Volvo S80 2.5T -07: Göra den lite gubbiga bilen mer ungdomlig

Då var det dags att börja göra i ordning bilen så man själv vill ha den :) Jag har ägt bilen sedan våren 2012 och till en början var det bara sjukt skönt att bara ha en bil igen. Men sedan slog något slint i huvudet (som vanligt). Klart man ska börja pilla på den :)
  • 108 Följare
  • 262 004 Visningar
  • Projektet avslutat 16 juni 2018
J_Jespersen Båtmek
4 juni 2013 · 720 Inlägg

Man ska ju inte ha några trim emblem, inget man vill visa ju wink

nyller BMW 335D E91
4 juni 2013 · 1 399 Inlägg

J_Jespersen skrev:
Man ska ju inte ha några trim emblem, inget man vill visa ju wink

Det kan jag hålla med om wink Man ska inte veta vad som döljer sig under huven wink

pulchi
4 juni 2013 · 640 Inlägg

J_Jespersen skrev:
Man ska ju inte ha några trim emblem, inget man vill visa ju wink

Har alltid resonerat så jag också, men jag blev fan kär i alternativ 2 hmm

amoreex
4 juni 2013 · 2 712 Inlägg

Tänkte bara fråga.. är det inte se på Volvo S80 2007 att man lossar 2 sorts "lås" till framlyktorna och sedan lyfter ut kompletta framlyktan ?

För mig flickvännens fader prata om det.. dem har en exakt likadan, fast diesel men tror ej det skiljer på lyktorna wink

För övrigt ser det bra ut! smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
pulchi
4 juni 2013 · 640 Inlägg

amoreex skrev:
Tänkte bara fråga.. är det inte se på Volvo S80 2007 att man lossar 2 sorts "lås" till framlyktorna och sedan lyfter ut kompletta framlyktan ?

För mig flickvännens fader prata om det.. dem har en exakt likadan, fast diesel men tror ej det skiljer på lyktorna wink

För övrigt ser det bra ut! smile

Jo, det är det. Man rycker ut två slags spärrar rakt upp, drar ut hela strålkastaren och kopplar loss elen till den. Sen byter man lampor från baksidan av strålkastaren. Problemet med p-ljuset är bara att den lampan sitter ~10cm in i strålkastaren smile

amoreex
4 juni 2013 · 2 712 Inlägg

pulchi skrev:

amoreex skrev:
Tänkte bara fråga.. är det inte se på Volvo S80 2007 att man lossar 2 sorts "lås" till framlyktorna och sedan lyfter ut kompletta framlyktan ?

För mig flickvännens fader prata om det.. dem har en exakt likadan, fast diesel men tror ej det skiljer på lyktorna wink

För övrigt ser det bra ut! smile

Jo, det är det. Man rycker ut två slags spärrar rakt upp, drar ut hela strålkastaren och kopplar loss elen till den. Sen byter man lampor från baksidan av strålkastaren. Problemet med p-ljuset är bara att den lampan sitter ~10cm in i strålkastaren smile

Aha.. tänk vad dåligt dem gjort p-ljuset på bara ett år från vår Volvo v70 -06.. må vara en annan serie.. men tar max 2 min att byta p-ljus..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
nyller BMW 335D E91
4 juni 2013 · 1 399 Inlägg

pulchi skrev:

amoreex skrev:
Tänkte bara fråga.. är det inte se på Volvo S80 2007 att man lossar 2 sorts "lås" till framlyktorna och sedan lyfter ut kompletta framlyktan ?

För mig flickvännens fader prata om det.. dem har en exakt likadan, fast diesel men tror ej det skiljer på lyktorna wink

För övrigt ser det bra ut! smile

Jo, det är det. Man rycker ut två slags spärrar rakt upp, drar ut hela strålkastaren och kopplar loss elen till den. Sen byter man lampor från baksidan av strålkastaren. Problemet med p-ljuset är bara att den lampan sitter ~10cm in i strålkastaren smile

Ta en mejsel å pilla ut den först, sen är det bara fiska upp den wink

amoreex
4 juni 2013 · 2 712 Inlägg

Kan dock vara tror jag att det är som vår V70 att man måste trycka in på sidorna och sedan dra socklen rakt ut..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
pulchi
4 juni 2013 · 640 Inlägg

nyller skrev:
Ta en mejsel å pilla ut den först, sen är det bara fiska upp den wink

Ska ju lyckas pilla i den nya också wink

nyller BMW 335D E91
4 juni 2013 · 1 399 Inlägg

pulchi skrev:

nyller skrev:
Ta en mejsel å pilla ut den först, sen är det bara fiska upp den wink

Ska ju lyckas pilla i den nya också wink

Det går! Antar att det är lika trångt som på v50in big_smile

Per-Turbo
4 juni 2013 · 84 Inlägg

Snygg bil! smile

Angående dekaler bak, kör med dom nya V  O   L   V   O dekalen, med mellanrum, och bara den smile

Cleant och snyggt utan S80 och 2,5T wink Så får folk fundera på hva motor som sitter i :p

Per-Turbo
Volvo V70 "Gatebil Rescue Safety Car" (2005)
pulchi
4 juni 2013 · 640 Inlägg

nyller skrev:
Det går! Antar att det är lika trångt som på v50in big_smile

Antar att strålkastarna ser ungefär likadana ut, så ja smile

Per-Turbo skrev:
Snygg bil! smile

Angående dekaler bak, kör med dom nya V  O   L   V   O dekalen, med mellanrum, och bara den smile

Cleant och snyggt utan S80 och 2,5T wink Så får folk fundera på hva motor som sitter i :p

Tackar!

Jo, jag funderar på om man skulle ha tagit bort alla emblem nu. Och sen dra på nya volvo-texten när man faceliftat fronten.

nyller BMW 335D E91
4 juni 2013 · 1 399 Inlägg

pulchi skrev:

nyller skrev:
Det går! Antar att det är lika trångt som på v50in big_smile

Antar att strålkastarna ser ungefär likadana ut, så ja smile

Per-Turbo skrev:
Snygg bil! smile

Angående dekaler bak, kör med dom nya V  O   L   V   O dekalen, med mellanrum, och bara den smile

Cleant och snyggt utan S80 och 2,5T wink Så får folk fundera på hva motor som sitter i :p

Tackar!

Jo, jag funderar på om man skulle ha tagit bort alla emblem nu. Och sen dra på nya volvo-texten när man faceliftat fronten.

Ja kör på nya Volvo texten bara big_smile

pulchi
6 juni 2013 · 640 Inlägg

Blev byte av p-ljus idag i alla fall.

Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164940/164940-0356d17986805459af4b73ed040706df.jpg
Vet inte riktigt vad mobilen satte fokus på här, men men smile

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164940/164940-a343c523a2482cfa120ee0453a91267d.jpg

nyller BMW 335D E91
6 juni 2013 · 1 399 Inlägg

Gött! Blev kanon ju, ser mycket argare ut wink

pulchi
6 juni 2013 · 640 Inlägg

nyller skrev:
Gött! Blev kanon ju, ser mycket argare ut wink

Modernare om inte annat smile Vet inte varför, men tycker det ser så sjukt gammalt ut med gula lampor.

Tyvärr så syntes det ju hur gula mina xenonlampor är på halvljuset, så det lär man väl också åtgärda någon gång smile

nyller BMW 335D E91
6 juni 2013 · 1 399 Inlägg

Ja man måste ju få till kärran innan Örebro träffen wink

pulchi
6 juni 2013 · 640 Inlägg

nyller skrev:
Ja man måste ju få till kärran innan Örebro träffen wink

Ptja, få till och få till smile Klart det är roligt att ha en fin bil, men det får ta den tid det tar smile

nyller BMW 335D E91
6 juni 2013 · 1 399 Inlägg

pulchi skrev:

nyller skrev:
Ja man måste ju få till kärran innan Örebro träffen wink

Ptja, få till och få till smile Klart det är roligt att ha en fin bil, men det får ta den tid det tar smile

Ja så gör det med allting big_smile Det finns ju alltid någonting att göra också. Vad händer med din nu framöver då?

pulchi
6 juni 2013 · 640 Inlägg

nyller skrev:

pulchi skrev:

nyller skrev:
Ja man måste ju få till kärran innan Örebro träffen wink

Ptja, få till och få till smile Klart det är roligt att ha en fin bil, men det får ta den tid det tar smile

Ja så gör det med allting big_smile Det finns ju alltid någonting att göra också. Vad händer med din nu framöver då?

Finns alltid hur mycket som helst att göra, men man har väl en plånbok som inte blir så glad på en smile

Finns en del grejer jag skulle vilja göra nu på direkten, men finns väl inte riktigt pengarna till det om man ska ha råd att göra nått annat än att sitta hemma under semestern..

Det jag antar kommer hända härnäst är vita lampor i dimljusen, göra klart med emblemen på bakluckan (när jag bestämt mig hur jag ska ha det). Efter det vet jag inte riktigt om jag ska satsa på att facelifta fronten, tona rutorna eller fixa synliga utblås. Får väl se vad man blir sugen på helt enkelt smile

I övrigt så blir det nog lite småfix, byta ut all innerbelysning och dylikt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang