1687
Sök

Resa till norge, vad krävs?

6 688 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
Tänkte hälsa på ett par polare till sommaren, vad krävs för att få passera tullen in till Norge?
Även medpassagerare under 18år..

De/Dem

1 265 Inlägg
12 maj 2013
Malheus skrev:
Tänkte hälsa på ett par polare till sommaren, vad krävs för att få passera tullen in till Norge?
Även medpassagerare under 18år..

Bara köra på, Men du bör ha med registreringsbeviset,

Mig har dom bara klaga på att jag saknar eu märket på reggplåten.

6 688 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
Antar den blåa biten då?

Har fixat ny fiin EU-skylt så!

De/Dem

1 265 Inlägg
12 maj 2013
Malheus skrev:
Antar den blåa biten då?

Har fixat ny fiin EU-skylt så!

Jo den blåa biten, annars har dom inte fråga nått.

Kör inte för fort bara de är DYRT i norge

Fixare
321 Inlägg
13 maj 2013
som joakim redan påpekat så krävs inget speciellt för att åka till norge.
Ha med regbevis och gärna också ditt försäkringsavtal ifall det skulle hända något och du behöver bärgning eller liknande. Däremot kan tullen va lite kinkiga på om man för in tobak så ta inte med mer än du behöver om du använder dig av sådant.

Tänk på hastighet och avstånd till bilar framför då det är sjukt höga böter på detta.

Skall också tilläggas att det finns mycket fartkameror i norge och de allra flesta är numera utrustade så dom mäter medelhastighet mellan kamerorna också.

Lone Star Garage

1 265 Inlägg
13 maj 2013
gravityone skrev:
Ha med regbevis och gärna också ditt försäkringsavtal ifall det skulle hända något och du behöver bärgning eller liknande. Däremot kan tullen va lite kinkiga på om man för in tobak så ta inte med mer än du behöver om du använder dig av sådant.

Tänk på hastighet och avstånd till bilar framför då det är sjukt höga böter på detta.

Skall också tilläggas att det finns mycket fartkameror i norge och de allra flesta är numera utrustade så dom mäter medelhastighet mellan kamerorna också.

De där med försäkringspappret har jag faktiskt inte tänkt på.

Dessutom att kamerorna mäter medelhastigheten visste jag inte, har dok bara varit i narvik,tromsö alta skibotn o sånna där ställe var de inte finns kameror

Fixare
321 Inlägg
13 maj 2013
joakim89 skrev:
gravityone skrev:

De där med försäkringspappret har jag faktiskt inte tänkt på.

Dessutom att kamerorna mäter medelhastigheten visste jag inte, har dok bara varit i narvik,tromsö alta skibotn o sånna där ställe var de inte finns kameror

Nä det är inget jag visste heller innan en av mina bilar stannade utanför oslo. Löste sig dock efter en jävla massa ringande så bärgaren fick en betalningsgaranti från sos international. Men hade jag haft försäkringsuppgifter med mig hade bärgaren kunda lösa det mycket fortare och smidigare.

Dom första kamerorna som mäter medelhastighet dök upp för 2-3 år sen tror jag så är ute fullt utbyggt än. Men inom några år till är nog alla kameror i norge utrustade för det. och eftersom norrmän tänker som dom gör lär det garanterat finnas kameror i varenda håla som det passarer minst en bil om året big_smile

Lone Star Garage

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
13 maj 2013
Plånbok av större variant! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
13 maj 2013
Rabiesspruta! tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

297 Inlägg
28 maj 2013
Deras kameror, samt deras vägtullar. Blir en extra kostnad.

Sök