Volvo v70 2.5t Brukis såld. Å en ny start med en Volvo v70n 2.4t

Brukis som ska få lite personlig prägel :)
  • 48 Följare
  • 33 474 Visningar
  • Projektet avslutat 4 januari 2014
Neco
26 augusti 2013 · 25 Inlägg

Drunk skrev:

Neco skrev:
gott att de händer nått smile ser fram emot o se hur denna kommer gå jämfört med min, jag ska dock ställa av min i vinter o pilla lite mer smile.

Ja gött å få något gjort vore roligt å få i turbon å 3tum före vintern ifall.

Du kör väl med precis samma setup som jag ska köra med typ va? smile

Jo hade velat ställa in den här med för å få skruva klart allt men känner inte för å åka med s60 i vinter tongue

förstår detta smile, ja det är ju likadant chip o turbo iallafall, resterande grejjerna är väl likvärdiga med antar jag tongue.

kan förstå att du inte vill använda s60n hehe, sen är väl v70 rätt given i snön med tanke på AWD  smile.

jag tror dock att en 40-50mm intercooler gör gott, för jag känner när bilen vart igång ett längre tag så tappas det lite effekt då antagligen insugstempen ökat lite mycket, så det blir första prion i vinter smile

lycka till o självklart följer jag detta projektet och s60n smile

Volvo v70 2.5t "ATM Steg 4" (1998)
Drunk A.Sörman
31 augusti 2013 · 1 299 Inlägg

Så då var allt på plats 19t med 3tum hela vägen. Troligen sista gången jag gör detta på en Awd herregud va trångt det ska vara då jösses

Men allt är på plats ifall.Glömde dock laddtrycks mätaren hemma så har ingen aning vilket ladd jag kör på lite riskabelt med dom har stakarna ska ställa in det lite bättre i nästa vecka.

En film på avgaset dock med mobil så ljudet är inte helt okej.

http://www.garaget.org/video/139576

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-8b16741e8c7f8a2112f598615b62dc8c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-643839528f7c4cf68b88bc2c8ef7ed87.jpg


Tack till imsa här på Garaget för hjälpen

Senast redigerat av Drunk (31 augusti 2013)

Mack Forum- och sitemoderator
31 augusti 2013 · 26 151 Inlägg

Kommer såklart följas då jag har en V70 AWD själv, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
imsa
31 augusti 2013 · 3 Inlägg

Fyy faaan säger jag bara va du gnäller Drunk  va väll inge trångt å inget som satt fast
Va juh bara att ta ner å sätta upp wink)

Volvo v70n T5 "JPD" (2000)
Drunk A.Sörman
31 augusti 2013 · 1 299 Inlägg

Kanon Mack! dock är din i betydligt bättre ordning smile

Imsa ja eller hur lagom å göra varje dag avgaset tar inte i någon gång så passform blev det ifall då smile

Mack Forum- och sitemoderator
31 augusti 2013 · 26 151 Inlägg

Drunk skrev:
Kanon Mack! dock är din i betydligt bättre ordning smile

Imsa ja eller hur lagom å göra varje dag avgaset tar inte i någon gång så passform blev det ifall då smile

Haha..uhm..*host host*..nja det vete fan.
Men tack för komplimangen!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Neco
31 augusti 2013 · 25 Inlägg

måste säga att jag gillar ljudet som kom ur den smile, kan ju ioförsig vara gott att den är lite tystare när det ska bli brukis wink...

Volvo v70 2.5t "ATM Steg 4" (1998)
Drunk A.Sörman
1 september 2013 · 1 299 Inlägg

Neco skrev:
måste säga att jag gillar ljudet som kom ur den smile, kan ju ioförsig vara gott att den är lite tystare när det ska bli brukis wink...

Jo den sjunger på riktigt fint. Men blev ett dovt ljud i bil som är lite störande vi får se  kanske vänjer mig annars får jag hitta på något big_smile

Neco
1 september 2013 · 25 Inlägg

Drunk skrev:

Neco skrev:
måste säga att jag gillar ljudet som kom ur den smile, kan ju ioförsig vara gott att den är lite tystare när det ska bli brukis wink...

Jo den sjunger på riktigt fint. Men blev ett dovt ljud i bil som är lite störande vi får se  kanske vänjer mig annars får jag hitta på något big_smile

ändå hade du 1 dämpare innan varje utblås på detta systemet såg jag tongue, du lär väl märka om det går att prata med folk i bilen när den ligger o jobbar runt 2500-3000 rpm big_smile, kommer ihåg att jag inte kunde göra de när jag körde med rakt 2,5" från katten smile.

Volvo v70 2.5t "ATM Steg 4" (1998)
Drunk A.Sörman
12 september 2013 · 1 299 Inlägg

Kopplat in laddtrycks mätaren laddade 1.0bar som mest inte riktigt optimalt när bilen inte är mappad/chippad än

Så fick skruva ner trycket lite. Men på onsdag nästa vecka blir det å besöka Autotech så ska vi lödda i ett steg4 chip

Kan ju passa på å fråga någon som vet hur mycket hk dom här bilen lämnar med den här setupen. Inte så noga va det blir för hk men alltid kul å veta lite vart det hamnar smile

Neco
12 september 2013 · 25 Inlägg

Drunk skrev:
Kopplat in laddtrycks mätaren laddade 1.0bar som mest inte riktigt optimalt när bilen inte är mappad/chippad än

Så fick skruva ner trycket lite. Men på onsdag nästa vecka blir det å besöka Autotech så ska vi lödda i ett steg4 chip

Kan ju passa på å fråga någon som vet hur mycket hk dom här bilen lämnar med den här setupen. Inte så noga va det blir för hk men alltid kul å veta lite vart det hamnar smile

räkna med runt 280 i motorn med ett ladd på 0,8-0,85, sen vridet hamnar en bit över 400nm smile är inte bombsäker på vridet men det är utan tvekan över 400nm, då dessa motorer ger mer vrid per hk än en 2,3liters spis.
tror du kommer bli riktigt nöjd när chippet kommer i smile.

Volvo v70 2.5t "ATM Steg 4" (1998)
Drunk A.Sörman
18 september 2013 · 1 299 Inlägg

så då har man varit hos Autotech pysslande om båda bilarna med lite små grejer mest s60 gjorde klart den för vinter vila.

Som vanligt när man åker till Atm så är det ett riktigt gött gäng killar som hjälper en å mycket roligt å titta på smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-b34b44527f6c15dad9c53ab8c169a8a8.jpg

The Boss löder boxen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-3630911d62bfcf1cb19ab6b099758b10.jpg

Drunk A.Sörman
20 september 2013 · 1 299 Inlägg

20 tummarna på plats dock jäkligt hög i baken tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-d5a096930f99eb6d2f49f292b0abcaa0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-4c7bb7558d274aed20d705b846ecc081.jpg

Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2013 · 26 151 Inlägg

Antar jag är ensam om att tycka att han är alldeles lagom hög?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Drunk A.Sörman
20 september 2013 · 1 299 Inlägg

Mack skrev:
Antar jag är ensam om att tycka att han är alldeles lagom hög?

Haha i fram vart det kanon där är den ju sänkt 40mm men är helt standard ibak med nivå dämpare tongue

Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2013 · 26 151 Inlägg

Drunk skrev:

Mack skrev:
Antar jag är ensam om att tycka att han är alldeles lagom hög?

Haha i fram vart det kanon där är den ju sänkt 40mm men är helt standard ibak med nivå dämpare tongue

Precis som min är nu, hehe.
Men när jag är klar med min så kommer min att vara drygt en centimeter lägre bak. Knappt märkbart, men precis såsom jag vill ha den.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Drunk A.Sörman
20 september 2013 · 1 299 Inlägg

Mack skrev:

Drunk skrev:

Mack skrev:
Antar jag är ensam om att tycka att han är alldeles lagom hög?

Haha i fram vart det kanon där är den ju sänkt 40mm men är helt standard ibak med nivå dämpare tongue

Precis som min är nu, hehe.
Men när jag är klar med min så kommer min att vara drygt en centimeter lägre bak. Knappt märkbart, men precis såsom jag vill ha den.

Precis jag vill ju inte sänka min mer ibak jag heller men 1cm hade gjort gott smile

Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2013 · 26 151 Inlägg

Drunk skrev:

Mack skrev:

Drunk skrev:

Haha i fram vart det kanon där är den ju sänkt 40mm men är helt standard ibak med nivå dämpare tongue

Precis som min är nu, hehe.
Men när jag är klar med min så kommer min att vara drygt en centimeter lägre bak. Knappt märkbart, men precis såsom jag vill ha den.

Precis jag vill ju inte sänka min mer ibak jag heller men 1cm hade gjort gott smile

Chassit.se har precis kommit ut med ett helt kit till min bil. I och med att det är en AWD så går det ju inte bara byta dämpare och fjädrar hursomhelst, utan man får bygga om lite.
Med "40 mm" sänkning så kommer min att bli en centimeter lägre ungefär, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Drunk A.Sörman
20 september 2013 · 1 299 Inlägg

Mack skrev:

Drunk skrev:

Mack skrev:

Precis som min är nu, hehe.
Men när jag är klar med min så kommer min att vara drygt en centimeter lägre bak. Knappt märkbart, men precis såsom jag vill ha den.

Precis jag vill ju inte sänka min mer ibak jag heller men 1cm hade gjort gott smile

Chassit.se har precis kommit ut med ett helt kit till min bil. I och med att det är en AWD så går det ju inte bara byta dämpare och fjädrar hursomhelst, utan man får bygga om lite.
Med "40 mm" sänkning så kommer min att bli en centimeter lägre ungefär, hehe.

Jo min är ju en (Awd) så ska kolla lite där jag med big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2013 · 26 151 Inlägg

Drunk skrev:

Mack skrev:

Drunk skrev:
Precis jag vill ju inte sänka min mer ibak jag heller men 1cm hade gjort gott smile

Chassit.se har precis kommit ut med ett helt kit till min bil. I och med att det är en AWD så går det ju inte bara byta dämpare och fjädrar hursomhelst, utan man får bygga om lite.
Med "40 mm" sänkning så kommer min att bli en centimeter lägre ungefär, hehe.

Jo min är ju en (Awd) så ska kolla lite där jag med big_smile

Visst de fan..din var också en AWD!
Jo men kolla med dem. Dom har haft ett kit utprovat ett tag nu på en bil och precis släppt det till försäljning!

Edit: 2600 kronor går kitet på. Det är fjädrar+stötdämpare+ombyggnadsdelar.

Senast redigerat av Mack (20 september 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang