Start fel på 4hjuling ?

steffe67 gruvarbetare
2 april 2013 · 152 Inlägg

far har en 4hjuling som jag nu går bet på att få ingång sad det är en yamaha 450 kodiak...det bara börja gå illa sen stanna o sen bara avgas smäller om man chokar den...snurrar hur fint som helst i motorn. har bytt tändstift, justerat ventil spel o kolla så kam inställningen stämmer, gjort rent förgasarn, compprov bra. konstiga är att det finns fin gnista hmm
hällt bensin direkt i cylindern utan tända minsta...funder om CDI boxen kan vara fel på fast den ger gnista ?
mvh
steffe

piano
5 april 2013 · 106 Inlägg

CDI boxen kan mycket väl vara boven, har fixat en del kinamoppar genom att byta cdi box trots att gnistan varit skaplig så om den inte är allt för dyr så skulle jag chansa och byta den! Kolla även givaren som ger signal till cdi boxen, den borde sitta innanför svänghjulet. Så att det inte är nåt kabelhaveri där eller liknande.

Mvh/Jon

steffe67 gruvarbetare
22 april 2013 · 152 Inlägg

det var krysskilen till svänghjulet som var av o hamnat halvt varv fel på axeln. tog lång tid att få hem den lilla saken. sen fick jag riva ena motorkåpan för där inne var svänghjulet..justerat ventilspel o nu ska den gå många år till smile
/steffe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang