Longcats Golf MKIV GTI stance projekt -NERE PÅ BACKEN! :D

En Golf MK4 GTI som ska få lite stance och annat som förfinar den! :)
  • 55 Följare
  • 59 689 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 september 2014
longcat
16 maj 2013 · 357 Inlägg

Mr_M_ skrev:

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:

Bara att leta vidare.. Det är inte så svårt att chocka i luft som alla verkar tror. Du kanske skulle besöka verkstäderna istället?

jo, jag tänkte göra det. däckverkstan jag hade däcken hos sa att det var något med designen av fälgen som gjorde att det var "omöjligt"
hoppas att det inte stämmer så jag kan åka med mina däck jag vill ha, annars vettefan vad jag gör hmm
dock så tror jag inte han hade smällt på stretch förut så man kan ju hoppas att man kommer till någon som vet vad han håller på med.

Kan visserligen vara så, vart ifrån beställde du fälgarna?
Jag hade det problemet på några fälgar jag skulle haft till min a3a. Det gick inte att få luft i dem och det var nästan omöjligt att kränga på och av däcken.. Ena verkstan kantstötte en hel fälg när dom skulle kränga av däcket hmm

dem beställdes från ebay, hoppas verkligen att det inte är fälgarna som är problemet, vad fan gör jag då liksom? har ju ingen aning om vilka fälgar jag skulle köra annars, skulle det inte funka så tror jag att jag kommer bli så trött på min bil att jag säljer den och skaffar något annat sad

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 maj 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:

longcat skrev:

jo, jag tänkte göra det. däckverkstan jag hade däcken hos sa att det var något med designen av fälgen som gjorde att det var "omöjligt"
hoppas att det inte stämmer så jag kan åka med mina däck jag vill ha, annars vettefan vad jag gör hmm
dock så tror jag inte han hade smällt på stretch förut så man kan ju hoppas att man kommer till någon som vet vad han håller på med.

Kan visserligen vara så, vart ifrån beställde du fälgarna?
Jag hade det problemet på några fälgar jag skulle haft till min a3a. Det gick inte att få luft i dem och det var nästan omöjligt att kränga på och av däcken.. Ena verkstan kantstötte en hel fälg när dom skulle kränga av däcket hmm

dem beställdes från ebay, hoppas verkligen att det inte är fälgarna som är problemet, vad fan gör jag då liksom? har ju ingen aning om vilka fälgar jag skulle köra annars, skulle det inte funka så tror jag att jag kommer bli så trött på min bil att jag säljer den och skaffar något annat sad

Jag sålde mina fälgar helt nya, dock då en fälg som var kantstött, två däck var monterade och två däck låg lösa brevid, gick bak 4000kr och kände mig totalt lurad hmm
Man får lära sig av sina misstag helt enkelt

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
16 maj 2013 · 357 Inlägg

Mr_M_ skrev:

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:

Kan visserligen vara så, vart ifrån beställde du fälgarna?
Jag hade det problemet på några fälgar jag skulle haft till min a3a. Det gick inte att få luft i dem och det var nästan omöjligt att kränga på och av däcken.. Ena verkstan kantstötte en hel fälg när dom skulle kränga av däcket hmm

dem beställdes från ebay, hoppas verkligen att det inte är fälgarna som är problemet, vad fan gör jag då liksom? har ju ingen aning om vilka fälgar jag skulle köra annars, skulle det inte funka så tror jag att jag kommer bli så trött på min bil att jag säljer den och skaffar något annat sad

Jag sålde mina fälgar helt nya, dock då en fälg som var kantstött, två däck var monterade och två däck låg lösa brevid, gick bak 4000kr och kände mig totalt lurad hmm
Man får lära sig av sina misstag helt enkelt

fy fan hmm

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
16 maj 2013 · 2 322 Inlägg

*gäsp* big_smile

longcat
16 maj 2013 · 357 Inlägg

Nu är det på gång! big_smile

Då sätter vi igång då!
börjar med att jag beställde däck från däckonline som levererades till en lokal däckfirma, efter 2 dagars försök så gav dem upp med att försöka få på mina däck på fälgarna pga. enligt dem så gick det inte för att fälgarna hade fel form för det, kan bara beskriva det med ett ord, Helvete!
Tankarna började snurra i huvet om att ge upp på allt, ja även att sälja bilen.

Men!
jag gav inte upp efter ett till försök, ringde runt till minst 10 olika däckfirmor och frågade om de kunde prova. men ingen ville ens försöka, detta var alltså igår då.

Idag så hittade jag en till firma som även höll på med lastbilsdäck och andra större maskiner, ringde till dem och frågade om de kunde tänka sig att prova...



























































https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-1b65a182131b64caa8a6cf6c3b35555a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-8cbf6db76a819aa0bf57d522b816a815.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-cb56fb7efccde7c7a0f966927ea0d148.jpg
"ursäkta för kassa bilder!"

Ja, jag är jävligt glad just nu! dessa är bara bakfälgarna, fram kommer fixas nästa vecka och coilsen monteras i helgen hoppas jag! smile

Hare gött! big_smile

Senast redigerat av longcat (16 maj 2013)

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
16 maj 2013 · 2 322 Inlägg

ser kanon ut

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Håller med Mingan. Det ser bra ut, bara resten kvar nu wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
16 maj 2013 · 357 Inlägg

Ja juste glömde helt bort att skriva detta också!

Kan verkligen rekommendera Gummicentralen Ivarsson i Årsta, Riktigt trevliga gubbar att ha å göra med och de vågade prova något nytt för dem (även fast de inte riktigt förstod varför man vill göra så med däcken tongue) kommer utan tvekan rekommendera dem till alla som vill hitta någon som kan chocka på däck smile

Tack till er på Ivarsson! smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
longcat
16 maj 2013 · 357 Inlägg

mingan77 skrev:
ser kanon ut

Mr_M_ skrev:
Håller med Mingan. Det ser bra ut, bara resten kvar nu wink

Tack grabbar! är jävligt glad att det är på rätt väg nu smile
har även bestämt mig för att plocka bort huvförlängaren och gå tillbaks till original lampor fram när coilsen är på!

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
16 maj 2013 · 2 322 Inlägg

longcat skrev:

mingan77 skrev:
ser kanon ut

Mr_M_ skrev:
Håller med Mingan. Det ser bra ut, bara resten kvar nu wink

Tack grabbar! är jävligt glad att det är på rätt väg nu smile
har även bestämt mig för att plocka bort huvförlängaren och gå tillbaks till original lampor fram när coilsen är på!

vettigaste svaret idag big_smile

longcat
16 maj 2013 · 357 Inlägg

mingan77 skrev:

longcat skrev:

mingan77 skrev:
ser kanon ut

Mr_M_ skrev:
Håller med Mingan. Det ser bra ut, bara resten kvar nu wink

Tack grabbar! är jävligt glad att det är på rätt väg nu smile
har även bestämt mig för att plocka bort huvförlängaren och gå tillbaks till original lampor fram när coilsen är på!

vettigaste svaret idag big_smile

Bort med plasten! den får riskokarna behålla! wink

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 maj 2013 · 3 519 Inlägg

mingan77 skrev:

longcat skrev:

mingan77 skrev:
ser kanon ut

Mr_M_ skrev:
Håller med Mingan. Det ser bra ut, bara resten kvar nu wink

Tack grabbar! är jävligt glad att det är på rätt väg nu smile
har även bestämt mig för att plocka bort huvförlängaren och gå tillbaks till original lampor fram när coilsen är på!

vettigaste svaret idag big_smile

+1
Tänkte säga samma sak smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
almqvist__89
17 maj 2013 · 1 140 Inlägg

Vad var det som däckverkstan inte klarade då?

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Markus1987
17 maj 2013 · 498 Inlägg

Gissar på att det är bred fälg med smalt däck vilket får dom flesta däckverkstäderna att bli svettiga! tongue

almqvist__89
17 maj 2013 · 1 140 Inlägg

Jag la ju på mina 215/35-18 på 9,5" på några minuter själv med knappt någon erfarenhet alls av däckmaskiner:P
Därför jag undra vad däckfirman inte klarade..

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Markus1987
17 maj 2013 · 498 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Jag la ju på mina 215/35-18 på 9,5" på några minuter själv med knappt någon erfarenhet alls av däckmaskiner:P
Därför jag undra vad däckfirman inte klarade..

Ja tyckte jag såg nån video du gjorde med hjälp av startgas eller vilket det nu va! Gick inte lika lätt för min del när jag testade, blev av med skägg å lite sånt tongue Men hursom, tror det också handlar om vilke däckmärke du kränger på, vissa är ju riktigt hårda i stommen osv.

almqvist__89
17 maj 2013 · 1 140 Inlägg

Markus1987 skrev:

almqvist__89 skrev:
Jag la ju på mina 215/35-18 på 9,5" på några minuter själv med knappt någon erfarenhet alls av däckmaskiner:P
Därför jag undra vad däckfirman inte klarade..

Ja tyckte jag såg nån video du gjorde med hjälp av startgas eller vilket det nu va! Gick inte lika lätt för min del när jag testade, blev av med skägg å lite sånt tongue Men hursom, tror det också handlar om vilke däckmärke du kränger på, vissa är ju riktigt hårda i stommen osv.

Aa det stämmer, haha då stod du för nära wink
Jo det är väl så.

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
longcat
17 maj 2013 · 357 Inlägg

problemet var nog att den däckfirman inte ens ville prova tror jag, eftersom den andra däckfirman klarade det på första försöket med båda fälgarna bak och de hade aldrig gjort det förut heller.. så jag tror det hela handlade om att ens vilja ge sig in på det tongue men nu har jag ju hittat min verkstad som fixxar allt åt mig smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
almqvist__89
17 maj 2013 · 1 140 Inlägg

longcat skrev:
problemet var nog att den däckfirman inte ens ville prova tror jag, eftersom den andra däckfirman klarade det på första försöket med båda fälgarna bak och de hade aldrig gjort det förut heller.. så jag tror det hela handlade om att ens vilja ge sig in på det tongue men nu har jag ju hittat min verkstad som fixxar allt åt mig smile

Aa dom vågar la inte prova nått nytt eller så vill dom slippa betala ifall det händer nått tongue Gött att det löste sig iallafall, kommer bli fett wink

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
longcat
17 maj 2013 · 357 Inlägg

almqvist__89 skrev:

longcat skrev:
problemet var nog att den däckfirman inte ens ville prova tror jag, eftersom den andra däckfirman klarade det på första försöket med båda fälgarna bak och de hade aldrig gjort det förut heller.. så jag tror det hela handlade om att ens vilja ge sig in på det tongue men nu har jag ju hittat min verkstad som fixxar allt åt mig smile

Aa dom vågar la inte prova nått nytt eller så vill dom slippa betala ifall det händer nått tongue Gött att det löste sig iallafall, kommer bli fett wink

jo jag hoppas att det blir fett! om vädret är bra imorn så blir det montering av coils, tror jag borde plocka bort hjälpfjädrarna redan nu innan jag monterar coilsen för säkerhets skull smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang