Jag börjar med första posten, fyll gärna på efterhand med egna bilder och olika lopp ---------------------------
Äntligen! Den kom hem den 26:e December
Samma som på bilderna men utan Zippfälgarna och utan Campagnolo (har istället FFWD-fälgar samt Shimano Dura Ace). Jag lade även till ett par Time Xpresso 8 Carbon pedaler, ett Zipp Vuka Sprint styre och en Aspide Superleggera sadel från selle San Marco.
På huvudet: En Daggon la Vuelta hjälm och ett par Ventix glasögon, båda från Spiuk.
Hojen väger strax över 6kg. Kolfiber é gott.
Första racet är Hisingen Runt den 26:e Maj (110km). Andra racet är Nationaldagsloppet den 6:e Juni (100km).
Jag velar lite gällande deltagande på Göteborgsgirot. Ställer mig tveksam till sträckningen genom Skatås. Det är inte speciellt lockande att köra med tunna racerdäck på grusvägarna och samtidigt trängas med hundratals andra cyklister.
Så snart de fått bort gruset från vägarna och värmen kommer blir det en premiärtur.
Jag har tre cyklar för närvarande. En Specialized Venge Pro med dura ace. En Specialized S-works M2 från 92, än sålänge ocyklad med ultegra 6600 och fulcrum R1 hjul samt en Cannondale super X cyclocross.