Skruvat.se Fler än jag som har problem med dom?

albastro
6 maj 2013 · 15 Inlägg

Beställde av dom den 18 april och enligt hemsidan fanns stötdämparna i lager och det skulle det vara 1-3 dagars leverans tid. Fick ett mail dagen efter att dom var slut på lagret och dom skulle beställa från levrantören vilket leder till 3-6 dagar istället vilket var ok enligt mig.

Ordern har fortfarande inte kommit och idag erkände dom att dom beställde från lagret först den 2 maj och att jag får kanske leveransen nästa vecka.
Har ringt dom flertal gånger och fått ena svaret efter andra.

Finns inte i lager
Försenat
Dom vet inte var order tar vägen
Den ska vara skickad m.m.

När jag påpekar att då kan dom inte lova 3-6 dagars leverans så menar dom på att det kan dom visst för det tar bara den tiden när dom har fått dom i lager.
Dom kan inte tänka sig någon form av kompensation eller ändra leveranstiden som står på hemsidan.
Dessutom är dom otrevliga när man försöker få reda på var leveransen tar vägen, lovar att ringa tillbaka men gör det inte.

Fler än jag som har haft samma klydd med dom och hur löste det sig i så fall för er?

Melwin
6 maj 2013 · 33 Inlägg

Ja .dom är inte roliga att handla av,dom snackar bara! Köpte vattenpump av dom som läckte,skulle reklamera den och det tog tid och var mycket besvär.handlar aldrig där mer.

Melwin!
JFfoto
6 maj 2013 ·

Alltid funkat kanon för mig, kommer fortsätta handla där..

mb_pucken
6 maj 2013 · 5 087 Inlägg

har alltid fått något som inte passat när ja beställt där i från. köper numera 90% orginaldelar. då vet man att de passar smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
te_wik Forummoderator
6 maj 2013 · 12 813 Inlägg

De senaste gångerna jag beställt har det bara varit strul. ,Saker som enligt hemsidan finns på lager finns egentligen inte och man får vänta flera dagar..

Beställde nu senaste 29/4 delar, allt skulle finnas på lager med 1-3 dagars leveranstid (till mig). Två dagar efter att beställningen gjorts hade statusen ändrats på ordern och vissa saker var restade men i lager hos leverantör. Suck!

Nu, den 6/5 kl 15.XX har beställingen skickats, detta efter att jag i förrgår mailat att dom ska plocka bort avgasupphängningen för 13kr som de väntade på...





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
sexy_d
6 maj 2013 · 665 Inlägg

Aldrig haft problem med. Beställde 3x där

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
dansken_1983 2 fast 4 swedish roads
6 maj 2013 · 150 Inlägg

albastro skrev:
Beställde av dom den 18 april och enligt hemsidan fanns stötdämparna i lager och det skulle det vara 1-3 dagars leverans tid. Fick ett mail dagen efter att dom var slut på lagret och dom skulle beställa från levrantören vilket leder till 3-6 dagar istället vilket var ok enligt mig.

Ordern har fortfarande inte kommit och idag erkände dom att dom beställde från lagret först den 2 maj och att jag får kanske leveransen nästa vecka.
Har ringt dom flertal gånger och fått ena svaret efter andra.

Finns inte i lager
Försenat
Dom vet inte var order tar vägen
Den ska vara skickad m.m.

När jag påpekar att då kan dom inte lova 3-6 dagars leverans så menar dom på att det kan dom visst för det tar bara den tiden när dom har fått dom i lager.
Dom kan inte tänka sig någon form av kompensation eller ändra leveranstiden som står på hemsidan.
Dessutom är dom otrevliga när man försöker få reda på var leveransen tar vägen, lovar att ringa tillbaka men gör det inte.

Fler än jag som har haft samma klydd med dom och hur löste det sig i så fall för er?

Haha skruvat,,, låg budget = låg budget service

Nas ne dogonyat
Skoda Octavia vRS "Hannah" (2008)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 maj 2013 · 3 929 Inlägg

Nämen se där!
Jag beställde ett par backventiler av dom för nå 3 veckor sedan, inte fått dom ännu.
Jag har inte orkat mejla dom än angående det, får se när man orkar göra det tongue Var ju inte så värst mycket pengar ändå men vore nice att få grejjerna man betalat för ändå.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Audi_powah
6 maj 2013 · 1 515 Inlägg

Beställde ett ferrita system ifrån de till min gamla Audi, varan skulle finnas i lager och även jag fick vänta dryga 3-4 veckor tills systemet kom fram.

Första och sista gången jag handlade där iaf smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Nightmare89
6 maj 2013 · 939 Inlägg

Har handlat där 13 gånger och aldrig haft problem har också reklamerat saker men då tog det ett par dagar annars så e det väll ok^^

Streeetkadett Volvotrimmare
6 maj 2013 · 323 Inlägg

Aldrig haft problem med dom

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Volvo 780 Bertone "Drifting Bertone" (1987)
Volvo 240 V8 "Polestar" (1980)
Volvo 940 turbo "Volvette LS1 Turbo" (1997)
xXSammy
6 maj 2013 · 6 570 Inlägg

Köpt det mesta av dem, dock skapade LMMen en massa problem till gamla bilen vilket jag fick lämna tillbaka utan större problem. Tror jag fick påminna om att pengarna inte kommit in på kontot under en veckas tid.

De/Dem
zxcvbn
6 maj 2013 · 105 Inlägg

Kvalliten har alltid Sviktat på grejjerna där, Som stödlager hållaren till min gammla 190 var ganska så dålig form när dem pressat den och finnishen var inte så hög på den, och olje filtrerna har inte passat, har varit halva dens storlek den ska vara

----------_---------------------------------------------------------
Hilmer
6 maj 2013 · 1 782 Inlägg

Det enda jag egentligen har nåt att anmärka på är dimljusena jag köpte, nåt kina-skit antagligen.
Trevliga och tillmötesgående de få gånger jag behövt ringa och ändra nåt.
Men nu är det ett tag sedan jag beställde därifrån, kanske har det ändrats sedan min senaste kontakt/beställning.


    2012-01-20     Jonas Hilmersson    

    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    2 st Bromsskiva
    1 st Oljefilter
    1 st Blu-Xe, halogenlampa (P14,5s) (H1)
    1 st Monteringssats


    2011-12-10     Jonas Hilmersson    

    1 st Dimljus
    1 st Dimljus
    1 st Blu-Xe, halogenlampa (PK22s) (H3)
    1 st Kopplingsrelä 12v 30a 4-polig


    2011-09-14     Jonas Hilmersson    

    1 st Standardavgassystem, halvsats
    1 st Klämma, avgassystem
    1 st Termostat
    1 st Stång/stag, krängningshämmare
    4 st Gummiupphängning, avgassystem


    2011-06-21     Jonas Hilmersson    

    1 st Länkarm
    1 st Länkarm


    2011-06-10     Jonas Hilmersson    

    1 st Kylare, motorkylning
    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    1 st Oljefilter


    2011-04-03     Jonas Hilmersson    

    1 st Kondensor, klimatanläggning


    2011-02-02     Jonas Hilmersson    

    2 st Bromsslang
    1 st Blinkers USA-modell
    1 st Blinkers USA-modell


    2010-06-21     Jonas Hilmersson    

    1 st Standardavgassystem, halvsats
    1 st Oljefilter


    2010-06-02     Jonas Hilmersson    

    2 st Sidoblinkers


    2010-05-21     Jonas Hilmersson    

    2 st Bromsskiva
    2 st Bromsskiva
    1 st Bromsbackar, sats, parkeringsbroms
    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    1 st Monteringssats
    1 st Tillbehörssats, bromsbackar
    1 st Övre motorbussning
    1 st Kamremskit



    2010-04-27     Jonas Hilmersson    

    2 st Bromsskiva
    2 st Bromsskiva
    1 st Bromsbackar, sats, parkeringsbroms
    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    1 st Bromsbeläggsats, skivbroms
    1 st Skrikskydd, bromsbelägg
    2 st Bussning, krängningshämmare
    1 st Motorkudde
    1 st Motorkudde
    1 st Motorkudde
    6 st Clip
    1 st Strålkastare
    1 st Strålkastare


    2010-04-02     Jonas Hilmersson    

    1 st Motorupphängning
    2 st Fjäderbussning
    2 st Stång/stag, krängningshämmare
    2 st Fjäderbenslager, komplett

pim_pim
6 maj 2013 ·

Inga bekymmer för mig iallafall, beställde där förra veckan o fick hem sakerna efter några dagar.

mb_pucken
6 maj 2013 · 5 087 Inlägg

zxcvbn skrev:
Kvalliten har alltid Sviktat på grejjerna där, Som stödlager hållaren till min gammla 190 var ganska så dålig form när dem pressat den och finnishen var inte så hög på den, och olje filtrerna har inte passat, har varit halva dens storlek den ska vara

har aldrig fått rätt oljefilter till någon av mina mercor.. eller på sätt och vis wink beställde ett till min 202 och fick ett plåtfilter som senare visade sig passa i min 230e smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
zxcvbn
6 maj 2013 · 105 Inlägg

mb_pucken skrev:

zxcvbn skrev:
Kvalliten har alltid Sviktat på grejjerna där, Som stödlager hållaren till min gammla 190 var ganska så dålig form när dem pressat den och finnishen var inte så hög på den, och olje filtrerna har inte passat, har varit halva dens storlek den ska vara

har aldrig fått rätt oljefilter till någon av mina mercor.. eller på sätt och vis wink beställde ett till min 202 och fick ett plåtfilter som senare visade sig passa i min 230e smile

Var också till en 202a med samma motor som din vite, 250Dt 20V Om605

För mig var det samma pappfilter som det sitter original men hälften så stor :S

----------_---------------------------------------------------------
albastro
10 maj 2013 · 15 Inlägg

Verkar som det e 50/50 av alla som beställer som får problem.

Idag skickade dom äntligen mitt paket, efter nästan en månads väntetid på varor som skulle ta max 6 dagar hmm

turbo_sport
10 maj 2013 · 390 Inlägg

Har handlat ett antal gånger av dom utan några som helst problem! smile

svennorgren
14 november 2013 · 1 Inlägg

Jag har också upplevt att ungefär hälften av leveranserna funkar bra, visst det kan bli fel ibland men det är lite för mkt fel och inte så trevlig kundtjänst när man vill returnera. Det jag har fått som har funkat har varit helt ok för det priset. Det har dock dykt upp fler shoppar som jag numera hellre handlar hos och som har funkat bättre. www.bytdel.se köpte jag skivor och klossar fram för ca 700kr komplett, har även handlat av mecafrance.se där jag fick ett skf hjulnav till bra pris, lång leveranstid då jag tror dom köper delarna på beställning från europa men bra pris. Misterauto.se har mkt bra också, dock även där lite lång leveranstid och utländsk support. Så det finns lite att välja på och fler verkar det bli..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang