4783
Sök

Bilbatteri, kontrollera skick? Cayenne S -05

7 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Hej!
Undrar om någon vet om det går att kolla upp på egen hand om batteriet är slut eller om bilen " drar" ström som jag fått höra? Äger en Cayenne S 05 och har blivit stående 2 ggr på grund av det. Sist hann jag bara tanka med bilstereon på och så var batteriet slut! Jag förstår att det är ovanligt kallt nu men ska det vara så?
Tack på förhand!

Fixade en bättre rubrik
mvh jonTe/modertor

Forummoderator
26 552 Inlägg
20 mars 2013
Nej det ska inte vara så.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

21 761 Inlägg
21 mars 2013
För att kolla i vilket skick batteriet verkligen är i så ska man ha belastningstestare, exempelvis bilverkstad eller bilelektrisk verkstad kan nog kolla upp batteriet. Man bör dock ladda upp batteriet fullt och låta det stå orört i 8 timmar eller mer innan testet för att få rättvisande mätning.

Om batteriet har suttit i bilen sedan den var ny så finns möjlighet att det är slitet/dåligt, inte orimligt alls. Man kan själv mäta ifall någonting tjuvdrar ström i bilen, multimeter är det enda som behövs för en sån mätning. smile

177 Inlägg
21 mars 2013
Om batteriet är orginal från -05 så är det garanterat batteriet som är slut. Batterier är förbrukningsvaror.

7 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Tack snälla för hjälpen! Det känns som om det bästa är nog att lämna in bilen och räkna med ett batteribyte.
Det blir skönt dock att inte behöva oroa sig för om bilen ska eller inte ska gå igång, det är ju Pest!
Ha det! 😊

Sök