Värdesäkning vid ändringar?

caffo
23 mars 2013 · 45 Inlägg

Funderar på att lacka om lite i bilen. Hittar ingenstanns att köpa nya original-delar, så jag får använda mig av det som sitter på bilen. Kommer det att sänka värdet vid försäljning, då det inte är "original" längre?

http://i50.tinypic.com/33uzxvb.jpg
Tänkte fixa såhär med alla ljusa paneler..

Senast redigerat av caffo (23 mars 2013)

Rspeter Audi A5 quattro driver.
23 mars 2013 · 2 203 Inlägg

Det beror helt på nästa köpare. Vissa vill ha original och kommer inte att betala extra för dina mods. Medan andra kanske gillar det du gjort och kan tänka sig att betala det du vill ha för bilen vid försäljningen.

caffo
23 mars 2013 · 45 Inlägg

Rspeter skrev:
Det beror helt på nästa köpare. Vissa vill ha original och kommer inte att betala extra för dina mods. Medan andra kanske gillar det du gjort och kan tänka sig att betala det du vill ha för bilen vid försäljningen.

Men om man lämnar in den hos bilhandlare för att byta ut den mot en av deras andra? Där känns det som att deras proffisionella åsikt väger högre än deras personliga åsikter?

Rspeter Audi A5 quattro driver.
23 mars 2013 · 2 203 Inlägg

Du får nog inget extra för bilen när du ska byta in den.

simlar
23 mars 2013 · 5 535 Inlägg

Jag tror inte ens någon skulle reagera på att mittenkonsollen är silver, det ser ju väldigt original ut och passar in med luftutblåsen på sidorna som ser ut att vara silver.

Så värdesänkning tror jag inte på, men någon värdeökning tror jag inte heller på.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
23 mars 2013 · 2 203 Inlägg

simlar skrev:
Jag tror inte ens någon skulle reagera på att mittenkonsollen är silver, det ser ju väldigt original ut och passar in med luftutblåsen på sidorna som ser ut att vara silver.

Så värdesänkning tror jag inte på, men någon värdeökning tror jag inte heller på.

Han vill nog lacka om plast som är silver/ljus till svart.

Senast redigerat av Rspeter (23 mars 2013)

simlar
23 mars 2013 · 5 535 Inlägg

Rspeter skrev:

simlar skrev:
Jag tror inte ens någon skulle reagera på att mittenkonsollen är silver, det ser ju väldigt original ut och passar in med luftutblåsen på sidorna som ser ut att vara silver.

Så värdesänkning tror jag inte på, men någon värdeökning tror jag inte heller på.

Han vill nog lacka om plast som är silver/ljus till svart.

Jaha, blev förvirrad av bildordningen. Eftersom man läser från vänster till höger så antog jag att vänstra bilden var hur det ser ut nu och höger var hur TS tänkt att det ska bli efter.

Men svart mittenkonsoll ser ändå original ut så jag tror fortfarande att värdet på bilen blir oförändrad.
Min personliga åsikt är att det ser snyggare ut med silver. Men om mätartavlorna byts till svarta också så instrumentpanelen blir helsvart så skulle jag säga att det är lika stilrent som silver.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang