Nya regplåtar 2014!

schnauz
10 maj 2013 · 1 758 Inlägg

Transportstyrelsen har beslutat att det är dags för nya regskyltar från och med 2014.
MC-skyltarna blir mindre eftersom utrymmet för skattemärket tas bort och det skall dessutom bli lättare att få såkallad USA-skylt!
Stora nackdelen är att det kommer hamna EU-flagga med S-märke på samtliga skyltar, förutom till beskickningsfordon, terrängmotorfordon, tillfälliga fordon och på provisoriska skyltar.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh … forandras/

kallabaz
10 maj 2013 · 362 Inlägg

Tycker att det låter som en bra förändring, bortsett från EU-skiten..

Aerodynamik ...
10 maj 2013 · 7 120 Inlägg

kallabaz skrev:
Tycker att det låter som en bra förändring, bortsett från EU-skiten..

Ja, det är väl ungefär så man kan sammanfatta det hela.. smile

AnAxx
10 maj 2013 · 20 Inlägg

Det vore illa om de smetar på EU-loggan på personliga nummerplåtar.

larssonphilip
10 maj 2013 · 97 Inlägg

AnAxx skrev:
Det vore illa om de smetar på EU-loggan på personliga nummerplåtar.

Håller med, skulle nog se konstigt ut hmm

Det ska synas att en bil inte är original, men man ska inte kunna se vad som är bytt - Definitionen av clean
Pierre_r Lastbilsmekaniker
10 maj 2013 · 729 Inlägg

Då kanske jag får beställa nya skyltar till alla mina bilar i år.
För jag vägrar nämligen göra reklam för EU fiaskot och tvingar dom mig så kommer jag såga av flaggan på skylten.

siiimooon Påstängd
10 maj 2013 · 1 194 Inlägg

Pierre_r skrev:
Då kanske jag får beställa nya skyltar till alla mina bilar i år.
För jag vägrar nämligen göra reklam för EU fiaskot och tvingar dom mig så kommer jag såga av flaggan på skylten.

Det kom upp i min skalle också, så förbannat fult med EU-skyltar!

Tror inte riktigt på att 89% köper skyltar med EU-skiten på heller..

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
10 maj 2013 · 1 004 Inlägg

siiimooon skrev:

Pierre_r skrev:
Då kanske jag får beställa nya skyltar till alla mina bilar i år.
För jag vägrar nämligen göra reklam för EU fiaskot och tvingar dom mig så kommer jag såga av flaggan på skylten.

Det kom upp i min skalle också, så förbannat fult med EU-skyltar!

Tror inte riktigt på att 89% köper skyltar med EU-skiten på heller..

Håller med er där! Däremot kan nog %-talet stämma, då det verkar som att alla nyregistrerade bilar får fiaskosymbolen på skyltarna..

"My drinkingteam has a racingproblem"
joH900
10 maj 2013 · 414 Inlägg

EU-plåtar är bland det fulaste som finns och speciellt på gamla bilar, och de får dessutom inte plats ordentligt i hålet i stötfångaren på vissa bilar....

Jävligt synd är det...  Att skriva till Transportstyrelsen och klaga lär ju knappast hjälpa, de gör ju som de vill...

Att bara 11% skyltar är utan EU-symbol lär ju va för att alla bilar som nyreggas per automatik får en EU-plåt om nu han eller hon som köper bilen inte verkligen säger att det int ska vara en EU-plåt...

Senast redigerat av joH900 (10 maj 2013)

volyota
10 maj 2013 · 241 Inlägg

nya skyltar med eu märke nejdu fram med plåtsaxen o klipp

schnauz
10 maj 2013 · 1 758 Inlägg

Blir nog att beställa några uppsättningar skyltar innan nyår. EU-skyltarna är förbannat fula!

Mattsson_91 Självlärd
10 maj 2013 · 3 083 Inlägg

Förbjud EU-skyltarna.. Om alla på garaget beställer nya skyltar innan nyår så ökar % på skyltar utan EU rätt bra big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Mickius
10 maj 2013 · 4 670 Inlägg

AnAxx skrev:
Det vore illa om de smetar på EU-loggan på personliga nummerplåtar.

Det gör dom inte

CarpeDiem German Engineering
11 maj 2013 · 9 081 Inlägg

Så fult med EU-loggan på regplåtar.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Jozzan
11 maj 2013 · 120 Inlägg

jag har EU-skylt fram på min bil från förra ägaren och hade tänkt beställa nya tills bilen ska vara klar nästa sommar men med den info som finns nu blir det nog att beställa skyltar nu ist..
nått jag saknar allra mest är plastskyltarna.. varför togs dem bort ?? suck..

crescentcompact
11 maj 2013 · 280 Inlägg

Plastskyltarna togs troligen bort pga att de inte höll särskilt länge. Sedan tycker jag som joH900 att skyltar med EU-symbol inte passar på äldre bilar. Uppmanar alla här som har veteranbilar att skriva till MHRF och be dom ta detta med Transportstyrelsen för att de ska undanta veteranbilar från EU-symbol.

/Fredrik

Djo
11 maj 2013 · 10 157 Inlägg

Då blire fasen bestäla nya skyltar till pven i år för jag ska i helvete inte ha eu skylt är förbanat fullt.

Så om jag köper bil i framtiden måste jag modifiera regskyltarna jag bestäler och det är ju inte lagligt fasen så intelegent av dom.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mattsson_91 Självlärd
11 maj 2013 · 3 083 Inlägg

Nystedts skrev:
jag har EU-skylt fram på min bil från förra ägaren och hade tänkt beställa nya tills bilen ska vara klar nästa sommar men med den info som finns nu blir det nog att beställa skyltar nu ist..
nått jag saknar allra mest är plastskyltarna.. varför togs dem bort ?? suck..

Antagligen för att plast är helt värdelöst då det inte tål varken för mycket kyla eller att utsättas för sol för ofta. Dom blir alltså skörare o skörare med tiden och spricker till sist för minsta lilla. Och har därmed en betydligt kortare livstid än plåtskyltarna

EDIT: crescentcompact hann visst före med några sekunder sad

Senast redigerat av Volvo142_73a (11 maj 2013)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Djo
11 maj 2013 · 10 157 Inlägg

crescentcompact skrev:
Plastskyltarna togs troligen bort pga att de inte höll särskilt länge. Sedan tycker jag som joH900 att skyltar med EU-symbol inte passar på äldre bilar. Uppmanar alla här som har veteranbilar att skriva till MHRF och be dom ta detta med Transportstyrelsen för att de ska undanta veteranbilar från EU-symbol.

/Fredrik

Problemet är ju inte att eu skyltar inte passar på veteranbilar. Dom passar verkligen inte på någon bil överhuvudtaget. Tycker att man ska få bestäma själv istället för att bli på prakad en eu skylt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Munkis
11 maj 2013 · 1 635 Inlägg

Blir att beställa hem nya plåtar som backup till bilarna nu då medans det fortfarande går att välja bort EU märket tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang