Hur din wg går in i downpipen är inte att rekomendera.. skulle gått in längre ned skulle jag vilja påstå.. samt inte i så snäv vinkel.. Men annars ser det bra ut, ville bara säga det så du vet
Vad kan bli fel om den går in som det är nu? och vad menar du med snäv vinkel? Han går näst intill rakt in i dp iaf. Det ser ju inte bra ut om allt jag gjort blivit fel.
Hur din wg går in i downpipen är inte att rekomendera.. skulle gått in längre ned skulle jag vilja påstå.. samt inte i så snäv vinkel.. Men annars ser det bra ut, ville bara säga det så du vet
Vad kan bli fel om den går in som det är nu? och vad menar du med snäv vinkel? Han går näst intill rakt in i dp iaf. Det ser ju inte bra ut om allt jag gjort blivit fel.
Såg du skrev du satt scream pipe men vill förklara lite.. Jo Om avgaserna från wg går rakt in 90 grader då dvs så studsar de direkt mot dp om du förstår, så ska tydligen bli mycket turbulens. Men däremot om den går in och följer avgasröret/dp bakåt mot utblås så följer det med lättare ( vet inte hur mycket det ska göra för bilen men alla säger det är mycket bättre än rakt in som du hade.. )
Hur din wg går in i downpipen är inte att rekomendera.. skulle gått in längre ned skulle jag vilja påstå.. samt inte i så snäv vinkel.. Men annars ser det bra ut, ville bara säga det så du vet
Vad kan bli fel om den går in som det är nu? och vad menar du med snäv vinkel? Han går näst intill rakt in i dp iaf. Det ser ju inte bra ut om allt jag gjort blivit fel.
Såg du skrev du satt scream pipe men vill förklara lite.. Jo Om avgaserna från wg går rakt in 90 grader då dvs så studsar de direkt mot dp om du förstår, så ska tydligen bli mycket turbulens. Men däremot om den går in och följer avgasröret/dp bakåt mot utblås så följer det med lättare ( vet inte hur mycket det ska göra för bilen men alla säger det är mycket bättre än rakt in som du hade.. )
Snackade med jens på sävarturbo om det där, och han sa att det inte var optimalt men fungerar rätt bra i praktiken, men han tyckte det var bättre att köra den rakt ut. Men tack för infon!
Vad kan bli fel om den går in som det är nu? och vad menar du med snäv vinkel? Han går näst intill rakt in i dp iaf. Det ser ju inte bra ut om allt jag gjort blivit fel.
Såg du skrev du satt scream pipe men vill förklara lite.. Jo Om avgaserna från wg går rakt in 90 grader då dvs så studsar de direkt mot dp om du förstår, så ska tydligen bli mycket turbulens. Men däremot om den går in och följer avgasröret/dp bakåt mot utblås så följer det med lättare ( vet inte hur mycket det ska göra för bilen men alla säger det är mycket bättre än rakt in som du hade.. )
Snackade med jens på sävarturbo om det där, och han sa att det inte var optimalt men fungerar rätt bra i praktiken, men han tyckte det var bättre att köra den rakt ut. Men tack för infon!
Ja varsågod, glad man kan hjälpa lite iaf Men jo bäst är ju att köra rakt ut men det gillars inte utav bess eller grabbarna i blått.. Själv funderar jag på att köpa en sådan elektronisk avgassplitt så man kan välja "race läge" eller in i dp Men vet inte ännu om det kommer funka som man tänkt sig
Hänt lite mer, monterat momentbryggan oh tanken. Även byggt klart lmm. Blev kanske inte jätte snyggt men det funkar nog! Har även beställt specialchip ifrån Fekzen så snart blir det provstart.
Skulle ju varit provstart idag men upptäckte när jag hade ställt soppatrycket att det läckte ur oringen på en av spridarna.. så får skaffa nya sådana, det är samma som till volvos original spridare va?
Skulle rekommendera att byta laddtrycksmätare då man bör ha en som visar vacuum då motorn typ suger luft när man inte gasar, blir alltså vacuum då
Är inte intresserad av att se vacuum som blir när jag motorbromsar eller liknande, ska ha mätaren för att ställa in laddtrycket. Det värsta som kan hända är att denna inte klarar av undertryck oh mätvisaren fastnar i botten, eller att denna fladdrar lite för mkt. Har jag fel?
Behöver inte visa vacuum. Funkar brs med din mätare. Däremot får du en fladdrande mätare vid undertryck. Sedan en ren tanke. Du har inte fumderat på att köra trycksatt lmm istället?
Skulle rekommendera att byta laddtrycksmätare då man bör ha en som visar vacuum då motorn typ suger luft när man inte gasar, blir alltså vacuum då
Är inte intresserad av att se vacuum som blir när jag motorbromsar eller liknande, ska ha mätaren för att ställa in laddtrycket. Det värsta som kan hända är att denna inte klarar av undertryck oh mätvisaren fastnar i botten, eller att denna fladdrar lite för mkt. Har jag fel?
Har aldrig kört med mätare utan vacuum, tänkte mest ifall du inte visste om det, vet faktiskt inte vad som händer med mätaren vid undertryck om den inte visar det
Behöver inte visa vacuum. Funkar brs med din mätare. Däremot får du en fladdrande mätare vid undertryck. Sedan en ren tanke. Du har inte fumderat på att köra trycksatt lmm istället?
Vad blir det för skillnad? för och nackdelar med det?