Svenska Koenigseggen kraschad andra dagen!

vikingpower King Of The Road
20 oktober 2006 · 154 Inlägg

Nu är den kraschad igen samma koenigsegg som normannen körde av banan med  http://www.sportbilen.se/index.php?page … php?id=369

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
chrizz Administratör
20 oktober 2006 · 11 783 Inlägg

Undrar om han tackade ja till introduktionskursen för att kunna hantera monstret. Jag läste att norrmannen som åkte av banan i norge inte gjorde det iallafall. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hee-Maan
20 oktober 2006 · 3 113 Inlägg

hur kan man? jag menar.. om jag fick en Koenigsegg så skulle jag ju köra konstant 30km/h big_smile
eller så råkar man bara trycka ner gasen lite mer så blir det som en dråg smile hehe.. kanske inte e så lätt nu när jag tänker efter..

Semper Fi
dusty Living in the fastlane
21 oktober 2006 · 2 616 Inlägg

olagligt att krascha en sån skönhet tongue

Catling Old School Ford
21 oktober 2006 · 600 Inlägg

nej han tog ingen kurs. Han hade inte tid.... kan man inte köra ska man inte köra.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Ford Capri "ELD" (1981)
t0mz
21 oktober 2006 · 66 Inlägg

Catling skrev:
nej han tog ingen kurs. Han hade inte tid.... kan man inte köra ska man inte köra.

jag läste att han hade tackat ja till kursen men nog inte hade hunnit ta den andra dagen....

laazy vorsprung durch teknik
21 oktober 2006 · 886 Inlägg

chrizz skrev:
Undrar om han tackade ja till introduktionskursen för att kunna hantera monstret. Jag läste att norrmannen som åkte av banan i norge inte gjorde det iallafall. smile

Saxat frånAftonbladet:
"När man köper en Koenigsegg ingår en förarutbildning där man lär sig att bemästra den svårkörda bilen. Bengtsson hade inte hunnit gå kursen"

StiFf Wankel
21 oktober 2006 · 1 080 Inlägg

fy fan.....rikemans som vill köpa en ordentlig sportbil utan att kunna hantera dom.....

MDS Västerås
Merclone Leg. Spådam
21 oktober 2006 · 816 Inlägg

Rik och heter Bengtson? Jag anar något lurt...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
21 oktober 2006 · 174 Inlägg

Enligt uppgifter till Aftonbladet är köparen Stefan Bengtsson - systerson till H&M:s huvudägare Stefan Persson och en av företagets storägare.

Alla kan köra fort rakt fram...
Miklen
21 oktober 2006 ·

behöver inte va särskilt rik för att köpa den bilen..så jädra dyr va den inte..

R_Weber
21 oktober 2006 ·

Miklen skrev:
behöver inte va särskilt rik för att köpa den bilen..så jädra dyr va den inte..

Nejdå...  6,5 miljoner kronor bara...

Den sägs dock vara grymt välbyggd så den är säkert värd pengarna.... Lite skillnad mot alla 80-tals-Lamborghinis som hade sämre kvalité än samtida Fiater...

Tega Yrkesförare
21 oktober 2006 · 1 073 Inlägg

Hmm rikemansfolk. Mycket pengar, liten...

Miklen
21 oktober 2006 ·

R_Weber skrev:

Miklen skrev:
behöver inte va särskilt rik för att köpa den bilen..så jädra dyr va den inte..

Nejdå...  6,5 miljoner kronor bara...

Den sägs dock vara grymt välbyggd så den är säkert värd pengarna.... Lite skillnad mot alla 80-tals-Lamborghinis som hade sämre kvalité än samtida Fiater...

Ja faktiskt bara 6,5 miljoner..mycke för oss normala människor men för en med inkomst eller ekonomisk grund är det ju mer eller mindre ingenting..finns ju folk som rullar runt i mercor som ligger runt dom priserna..så om d e så speciellt...njaaaee..

Men visst..han verkar ju ha klantat sig rejält..d e ju en extrem bil å följer d me en utbildning så bör man ju genomgå den.. E ju inte för inte piloter lär sig flyga !?

nicke_b2
21 oktober 2006 · 266 Inlägg

dusty skrev:
olagligt att krascha en sån skönhet tongue

Det måste det vara!
vilken nolla! Ja ja har man för mycket pengar så kan man ju krasha en bil för 6,5 miljoner bara så där! Amatörer..........................

Errol
21 oktober 2006 · 320 Inlägg

tråkiga var att han ägde   2 lamborghinis (gallardo + diablo) bmw m5  å lite andra wurstingar...
jävla snobb. slöseri med bilar.


som när jag var i sthlm för 2 veckor sen, åkte runt i en dieselbmw (dubbelturbo, 500 nm ++
men "bara" ca 260 hk)
och så kom det en Porsche 911 på natten i filen jämte, två kostymnissar satt i och föraren verkade leta efter vad han gjorde hela tiden sen så hittade han gasen... men så fort det svängde lite   hängde han knappt  med big_smile    haha  .

FL3JM Inga konstigheter
21 oktober 2006 · 2 064 Inlägg

Errol skrev:
men så fort det svängde lite   hängde han knappt  med big_smile    haha  .

Spela roll, det är rakt fram som är viktigast. tongue Rödljus-race är ju där man visar var skåpet ska stå!

hyperion
21 oktober 2006 · 305 Inlägg

hahaha, shariff blev påtryckt att sälja bilen av den norska representanten från koenigsegg också köper svensken den och krockar hehehehe, sorgligt...

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
niclas_swe bitter besserwisser
21 oktober 2006 · 644 Inlägg

skulle nog rätt säkert kunna säga att ingen som klagar på hur klantig killen är inte heller kan kontrollera den bilen.. men ingår en kurs som man tänkt gå, så går man den SEN kan man gasa på lite

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Figgy
21 oktober 2006 · 157 Inlägg

Vem som helst kan ju inte beställa bilen heller smile
Ett monster på 802hk original och har en tophastighet på 395+ bör som sagt in köras av de som inte kan hanskas med den. Kursen är nog ett måste innan man äns har hunnit tänkt Koenigsegg.

Men fan vilken bil alltså! Kolla specsen: (Den oranga till höger är likadan som den krockade)
http://www.koenigsegg.com/thecars/index.asp?submenu=4

niclas_swe skrev:
skulle nog rätt säkert kunna säga att ingen som klagar på hur klantig killen är inte heller kan kontrollera den bilen.. men ingår en kurs som man tänkt gå, så går man den SEN kan man gasa på lite

Tror inte du törs gasa så mycket mer efter kuren heller....

Senast redigerat av Figgy (21 oktober 2006)

BMW 735i (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang