2069
Sök

Varning för BSR!!!!

4 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
Tänkte varna för att använda BSR som leverantör av chiptuning. Jag köpte ett kit stage 1 till min Audi A6 för ett tag sedan och tyckte inte att den gav något, bilen gick inte speciellt mycket bättre så jag beslutade mig för att skicka tillbaka den. Eftersom jag köpt varan på internet så åberopade jag distansköpslagen och skickade tillbaka alltihop. När kreditfakturan kom så visade det sig att man tagit en avgift på 1500 kr för något som BSR sedan kallar för Programmeringsavgift. Det skulle alltså vara en avgift för att man programmerat min PPC, något som inte framgick av deras hemsida.

En timme efter att jag ringt och klagat så var denna avgift uppe som ett köpvillkor på deras sida (jag har en kopia på sidan med och utan denna avgift). Detta är nog inte första gången det händer då all konversation man har med dem sker via deras formulär på deras supportsida som enligt användravillkoren inte får reproduceras. BSR ansåg dessutom att det var något fel med min bil, något som jag sedan har kontrollerat att inte var fallet då jag inte hade några felkoder eller en serviceverkstad kunde hitta något fel med den.

Av ren princip anmälde jag dem till allmänna reklamationsnämnden och fick nu veta att de rekommenderar BSR att betala tillbaka pengarna till mig, något som de vägrar göra även nu......

Jag vill varna för detta tydligen oseriösa företag som jag trodde var professionella.

fälg fantast
1 086 Inlägg
2 mars 2013
När jag skulle chippa min 530D så vände jag mig till bsr, då försäljaren var ganska så ointresserad av att lyssna på mig, så la ja på och ringde vtech. Däär har du support i världsklass

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

5 089 Inlägg
2 mars 2013
Hae du vart smart hade du kört bilen direkt till dom så dom kunde konstatera om det var bilen som det var fel på, eller deras chip.

\Lindgren

1 587 Inlägg
2 mars 2013
Har du en audi A6 med turbo motor eller sugis ?

466 Inlägg
2 mars 2013
Klantigt av BSR ^^

1 436 Inlägg
2 mars 2013
Audi2013 skrev:
Av ren princip anmälde jag dem till allmänna reklamationsnämnden och fick nu veta att de rekommenderar BSR att betala tillbaka pengarna till mig, något som de vägrar göra även nu......

Jag vill varna för detta tydligen oseriösa företag som jag trodde var professionella.

Kan du posta deras uttalande? Hittar inget på deras site.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

4 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
Menar du BSRs eller ARNs?

528 Inlägg
2 mars 2013
Audi2013 skrev:
Tänkte varna för att använda BSR som leverantör av chiptuning. Jag köpte ett kit stage 1 till min Audi A6 för ett tag sedan och tyckte inte att den gav något, bilen gick inte speciellt mycket bättre så jag beslutade mig för att skicka tillbaka den. Eftersom jag köpt varan på internet så åberopade jag distansköpslagen och skickade tillbaka alltihop. När kreditfakturan kom så visade det sig att man tagit en avgift på 1500 kr för något som BSR sedan kallar för Programmeringsavgift. Det skulle alltså vara en avgift för att man programmerat min PPC, något som inte framgick av deras hemsida.

En timme efter att jag ringt och klagat så var denna avgift uppe som ett köpvillkor på deras sida (jag har en kopia på sidan med och utan denna avgift). Detta är nog inte första gången det händer då all konversation man har med dem sker via deras formulär på deras supportsida som enligt användravillkoren inte får reproduceras. BSR ansåg dessutom att det var något fel med min bil, något som jag sedan har kontrollerat att inte var fallet då jag inte hade några felkoder eller en serviceverkstad kunde hitta något fel med den.

Oftast när man handlar på internet så får man ju ett slags kvitto eller bekräftelse skickad till sig över email - fick du ett sådant och stod där då vad den totala prissumman skulle gå på? Och skiljde sig den summan mot den summan som angavs som slutgiltig summa när du bekräftade ordern på deras sida?

