CHEEVA skrev:
Danne_1977 skrev:
CHEEVA skrev:
Antagligen så har de själva ganska så bra koll på det där

så slå de en pling eller släng iväg ett mail till de så kommer du få svar på dina frågor ! ska en projekt tråd sen så vi får följa bygget utav rallycross bilen !
edit kollar du till höger på sidan så ser du lite riktlinjer angående kamval

tycker själv fs311 ser trevlig ut
Jag ska ringa till dom eller så drar jag iväg ett mail, verkar ju som det finns delar att få tag på iaf, 531 passar ju rakt på, frågan är om man ska plana den nåt om man endå ska byta.. ?
Självklart blir det en projekttråd när och om det blir dags för bygget..

plana ska du alltid göra

hur mycket du ska plana beror nog på vilken kam du ska köra med och vilket lyft kammen har... vet att volvo raggarna gärna planar 2mm och byter ut kamremen mot en sierra rem i och med att den är lite kortare så kammen kommer ungefär rätt igen iallafall.... ska man va en gnutta seriös är väl ställbart kamdrev att föredra
Förstår, tänkte mig nånstans runt 1.5-2mm jag åxå, får se vilken kam det blir och om det blir att plana utifrån det, jo det där med remmen kan ju vara rätt så viktigt åxå.
Blir relativt mycket pengar det är frågan om att det kommer kosta att ställa iordning denna budgetbil så man får se vad man lägger pengarna på, bur är nödvändigt och bara den med frakt och allt kostar lite över 6 tusen, och med övrigt material och lite sånt till buren blir det nog runt 7000:-.
FIA godkänd säkerhetstank kostar minst 5000:-
531 topp kanske 1500:-
Kam kanske 1000:- (om jag köper på folkraceshop.se)
Planing av topp runt 1000:-
Extraktorgrenrör till 3 serien 3000:-
Och sen tillkommer stol, bälte, kläder, skor, sido nät,
Däck kanske 3000:-
Ja det blir nog en 30-40 tusen innan det är klart.. kanske får man tag på vissa delar billigare och känner nån som känner nån som känner nån som känner nån som kan plana billigare, osv osv..