Tackar allihop!! Det värmer ..börjar på misströsta o va duktigt less på slipa ..men helt ärligt så blev jag helt klar för lack i förrgår. ligger lite efter i uppdaterandet men ska beta av lite igen nu.
hur man hinner...jaaa gå in i garaget efter 19 o sen mata till 23 under veckorna och sen hela helgerna,,, tur man ha en snäll fru...eller...det är ju hon som äger bilen
Blir mycket slipgrundbilder nu.... här är bakskärmarna bultade och plåtlimmade mot resten...ett jävla bra limm som går att slipa och sen är det slipgrundat över skarven.
Här är det slipat o maskat för lack av dörrkarmarna. Blev bestämt att lackera den med alla grejor fastskruvade igen pga. platsbrist i lackboxen. Därav målning av alla ytor som blir innestängda hemma i garaget.
Här har karmarna fått färg...syns kanske också att det blir svart topp o Morarot nederdel
Torpeden fick sig ett stänk också. Skum/mäktig färg ..lila ibland mörkröd ibland beror på ljuset.
Senast redigerat av NorthSideTech (27 oktober 2015)
Sen var det dags att justera montera och justera in bulorna på bakdörrarna. och sen limma dem och sprutspackla.
Och sist men inte minst så fick jag hjälp av farsan att montera huv och framskärmar. Framskärmarna kommer att plockas lös igen efter lacken för att jag ska slippa hänga på dem när jag gör iordning motorn.
OCH DÅ VAR DET KLART FÖR LACK Ställde ner den på 4 hjul igen för första gången på 1 år
Senast redigerat av NorthSideTech (2 november 2015)
Då vart det dags för montage av nya gummilsiter från steelerubber som jag har haft liggandes i låda i ett år.
När listerna satt där och dörrana injusterade igen Blev mycket trängre överallt så dörrarna som var i det närmaste perfekta fick lov att flyttas ut. Så började jag göra kablaget till de nya tändspolarna. många kablar att hålla reda på.
Gjorde en plåt och monterade Vemsstyrenheten och Autolöc styrenheten på och fick fast den under instrumentbrädan. Så nu blev det eldragning och tillsnyggning av kablage.
Montage av det nya bakluckelåset och öppningsmotorn. och montage av bakluckans innerbelysning.
Plötsligt så dök de nya 20" Rocket Racing hjulen upp från staterna så det blev testmont perfekt frigång fram och bak ..lite flyt ska man ha..skulle bara haft ner bakvangnen 5-7cm till
Sen satte jag igång med att montera dörrlåsen igen för att kunna börja med öppningssolenoiderna till dörrarna.
Senast redigerat av NorthSideTech (3 november 2015)
Jodå lillschultsarn Fredag den 20 nov så åkte den in i lackboxen
Vi började med lite lulllull Mange visade sig va stadig på handen när han la lines, första försöket satt de.
Taket svart..dax för mora basen
Klarlackat o klart
Tanken med silverranden på huven är att den ska lina upp med listen som delar svart o lila runt resten av bilen. Blev i övrigt nöjd som fan med färgvalet..var lite osäker från början..men såg den på en -68-69 Cad i Rättvik i somras och litade på det intrycket.
Satte sen igång med att få dit triggern och tandhjulet svarvade en distansring mellan svängningsdämparens centrum och tandhjulet.
Hade även fått dit tempgivarn till sprutet och en 90 gradare till värmepaketet och en nippel i toppen för tempmätarn. och det nya röret till kylarn. Fick kapa ner fördelaren och använda båda lagringarna för axeln för att oljepumpsdrivningen skulle bli säker.
Jobbade på med bromssystemet en stund och monterade "remote servot" och en justerbar reduceringsventil till bakbromsarna.
Fick fast bromsoken permanent också. blev enspacer för att få frigång mellan ok och fälg. kan hända att jag kommer måsta rulla ut skärmkanten de 5 mm för det var tight när jag testade fälgarna tidigare.