Ford 38 Fordoor Humpback 18 årsbil!

Hej! Jag var 16 år när jag började men nu är jag 18 och tidsplaneringen höll inte för hade inte pengar och gick bet med att hitta diverse delar, snart är projektet i full fart igen, Jag håller på att bygga en Ford Fordoor Humpback årsmodell 1938 den ska bli min 18 års bil. Historia om bilen, svensk såld 1938, 3-4 ägare kommer inte ihåg, 1965 blev den avställd har bland annat blivit använd som båthus. Jag hittade bilen på blocket, ringde och hörde med ägaren och han gick med på ett byte mot min volvo 740 a-traktor. har haft bilen ungefär en månad nu, jag bygger allt själv! enda jag får hjälp med är tips och saker som inte går att göra själv typ prova skärmar också vidare! Jag ska försöka uppdatera som ofta jag kan. Jag ska i med en 300diesel från mercedes w124. Följ gärna! Mvh Eddie
  • 144 Följare
  • 93 090 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 januari 2015
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
5 april 2013 · 233 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Vafan! big_smile Inte kan du köra merca diesel i den! wink
Det är inte världens mest upphetsande motor precis min v8, men det är en v8! I allmänt risigt skick men fungerade perfekt när den togs ur min bil för nå 5-6 år sedan och sedan ställdes nere i källaren tongue

Jodå med diselmeken 7,5 element och hx35 så duger de smile jag vill ha diesel för de drar lite och det här blir åretrunt bil tongue

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 april 2013 · 3 929 Inlägg

Eddie-johansson skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vafan! big_smile Inte kan du köra merca diesel i den! wink
Det är inte världens mest upphetsande motor precis min v8, men det är en v8! I allmänt risigt skick men fungerade perfekt när den togs ur min bil för nå 5-6 år sedan och sedan ställdes nere i källaren tongue

Jodå med diselmeken 7,5 element och hx35 så duger de smile jag vill ha diesel för de drar lite och det här blir åretrunt bil tongue

Haha okej big_smile Blir nog bra det också wink
Vilken färg ska mojängen lackas i?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
5 april 2013 · 233 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Eddie-johansson skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vafan! big_smile Inte kan du köra merca diesel i den! wink
Det är inte världens mest upphetsande motor precis min v8, men det är en v8! I allmänt risigt skick men fungerade perfekt när den togs ur min bil för nå 5-6 år sedan och sedan ställdes nere i källaren tongue

Jodå med diselmeken 7,5 element och hx35 så duger de smile jag vill ha diesel för de drar lite och det här blir åretrunt bil tongue

Haha okej big_smile Blir nog bra det också wink
Vilken färg ska mojängen lackas i?

Haha jag vet inte, jag har funderat på mörk blå (som den var orginal) men tycker inte om blå.. haha wink sen har jag funderat på vit med svarta skullups, annars hel vit eller med svart tak, jag har också funderat på gul haha wink tips hade inte suttit fel smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 april 2013 · 3 929 Inlägg

Eddie-johansson skrev:

Thunderbird88 skrev:

Eddie-johansson skrev:

Jodå med diselmeken 7,5 element och hx35 så duger de smile jag vill ha diesel för de drar lite och det här blir åretrunt bil tongue

Haha okej big_smile Blir nog bra det också wink
Vilken färg ska mojängen lackas i?

Haha jag vet inte, jag har funderat på mörk blå (som den var orginal) men tycker inte om blå.. haha wink sen har jag funderat på vit med svarta skullups, annars hel vit eller med svart tak, jag har också funderat på gul haha wink tips hade inte suttit fel smile

Inte någon gubbfärg? big_smile Biege med bajsbrunt tak?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
5 april 2013 · 233 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Eddie-johansson skrev:

Thunderbird88 skrev:

Haha okej big_smile Blir nog bra det också wink
Vilken färg ska mojängen lackas i?

Haha jag vet inte, jag har funderat på mörk blå (som den var orginal) men tycker inte om blå.. haha wink sen har jag funderat på vit med svarta skullups, annars hel vit eller med svart tak, jag har också funderat på gul haha wink tips hade inte suttit fel smile

Inte någon gubbfärg? big_smile Biege med bajsbrunt tak?

Hahaha kanske de smile man vet aldrig wink jag brukar kika på google, söker på min bil sen kikar man olika lackeringar folk har tongue

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Lina-
6 april 2013 · 1 213 Inlägg

Måste väl vara lika svårt att få tag på commondore framvagn & saab 99 kuggstångstyrning som volvo 164a framvagn, inga vanliga bilar på vägarna. tongue Vanligt att gamla Saabar byggs om till folkracebilar. wink

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
below_ slappt&fint
6 april 2013 · 376 Inlägg

jag har ju 2st framvagnar till commodore en helt sopslut och den andra ska ja ha på en rekord synd det annars hade du kunna fått köpt den sad

Chrysler Windsor "Stjärtfenan" (1957)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
8 april 2013 · 233 Inlägg

Lina- skrev:
Måste väl vara lika svårt att få tag på commondore framvagn & saab 99 kuggstångstyrning som volvo 164a framvagn, inga vanliga bilar på vägarna. tongue Vanligt att gamla Saabar byggs om till folkracebilar. wink

Ja precis, det är det jag gruvar mig för wink lär ju inte vara de lättaste att hitta.. smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
8 april 2013 · 233 Inlägg

below_ skrev:
jag har ju 2st framvagnar till commodore en helt sopslut och den andra ska ja ha på en rekord synd det annars hade du kunna fått köpt den sad

