Drönirettab skrev:
Jag tror inte att basarna får plats i djupled, magneterna tar troligen i bakre väggen.
Om basarna trots allt får plats så bör en låda med de yttermåtten och 19 mm materialtjocklek fungera tycker jag, då är det slutet som gäller alltså.

Tack för svaret!! Dock tror jag att jag sparar lådan med basarna som det är idag, får sitta i nån av mina andra bilar eller någon framtida, orkar mig inte på en ny låda som de ser ut nu..
Däremot funderar jag på framsystem som kan tänkas spela på ok, byggde om och förstärkte kickpaneler med 6,5" 2 vägs kit i förra bmw:n ja hade och det spela som fan och lät bra/kontrolerat me tanke på vad det kostade!!
En tanke jag fastnat för är typ 4st 6*9" högtalare av någorlunda modell. Måste måtta en del dock, men en i varje dörr (om de får plats) och ett par i lådor under soffa eller brevid soffan i ett par lådor (färdigbyggda) blir visserligen fortfarande en del jobb men man får förhoppningsvis både en del bas samt nytt framsystem och förmodligen skaplig volym inne i lilla kupen
Det som jag idag har att använda mig av är:
HU: pioneer deh-8300sd
Slutsteg: Audiobahn A6004T (drev 6,5" kitet med detta bryggat)
Ändrar dock planen konstant så risken finns att jag provar med ett par gamla 6*9 ja har liggandes och monterar i dörrarna eller i separata lådor drivet av audiobahn steget, målet är väl att kunna spela någorlunda högt med mycket bas och ledordet är billigt därav 4st 6*9, ev byte på g