Skruvat.se Fler än jag som har problem med dom?

SimonT Egen
14 november 2013 · 277 Inlägg

Allt jag beställt där har kommit inom några dagar, förutom best varor som tagit någon vecka, jag är helnöjd med dem!

Nickeboii
14 november 2013 · 762 Inlägg

Hade problem med dem förra året.

Det började med att bilen (Volvo 240 från 1989) stendog, antog att det kunde ha varit bränslepumpsrelät så jag köpte ett nytt sådan. Jag monterade det men bilen startade fortfarande inte.

Så jag gick vidare till nästa sak och det var tändmodulen. Köpte en sådan och bytte, men bilen startade fortfarande inte.

Nästa sak jag bytte var lägesgivaren vid svänghjulet. (Förjävligt jobbigt att byta, på grund av det trånga utrymmet. Plus att adaptern till givaren gick av vilket resulterade i att man fick ta ner växellådan.) Bilen startade fortfarande inte.

Jag gav upp och lämnade in bilen på verkstad istället; då visade det sig att både bränslepumpsrelät och tändmodulen var till det mekaniska insprutningssystemet och inte till det elektroniska som jag har.

Om man skriver in sitt regnummer i databasen tycker man ju att man ska få fram rätt delar?
Dessutom fanns det bara dessa att välja på när jag behövde delarna..

Det var säkert relät som jag gissade på från början.

Har sedan handlat bromsskivor därifrån, men det var nog sista gången jag köpte något där. Kvalitèn var långt under förväntan, till och med Biltema har bättre kvalitet. Skivorna från Skruvat blev sneda efter bara en månad med vanlig vardagskörning.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang