3735
Sök

Chevelle 1970 "ChevelLs1"

Chevelle 70 Pro touring projekt med LS1 och luftfjädring.... Uppstart på sidan 35

509 217 Visningar
Uppdaterades senast 17 januari 2018
259 Inlägg
30 oktober 2013
#181
Coolt med utsläppen  där innan hjulen. Blir d jättetrångt vid bakaxeln?


718 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
#182
Har inte hunnit kolla ännu, men jag misstänker att det blir det när man släpper trycket i bälgarna...

Har tänkt göra egna "platta" rör för att spara plats över axeln.
Men det blir nog större problem med att dra rören till sidoutblåsen utan att kapa i ramen.
Har sökt som en sårad efter bilder på Cheveller med utblås på sidan, utan att hitta en enda!
Kanske finns en anledning??? 

Men skam den som ger sig....

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

98 Inlägg
30 oktober 2013
#183
Mangaloranga skrev:
Har inte hunnit kolla ännu, men jag misstänker att det blir det när man släpper trycket i bälgarna...

Har tänkt göra egna "platta" rör för att spara plats över axeln.
Men det blir nog större problem med att dra rören till sidoutblåsen utan att kapa i ramen.
Har sökt som en sårad efter bilder på Cheveller med utblås på sidan, utan att hitta en enda!
Kanske finns en anledning??? 

Men skam den som ger sig....

Såg en som hade gjort detta på en Chevelle. Han hade kapat upp ett runt hål i ramen där rören kom och lagt i ett rör som avgassystemet gick igenom . Googla Chevelle power! Och leta


68 Inlägg
31 oktober 2013
#184
Mothers reklambil har utblås på sidan men jag vill nog påstå att de har gjort toretten lite längre än vad den är orginal och tagit ut den så.

Likes old cars with new technology!

718 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#185
Tommson skrev:
Mangaloranga skrev:
Har inte hunnit kolla ännu, men jag misstänker att det blir det när man släpper trycket i bälgarna...

Har tänkt göra egna "platta" rör för att spara plats över axeln.
Men det blir nog större problem med att dra rören till sidoutblåsen utan att kapa i ramen.
Har sökt som en sårad efter bilder på Cheveller med utblås på sidan, utan att hitta en enda!
Kanske finns en anledning??? 

Men skam den som ger sig....

Såg en som hade gjort detta på en Chevelle. Han hade kapat upp ett runt hål i ramen där rören kom och lagt i ett rör som avgassystemet gick igenom . Googla Chevelle power! Och leta

Pratade med besiktningskillen om att modifiera ramen på detta sätt.
Han avrådde mig starkt från att göra det...

Han påstod att jag skulle behöva hållfasthetsberäkningar och intyg på svetsarna för att få det godkänt???

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#186
Chevelle_LS skrev:
Mothers reklambil har utblås på sidan men jag vill nog påstå att de har gjort toretten lite längre än vad den är orginal och tagit ut den så.

Vad är en torret?
Är inte det en diagnos av något slag?? hmm

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

259 Inlägg
31 oktober 2013
#187
Hehe, :-) vet inte ja heller men d lät kul. Dom är lite kinkiga sbp. Blir väl ca samma hållfasthet om man svetsar i ett rör. Såg en 32:a ford som hade hela ramen så. Udda, men coolt. Mina pipor på caminon ja hade slutade innan bakaxeln, på sbp tyckte han d va jobbit å koppla avgasslangarna så han sa värdena är säkert bra. Godkänt:-) Bra gubbe, inte alla fall som är så tyvärr.
Kämpa på:-)


718 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#188
69Camino skrev:
Mina pipor på caminon ja hade slutade innan bakaxeln, på sbp tyckte han d va jobbit å koppla avgasslangarna så han sa värdena är säkert bra. Godkänt:-) Bra gubbe, inte alla fall som är så tyvärr.
Kämpa på:-)

Ska nog vara tröskel....  smile

Får man ha avgassystemet så att det slutar före bakaxeln?

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

594 Inlägg
31 oktober 2013
#189
Mangaloranga skrev:
69Camino skrev:
Mina pipor på caminon ja hade slutade innan bakaxeln, på sbp tyckte han d va jobbit å koppla avgasslangarna så han sa värdena är säkert bra. Godkänt:-) Bra gubbe, inte alla fall som är så tyvärr.
Kämpa på:-)

Ska nog vara tröskel....  smile

Får man ha avgassystemet så att det slutar före bakaxeln?

Tror de om man inte kan öppna bakfönstret å de är en 2 dörras, en kompis har en 60 cheva som de går ut precis framför bakhjulet, han har inte haft några problem !

-Iceen Garage-
772 Inlägg
31 oktober 2013
#190
Jackson_ skrev:
Mangaloranga skrev:
69Camino skrev:
Mina pipor på caminon ja hade slutade innan bakaxeln, på sbp tyckte han d va jobbit å koppla avgasslangarna så han sa värdena är säkert bra. Godkänt:-) Bra gubbe, inte alla fall som är så tyvärr.
Kämpa på:-)

Ska nog vara tröskel....  smile

Får man ha avgassystemet så att det slutar före bakaxeln?

Tror de om man inte kan öppna bakfönstret å de är en 2 dörras, en kompis har en 60 cheva som de går ut precis framför bakhjulet, han har inte haft några problem !

Har ja fattat det rätt så måste det gå ut efter sista sidorutan, vilket i detta fall är innan bakaxeln, så det borde funka smile

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

718 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#191
Ska sätta mig ikväll och Photoshopa lite för att testa olika ideer på hur utblåset ska se ut.

Får se om jag lyckas, då kommer det säkert upp någon bild här... roll

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#192
Okej grabbar och tjejer, nu behöver jag eran hjälp!

Har gjort några alternativ på utblås.
Vilket tycker ni är snyggast?
Eller skulle ni göra någon helt annan design?

Har själv en favorit, men det avslöjar jag inte nu för att undvika att påverka er.....

Nr1

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Piluthuggentroumlskel_zpsf844ced3.jpg

Nr2

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Oval_zpse8e72f23.jpg

Nr3

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Urjackadoval_zps823f7407.jpg

Nr4

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Rektangulaumlrt_zps3ec89b88.jpg

Nr5

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Pil_zpsd6292eb0.jpg

Kom igen och ös på med många kommentarer nu!
ALLA är välkomna att kommentera detta....

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

-Iceen Garage-
772 Inlägg
31 oktober 2013
#193
1 eller 5 röstar ja på smile
svårt att bestämma om det ska va lilla eller stora ^^
kanske mitt i mellan tongue

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1

ontoft
31 oktober 2013
#194
Nr 5 utan tvekan. Med kolfiberram och kromkant förstås.

259 Inlägg
31 oktober 2013
#195
Ja d stämmer det efter sista rutan/öppningsbara dörr. Sen va min "lastbil" ,  ännu enklare regler.. men med rätt bes. man å frän bil lite lättare.

Som alternativ du visat skulle JAG ta 2:an. ;-);-)
Precis som d ser ut på vissa dragracebilar kanske inte 4" då men sneskuret typ 45 grader eller nått sånt.
Senast redigerat av 69Camino (31 oktober 2013)


110 Inlägg
31 oktober 2013
#196
Hade kört 2 utblås "lutande kvadrater" alltså 2 romber. Men så tycker jag! /_/ /_/ typ så haha smile

annars nr 5!
Senast redigerat av Hampe-B (31 oktober 2013)


302 Inlägg
31 oktober 2013
#197
Jag skulle valt alternativ 2 eller 4 smile

Spana gärna in mitt Chrysler Valiant projekt!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288588

98 Inlägg
1 november 2013
#198
Tror du att sbp är stora problemet? Har du kollat med trafikpolisen. Kompisen hade en Corvette med sidepipe och hos Bilprovningen var det aldrig problem stog med iregbeviset men så fort polisen kollade blev det om bes. Enligt trafikpolisen här får inga rör kunna rycka på folk vid sidan av vägen. Polisen svarade när vi frågade att dom inte har samma regler som sbp:)


-Iceen Garage-
772 Inlägg
1 november 2013
#199
Tommson skrev:
Tror du att sbp är stora problemet? Har du kollat med trafikpolisen. Kompisen hade en Corvette med sidepipe och hos Bilprovningen var det aldrig problem stog med iregbeviset men så fort polisen kollade blev det om bes. Enligt trafikpolisen här får inga rör kunna rycka på folk vid sidan av vägen. Polisen svarade när vi frågade att dom inte har samma regler som sbp:)

Man får ha sidepipe om det går ut mot trafiken, å inte mot fotgängare/trottoaren = man får bara dra ut det på vänster sida för att det ska vara lagligt smile
Skumt om det va godkännt enligt sbp tongue

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1


Sök