Hmm synd.. sad Ja men jag ska se det kanske finns någon annan framvagn man kan använda smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Alexgr
8 april 2013 · 13 Inlägg

skojj bygge!! kämpa på. Angående framvagn, varför inte ta en från en 142a då? är ju dubbla triangellänkar precis som på 160 serien, är samma framvagsnbalk om jag inte kommer ihåg fel, det som skiljer tror jag är att 160-serien har en servoväxel, och tillgången på 140 delar är ju lite bättre en till 160, bara en tanke smile

BMW 1602 "Margit" (1975)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
8 april 2013 · 233 Inlägg

Alexgr skrev:
skojj bygge!! kämpa på. Angående framvagn, varför inte ta en från en 142a då? är ju dubbla triangellänkar precis som på 160 serien, är samma framvagsnbalk om jag inte kommer ihåg fel, det som skiljer tror jag är att 160-serien har en servoväxel, och tillgången på 140 delar är ju lite bättre en till 160, bara en tanke smile

Ja precis det stämmer att det är servo på 164an smile Inte för att jag har så mycket erfarenhet av volvo 140 och 160 serien så är det många som säger att man ska använda 160ians framvagn, jag tror som du att dom är lika! men det är så många som säger att 160ians är bättre smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Nickeboii
8 april 2013 · 762 Inlägg

Eddie-johansson skrev:

Alexgr skrev:
skojj bygge!! kämpa på. Angående framvagn, varför inte ta en från en 142a då? är ju dubbla triangellänkar precis som på 160 serien, är samma framvagsnbalk om jag inte kommer ihåg fel, det som skiljer tror jag är att 160-serien har en servoväxel, och tillgången på 140 delar är ju lite bättre en till 160, bara en tanke smile

Ja precis det stämmer att det är servo på 164an smile Inte för att jag har så mycket erfarenhet av volvo 140 och 160 serien så är det många som säger att man ska använda 160ians framvagn, jag tror som du att dom är lika! men det är så många som säger att 160ians är bättre smile

Det fanns även servo på 144 GL, kan även ha funnits som tillval, så det kan mycket väl vara så att de har samma framvagn. smile

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
8 april 2013 · 233 Inlägg

Garagemuppen skrev:

Eddie-johansson skrev:

Alexgr skrev:
skojj bygge!! kämpa på. Angående framvagn, varför inte ta en från en 142a då? är ju dubbla triangellänkar precis som på 160 serien, är samma framvagsnbalk om jag inte kommer ihåg fel, det som skiljer tror jag är att 160-serien har en servoväxel, och tillgången på 140 delar är ju lite bättre en till 160, bara en tanke smile

Ja precis det stämmer att det är servo på 164an smile Inte för att jag har så mycket erfarenhet av volvo 140 och 160 serien så är det många som säger att man ska använda 160ians framvagn, jag tror som du att dom är lika! men det är så många som säger att 160ians är bättre smile

Det fanns även servo på 144 GL, kan även ha funnits som tillval, så det kan mycket väl vara så att de har samma framvagn. smile

Justja nu när du säger de! vi har ju haft en 144GL med servo och automat parkerad utanför skolan!! tongue

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Nickeboii
8 april 2013 · 762 Inlägg

Eddie-johansson skrev:

Garagemuppen skrev:

Eddie-johansson skrev:

Ja precis det stämmer att det är servo på 164an smile Inte för att jag har så mycket erfarenhet av volvo 140 och 160 serien så är det många som säger att man ska använda 160ians framvagn, jag tror som du att dom är lika! men det är så många som säger att 160ians är bättre smile

Det fanns även servo på 144 GL, kan även ha funnits som tillval, så det kan mycket väl vara så att de har samma framvagn. smile

Justja nu när du säger de! vi har ju haft en 144GL med servo och automat parkerad utanför skolan!! tongue

Nice! Jag har en 144GL jag med, men jag har ingen servo på min.. hmm Får väl försöka få tag på det wink

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
9 april 2013 · 233 Inlägg

Garagemuppen skrev:

Eddie-johansson skrev:

Garagemuppen skrev:

Det fanns även servo på 144 GL, kan även ha funnits som tillval, så det kan mycket väl vara så att de har samma framvagn. smile

Justja nu när du säger de! vi har ju haft en 144GL med servo och automat parkerad utanför skolan!! tongue

Nice! Jag har en 144GL jag med, men jag har ingen servo på min.. hmm Får väl försöka få tag på det wink

Hehe ja det tycker jag smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
10 april 2013 · 233 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130613/130613-1b1d2e493582d27084694f3fee2beba0.jpg
Har äntligen fått av dörren smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
10 april 2013 · 233 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130613/130613-7986460fa51510660b36297ec8116eeb.jpg
Ni kan ju skymta gammel ramen i bakrunden, den blivande donator ramen smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
10 april 2013 · 233 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130613/130613-ff853126c037f88564dbdebda917da44.jpg
Jag tog bort massa småplock idag mest! Men här saknas en list till dörren iallafall, kanske inte de roligaste att se men jag fick lov att göra lite sånt medans man får tillbaka ´´bygg´´tänkandet wink haha

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Eddie-johansson Black smoke don't mean it's broke
10 april 2013 · 233 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130613/130613-cf8895e03efeca112727637cc38dd17b.jpg
Gjorde sista plåten här nere idag också! den ska slipas osv så det blir snyggt tongue

FRIDAY is my second favorite F word ;)
Hackev8
10 april 2013 · 2 121 Inlägg

är det 4 dörrar på den? vad kommer du ha för stolar och soffa i den sen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang