Våren 2012 köptes en otroligt fin Supra MKIV NA i England med hjälp av min kompis Erick här på garaget. Bilen hade rullat knappa 7000 fullt dokumenterade mil och bilen var i grymt bra skick både in och utvändligt. Efter att ha rullat som bruksbil hela förra säsongen, och fått stryk både fem och 10 gånger vid lite spontana motorvägsrace infann sej behovet efter mer effekt! Och så började det.. Glöm inte att prenumerera på tråden! :D
Är det nån mer än Edge som läser tråden förresten? Lämna gärna en kommentar, tanke, idé eller whatever om du läser! Mkt roligare att uppdatera tråden då!!
Allt ligger fritt och fint utan att vara emot och skava någonstans
Erick trollar lite runt vissa kanter
Erick svetsade dit ett fästöra, ICn sitter ju ändå stumt så varför skulle inte första biten på detta röret göra det också Iom att det ligger så sjukt tajt ville vi inte risktera att det skulle gå emot någonstans.
Skumgummi som distanser under byggets gång så att det skall bli lagom gap emellan överallt
Sådär ja!
200 meter rör typ!
Men svinbra blev det!! En hump-silikonslang där nere. En hump tillåter mer flex än en vanlig.
Tjusigt
Även på röret på andra sidan sitter det en hump i höjd med rambalken ungefär.
Alla rörbitarna, färdigsvetsade och blästrade. Imorgon bitti åker allt på pulverlack
Vi har även svetsat dit hullingar i ändarna på alla rören för att undvika att slangarna ska glida av.