de borde vara seriösa.
Men jag har svårt att tro att de ska hålla så länge. Är det en ny produkt på marknaden? Då har de antagligen inte ens gått 6år sen den första bilen rekondades. De känns som att man borde ha funnits i 10-15år för att ens FÅ lova såna saker?
Arcticlean jag jobbar med är också ett 2-komponents skydd som bildar en hinna (teflon). Men det har endå "Normal" hållbarhet på 18mån. De skriver att de varken har silikon,vax,eller teflon i sitt skydd. Så vad har det då?

Eller så är det lätt att säga 6år, för oavsett skydd så kommer du få stenskott,tvättrepor,dörruppslag,skrap med naglarna vid dörrhandtagen etc. O de vill man självklart polera bort så bilen är toppskick igen. O de gör nog de flesta som bryr sig om sin bil lagom till sommaren varje år.
Är det en ren sommarbil så håller det självklart längre. Men rullar den året runt så kommer den ju få utstå: grus/sand som stänker på vintern, du borstar av snön med en borste (borsten repar, o de kan ligga små smutspartiklar i snön som du drar mot lacken) , SALTET äter på alla lackskydd, o då tvättar man så ofta man kan, o aldrig att de håller för 6 vintrar med salt o hårda tvättar med massor av avfettning,tjärlösare etc.
Men det är bara mina ord som jag känner

Tack för de fina orden

Jag hoppas fler får upp ögonen för det, jag vill bli känd för att göra de bästa jobben, och få kunderna som verkligen bryr sig om sina bilar och inte bara vill snika åt sig ett toppjobb för en billig peng.