Ändrade planer, blir T5 bygge istället! Planen är att få tag i en motor, stoppa ner den och koppla elen och se så allt lirar och sen få den reggad! Sen efter det ta ur den igen, lacka upp allt, i med H-profilare, byta ut... Visa mer
Bara att kämpa på Man börjar känna pressen nu när våren kommer
Yes Jo de har ju vart väldans varmt och soligt det senaste Såg att du också bor i Västra Götaland, får man fråga var nånstans? Du kanske inte bor så långt bort från mig?
Bara att kämpa på Man börjar känna pressen nu när våren kommer
Yes Jo de har ju vart väldans varmt och soligt det senaste Såg att du också bor i Västra Götaland, får man fråga var nånstans? Du kanske inte bor så långt bort från mig?
Yes Jo de har ju vart väldans varmt och soligt det senaste Såg att du också bor i Västra Götaland, får man fråga var nånstans? Du kanske inte bor så långt bort från mig?
Bor i Kungälv!
Okej där ser man
Om vi lyckas bli klara någon gång så kanske vi ses på nåt meet
Precis läst igenom hela tråden, och jag måste säga att jag skäms över att jag inte sett denna tråden innan! Riktigt härligt bygge! 740 t5 har alltid varit drömmen Följer självklart!! Keep up!
Precis läst igenom hela tråden, och jag måste säga att jag skäms över att jag inte sett denna tråden innan! Riktigt härligt bygge! 740 t5 har alltid varit drömmen Följer självklart!! Keep up!
Men när man reggar den med en sådan motor är det knövligt eller vad är det som krävs? Alltså t5 motorn är i sen förstärkta bromsar etc etc, men sen då? Hur går man till väga
Men när man reggar den med en sådan motor är det knövligt eller vad är det som krävs? Alltså t5 motorn är i sen förstärkta bromsar etc etc, men sen då? Hur går man till väga
Har aldrig reggat en bil med T5.a förut men det ska inte vara så svårt! Du stoppar i T5:an och får allting att se så original ut som möjligt med original turbo, IC, luftburk osv och en original 850 T5 katalysator. Sen är det i princip klart. Du ska inte behöva slänga på värre bromsar eller stötdämpare/fjädrar. Kanske är olika på vart man reggar men vad jag hört ska det inte behövas Sen så ringer du närmsta besiktningsstation och säger att du vill registrerings besiktiga en bil så tar dom ner nån gubbe som gör detta Så vart det för brorsan iallafall när han regga sin 740 med turbomotor.
Kan slänga in en liten uppdatering om projektet också, jag bad gubben som renoverar motorn att mäta upp cylindrarna osv för att se hur slitna dem var och om jag skulle behöva borra till första ÖD och han ringde upp nyss och bekräftade att så var fallet Så smidda ÖD kolvar från SPM är beställda nu
Men när man reggar den med en sådan motor är det knövligt eller vad är det som krävs? Alltså t5 motorn är i sen förstärkta bromsar etc etc, men sen då? Hur går man till väga
Har aldrig reggat en bil med T5.a förut men det ska inte vara så svårt! Du stoppar i T5:an och får allting att se så original ut som möjligt med original turbo, IC, luftburk osv och en original 850 T5 katalysator. Sen är det i princip klart. Du ska inte behöva slänga på värre bromsar eller stötdämpare/fjädrar. Kanske är olika på vart man reggar men vad jag hört ska det inte behövas Sen så ringer du närmsta besiktningsstation och säger att du vill registrerings besiktiga en bil så tar dom ner nån gubbe som gör detta Så vart det för brorsan iallafall när han regga sin 740 med turbomotor.
// Martin
För 2 av mina kompisar behövdes Volvos andra stötdämpare, men är inte direkt så svårt att fixa om man får nedslag på det
Men när man reggar den med en sådan motor är det knövligt eller vad är det som krävs? Alltså t5 motorn är i sen förstärkta bromsar etc etc, men sen då? Hur går man till väga
Har aldrig reggat en bil med T5.a förut men det ska inte vara så svårt! Du stoppar i T5:an och får allting att se så original ut som möjligt med original turbo, IC, luftburk osv och en original 850 T5 katalysator. Sen är det i princip klart. Du ska inte behöva slänga på värre bromsar eller stötdämpare/fjädrar. Kanske är olika på vart man reggar men vad jag hört ska det inte behövas Sen så ringer du närmsta besiktningsstation och säger att du vill registrerings besiktiga en bil så tar dom ner nån gubbe som gör detta Så vart det för brorsan iallafall när han regga sin 740 med turbomotor.
// Martin
För 2 av mina kompisar behövdes Volvos andra stötdämpare, men är inte direkt så svårt att fixa om man får nedslag på det
har hört att det krävs lite kraftigare bromsar bara. Men om man då får nedslag så är det väl bara att byta det som krävs o så in igen? Blir väl lite som en ombesiktning bara ?
Har aldrig reggat en bil med T5.a förut men det ska inte vara så svårt! Du stoppar i T5:an och får allting att se så original ut som möjligt med original turbo, IC, luftburk osv och en original 850 T5 katalysator. Sen är det i princip klart. Du ska inte behöva slänga på värre bromsar eller stötdämpare/fjädrar. Kanske är olika på vart man reggar men vad jag hört ska det inte behövas Sen så ringer du närmsta besiktningsstation och säger att du vill registrerings besiktiga en bil så tar dom ner nån gubbe som gör detta Så vart det för brorsan iallafall när han regga sin 740 med turbomotor.
// Martin
För 2 av mina kompisar behövdes Volvos andra stötdämpare, men är inte direkt så svårt att fixa om man får nedslag på det
har hört att det krävs lite kraftigare bromsar bara. Men om man då får nedslag så är det väl bara att byta det som krävs o så in igen? Blir väl lite som en ombesiktning bara ?
Jajamen blir bara ombesiktning, Fr stötd 1984: Volvo nr 1229991, 1985-: Volvo nr 1273915 el 1329648, bakre stötd Volvo nr 1329507 Dessa är det man ska ha
För 2 av mina kompisar behövdes Volvos andra stötdämpare, men är inte direkt så svårt att fixa om man får nedslag på det
har hört att det krävs lite kraftigare bromsar bara. Men om man då får nedslag så är det väl bara att byta det som krävs o så in igen? Blir väl lite som en ombesiktning bara ?
Jajamen blir bara ombesiktning, Fr stötd 1984: Volvo nr 1229991, 1985-: Volvo nr 1273915 el 1329648, bakre stötd Volvo nr 1329507 Dessa är det man ska ha
men växellåda ska de va en sådan zf låda eller kan man ha någon annan ? tycker alla kör med den lådan
har hört att det krävs lite kraftigare bromsar bara. Men om man då får nedslag så är det väl bara att byta det som krävs o så in igen? Blir väl lite som en ombesiktning bara ?
Jajamen blir bara ombesiktning, Fr stötd 1984: Volvo nr 1229991, 1985-: Volvo nr 1273915 el 1329648, bakre stötd Volvo nr 1329507 Dessa är det man ska ha
men växellåda ska de va en sådan zf låda eller kan man ha någon annan ? tycker alla kör med den lådan
Dom ja känner har fått igenom med Getraglåda :p Sorry för lite offtopic i tråden
Nog om det. Som sagt, det beror nog på vart man reggar isåfall, vet flera som inte har behövt byta stötdämpare och bromsar och annat sånt men jag har ingen egen erfarenhet av det som sagt, bara hört från andra Men du XXtreme, hur var det för dig när du regga då? Hade du andra stötdämpare och bromsar osv?
Nope! Bara orginal! Han fråga inte ens ,men man kan bara säga att man har bytt om dom frågar. Dom har ingen koll... Killen som bessade min trodde min var en 760 och trodde inte jag fick ha så mkt effekt i en 740. Han blev lite småbitter när jag sa att han kollade på fel modell^^
Nope! Bara orginal! Han fråga inte ens ,men man kan bara säga att man har bytt om dom frågar. Dom har ingen koll... Killen som bessade min trodde min var en 760 och trodde inte jag fick ha så mkt effekt i en 740. Han blev lite småbitter när jag sa att han kollade på fel modell^^
Haha Nej fick den känslan också när dom reggade brorsans att dom bara kollar så det ser hyfsat seriöst ut och så Dock har jag ju inga originaldämpare i min utan sportstötdämpare men det syns ju inte utåt så lär nog inte va nån fara! Dock funderar jag på det här med katalysatorn, har också hörty några som lyckats regga med en 3" racekatt men kanske är lika bra att slänga upp original T5 katalysator så slipper man få ombesikting