Centrallås krångel, funkar då å då Volvo, teori finns

Presidento Of World
28 april 2013 · 3 322 Inlägg

Hej, har en xc70 där centrallåset krångla idag, först gick det inte att låsa upp så stoppade i nyckeln i dörren vred om låste upp öppna dörren å så klart tjuter larmjäkeln.. o dosan funkar ju inte men de löstes med att stoppa i nyckeln i tändningen enkelt.

min fråga är kan batteriet göra så de krånglar? alltså batteriet till bilen. iom med att den varnat för lågt batterispänning .. vet dock inte om det var dosan eller bilens batteri den varnade för.

enkel fråga! eller om du har en teori om varför de blir så?

den funkade klockrent igår å förut det var idag de blev så.

bör tilläggas att ena dosan inte funkar alls pga glapp (öppen lucka) om det hjälper något.

tacksam för snabba svar!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
tzr50
6 maj 2013 · 47 Inlägg

Tror batteriet kan sätta saker och ting ur spel, om du fick upp meddelande om låg batterispänning i mätarhuset är de med all säkerhet bilens batteri som är på väg att dö.

Varför centrallåset inte fungerar är svårt att svara på med den infon du gett. Men jag har ett liknande problem med min S60. Här yttrade de sig så att när jag låste upp med fjärren så låstes alla dörrar upp utom förardörren och detta berodde på att strömställaren till elhissarna va på väg att ge sig. (DDM)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266027

Presidento Of World
6 maj 2013 · 3 322 Inlägg

tzr50 skrev:
Tror batteriet kan sätta saker och ting ur spel, om du fick upp meddelande om låg batterispänning i mätarhuset är de med all säkerhet bilens batteri som är på väg att dö.

Varför centrallåset inte fungerar är svårt att svara på med den infon du gett. Men jag har ett liknande problem med min S60. Här yttrade de sig så att när jag låste upp med fjärren så låstes alla dörrar upp utom förardörren och detta berodde på att strömställaren till elhissarna va på väg att ge sig. (DDM)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266027

Hej, tack för svar!

jag vet inte vad det är.. men felet har inte yttrat sig något mer (mysko!) iofs har jag använt bilen varjedag ganska långa körningar så batteriet kan ha fått lite mer ström men.. ja! ska hursom byta den till veckan då den får stor service.

ang ditt problem de med låset, jag har felkod på att höger bak dörr inte låses via dosan så.. nåt i den stilen där med enligt dator var de något "givaraktig" mojäng som ska va boven. men har inte tagit tag i den än.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Solu
12 september 2018 · 12 Inlägg

Hej
Har en Volvo v60 T3 2012 höger dörren låser inte men om jag trycker 2-3 gånger låser det. Ny servad byt kamrem, vattenpump, multirem, motorvärmare med mycket pengar nu är jag less med dörren.
Vad kan bli problemet? Bilen går bara 12000

Senast redigerat av Solu (12 september 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 september 2018 · 4 917 Inlägg

Det blir till att ta av dörrsidan och helt enkelt kolla varför låset kärvar.
Kanske behöver det lite smörja eller att det bara är lite dålig kontakt på anslutningarna.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang