Memme112 skrev:
Som alla andra skriver i denna tråd, sjukt roligt och intressant att läsa! Är ganska ny på området i avsikten att göra seriösa grejer, känns som att man lägger ner massvis med timmar på polering men ändå får jag inte bort alla repor som jag skulle ha önskat... Tror nog beror på trissor och polermedel. På tal om de ser att du skriver gott om Pingens saker och jag är väldigt öppen för förslag men har du testat som försegling Sverigevaxet? Har haft de nu i ca en månad otrevligt bra avrinning på produkten måste jag säga, helt sjukt, hur är det med de du använder? Samt hur är hållfastheten, klarar de en hård vinter med avfettning osv (vet inte om de jag använt nu gör de men man får väl se (A)). Tänkte du ser ju ut att ha erfarenhet av deras saker. Keep up the good work!

Tack! Kul att arbetet uppskattas

ALLA repor kan va ett helvete att få bort. Men trissorna gör väldigt mycket, för att jaga repor rekommenderar jag i första hand optipads då de river riktigt grymt

Men på många lacker funkar det lika bra med de hårda vita trissorna, som jag föredrar att köra med då de vibrerar mycket mindre samt att man slipper borsta/blåsa ur dom med jämna mellanrum.
Sen jag blev seriös med rekond har jag faktiskt bara kört med Pingens grejer och känner inte att jag saknar någonting så att jag behöver kika åt andra håll, det är bra att lära sig sina produkter
då vet man vad som behövs till vilken bil

Innan jag började ordentligt har man väl lekt med de lokala grejerna som går att få tag på (sonax,turtle,autosmart) men de är ju bara trams i jämförelse med riktiga grejer känns det som

De lackförseglingar jag kört med är Arcticseal 1 och 2. Hur hållbarheten på 1an är kan jag inte yttra mig om än då de enda jag lagt de på är farsans MC och MX5a, men de lämnar ett galet blankt resultat,
vattnet pärlar sig riktigt fint och avrinningen verkar bra

2an la jag på min egen bil i vintras och den har klarat sig riktigt bra, fortfarande lika blank och fin! Pingens skriver 12+ månader på Arcticseal 1 och 18 månader på 2an, och jag har ingen anledning att tvivla känner jag, men det får visa sig med tiden

Men sverigevaxet ser ut att ha en del trevliga produkter och vettigt prissatta med tycker jag, men hur de funkar vet jag inte

Det går nog att läsa sig till mycket på bilvårdsforumet, jag läser rätt mycket där men inte lagt upp någon tråd där. Är ju så många andra där redan