Och som tidigare frågats -  har du en turbomotor eller är det sugmotor? För på en sugmotor märker man ibland inte av någonting; då de i faktiskt knappt går att trimma.
Det låter väldigt märkligt att det skulle vara fel på deras chip.  Hur långt har din bil gått?  En motor behöver inte ge felkod för att vara i dåligt skick.  Jag har varit med på bilträffar där de haft bromsbänk i form av rullande landsväg - och där har jag sett flertalet besvikna ansikten då deras chippade bilar knappt ger mer än orginaleffekten. Ett chip kan inte göra motorn fräschare än vad den mekaniskt faktiskt är.

Om du nu ville ha en chippad bil, varför inte åka till närmsta bsr-återförsäljare (de har väl några?) och be dem kolla på det.  Eller låna en laddtrycksmätare av ngn vän och se så den laddar normalt. Som sagt,  bilen måste inte lämna felkod för att det ändå ska bero på bilen.

2 751 Inlägg
2 mars 2013
BSR säljer ju inte ens trim till sugisar så varför ens fråga.

Who Djaa bless no man curse

528 Inlägg
2 mars 2013
Den "programeringsavgiften" hittar jag för den delen inte på BSRs hemsida. Jag kollade lite på Audi A6 och de säljer bara chip till A6 med turbo - så vi kan ju utesluta att upplevd effekt kan hänvisas till sugmotor. Hur som helst, jag kollade på deras sida och den enda avgift jag hittat är den som härrör till PPC-enheten.  De tar ut en avgift på 2000 kr för att skicka en ppc-enhet till kunden för programmering i hemmiljö.  Sedan ska den returneras till bsr varpå man får tillbaks de 2000kr. 

Det är den enda avgift relaterat till programmeringen som jag kan hitta. Så vad för avgift pratar du om som ligger på 1500?

2 751 Inlägg
2 mars 2013
Rensvinf skrev:
Den "programeringsavgiften" hittar jag för den delen inte på BSRs hemsida. Jag kollade lite på Audi A6 och de säljer bara chip till A6 med turbo - så vi kan ju utesluta att upplevd effekt kan hänvisas till sugmotor. Hur som helst, jag kollade på deras sida och den enda avgift jag hittat är den som härrör till PPC-enheten.  De tar ut en avgift på 2000 kr för att skicka en ppc-enhet till kunden för programmering i hemmiljö.  Sedan ska den returneras till bsr varpå man får tillbaks de 2000kr. 

Det är den enda avgift relaterat till programmeringen som jag kan hitta. Så vad för avgift pratar du om som ligger på 1500?

Precis, det uppdaterade dem efter att han ringde o klagat. SÅ förstod jag det från NordicAudi forumet. TS verkar dessutom ha printscreens på "gamla sidan"

Who Djaa bless no man curse

2 174 Inlägg
2 mars 2013
Har hört så mycket skit om bsr genom åren ingen som är nöjd.

Maptun är bättre på alla sätt !

4 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
Jag hade inte tid att åka in för att få BSR att kolla över bilen, istället tänkte jag att jag skulle skicka tillbaka den för att sedan köpa en på nytt ifall jag hittade något fel på bilen. Bilen är nu genomgången och det finns inget fel på den.... (2.0T).

I deras köpavtal som man godkänner när man köper produkten står det nu om 1500kr..., doch fanns det inte där när jag beställde mitt kit. De skcikar inte hem något avtal via email när man beställer. Det som stod var: Vid en felaktig, ej godkänd retur av kundanpassade, förprogrammerade produkter tillkommer en hanteringskostnad på 1500:-

För min del så känns det som om BSR ger mig hela fingret, när de T om skiter i vad ARN rekommenderar istället för att erkänna att de har fel. De är nog livrädda för att alla ska köpa ett kit på nätet, uppgradera bilen och sedan skicka tillbaka kitet för en "full refund" . Jag återställde min bil då jag inte vill ha deras kod i min bil.

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 mars 2013
Vi kör inte denna typ av trådar på garaget. Kort motiverat med att motparten aldrig kan komma till tals.  Låser här med.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök