Rubank skrev:
Bike skrev:
Rubank skrev:
den undre bilden, är det ett bevis på oförmågan att hantera orangepeel pga för klen maskin eller är det bara okunskap ifrån den som gjort jobbet?
Vill du förklara hur den nedre bilden är bevis på oförmågan att hantera orangpeel
lacken ser ju bra ut om jag inte missar något typiskt
javisst, kika på lyktstolpen så ser du att den inte är rak, i en normal spegelbild som man får när man inte har orangepeel - apelsinlack. kika på första bilen längst till vänster så ser du hur ojämn konturerna är. Det beror som sagt på att man inte gör underarbetet tillräckligt bra. ett hafsjobb där ytan blir blank men lacken är i samma dåliga skick. tyvärr är det så att allt fler bilar ser ut sådär redan från fabrik och det krävs någon med kunskap och kompetens för att göra något åt det. seriösa detailers sätter en ära i att ta bra bilder med extrem upplösning så att man ser att såna här saker är åtgärdade. skulle man försöka sig på att göra paint correction med en maskin från co skulle man få hålla på i en vecka om man inte vill använda ett medel som skär sönder lagren totalt. det är därför man mäter tjockleken på materialet man jobbar med så man vet vad man har tillgodo och om det ens är möjligt.
Jag är varken bitter eller en fi**a, men tycker standarden på nivån kunde höjas några snäpp. Jag förstår att ni inte tar så mycket betalt för de där jobben och att ni inte klarar av att göra ett sånt jobb för en sån slant, men ni får helt enkelt räkna med att när man publicerar bilder på ett jobb som man tycker är ett exempel på hur bra något är, i verkligheten visar hur dåligt det är gjort så kommer det komma konstruktiv kritik.
"ni inte klarar av att göra ett sånt jobb för en sån slant" - Jasså vad hur mycket betalt får vi då menar du? 1500 eller 8000 ? Du har ju ingen större aning om detta.
" ett hafsjobb där ytan blir blank men lacken är i samma dåliga skick." Jasså? Haha ja jävlar du är ett riktigt internettroll.
Det JAG anser att man betalar för när man lämnar in sin firmabil på polering och lackförsegling, är delvis att man får lacken polerad för att bli av med alla tvättrepor och dom allra flesta större repor och att man dessutom får en riktigt trevlig lyster i lacken. Och där har vi lyckats till 100% med målsättningen.
OM man ska lägga ner den extratid det krävs på VARJE bil som det krävs för att få lacken SLÄT och verkligen SPEGELblank ja då krävs det MASSOR mer tid och dessutom kostar det MYCKET mer pengar för kunden. Har vi haft några missnöjda kunder? Nej det har vi inte. Har vi många återkommande kunder? Ja det har vi.
Om du dessutom polerar ner en vågig lack så den blir riktigt slät så har du ju polerat ganska mycket av lacken. Det man då bjuds på som bilägare att lacken upplevs som repkänsligare då ALLA skavanker syns tydligare. Plus att man inte återkommande kan lämna sin bil på polering varje år, eller i värsta fall vartannat.
Skulle vara kul att veta om du herr besserwisser har några förslag på rekondfirmor i Sverige som på varje bil polerar (el våtslipar) ner klarlacken från original apelsinlack till verkligen spegelblank.
Kan det vara så att det kanske finns någon enstaka privatperson eller firma som gör så? Ja det är fullt möjligt. Kan det vara så att man har olika inriktning på sina polerjobb? Ja det är möjligt. Det vi är helt säkra på är att MÅNGA av dom jobb jag ser våra kollegor gör i Sverige är att MÅNGA fuskar - som fan. Det lämnas repor kvar som är LÄTTA att polera bort. Man är helt enkelt inte nogranna.
Hur du då kan sitta på ett forum utan att ens själv har kunnat påvisa några resultat eller presenterat vem du är - kan sitta och skriva ner mitt jobb såpass som du gör - ja det är för mig en riktig gåta.
Men det är klart. Du slänger dig ju runt med en massa fräna engelska ord för att verka duktig så det räddar väl ditt rykte. Eller?