4442
Sök

Oljefilterflyttare till V70 T5 -02

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
Skulle vilja ha tag på en oljefilterflyttare till min v70 eller någon form av adapter så jag kan koppla in externa tryck o tempmätare. Vill inte ha massa fula kopplingar som sticker ut ur blocket.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
5 april 2013

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
Hade det bara varit så enkelt så. Sitter ju insatsfilter med täcklocket gängat i tråget sad

Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

8 277 Inlägg
5 april 2013
Vettigaste är att sätta en förgrening i blocket vid original oljetrycksgivare så man mäter på rätt ställe trots att det inte vad du vill ha. Oljetempen kan skaffa en adapter med samma gänga som oljepluggen i tråget och byta ut pluggen mot adapter + givare.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
5 april 2013
jok3 skrev:
Hade det bara varit så enkelt så. Sitter ju insatsfilter med täcklocket gängat i tråget sad

Jo jag vet att just den modellen inte passar. Har ju likadant på min.

Men är ganska säker på att jag sett SW-adaptrar som passar även bilar med insatsfilter. Sök runt lite så kanske du hittar. Tycker det borde finnas något som tillverkar det. Det är ju inte världens ovanligaste motor big_smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Vettigaste är att sätta en förgrening i blocket vid original oljetrycksgivare så man mäter på rätt ställe trots att det inte vad du vill ha. Oljetempen kan skaffa en adapter med samma gänga som oljepluggen i tråget och byta ut pluggen mot adapter + givare.

Ska titta på det. Vissa som jag pratat med har pratat om att skarva ledningen till turbon och sätta anslutningar på den. Men din förslag låter ju vettigare smile

Angry Drift Team

Sök