laddtryck problem "hjälp"

totte_norrköping
3 juni 2005 · 12 Inlägg

Jag har en fråga jag äger idag en saab 900 turbo en -95 med den vanliga 2,0 l turbon. Gjort med bilen:

Steg 3 av en kille i skövde(privat person)
3" Från turbo ingen katt
Jr sportluft filter
Borttagen spjällhus värme
9-3 aero intercooler
td-04 turbo+ vestgate

problemet jag har är att jag har är, ett ostabilt laddtryck den går på laddryck mellan 1,0-1,3 tills den ställer sig på ett stabilt laddtryck på 1,1.
jag har bytt soppafilter, tändstift, tvättat filtret, provat annan magnet ventil, dragit slangen till vestgaten gick att ladda bra till 1.6 utan problem. nollat motorn alltså dragit plus och minus. tennkasetten är ny.
jag vet att att bilen laddar mellan 1,3-1,4 när den går som den ska. org laddtryck är ställt på 0,6.

har provtryckt motorn inga läckage någonstans

tacksam för svar för svar

mvh totte

Nissan Sunny GTI-R Pulsar
Saab 9-5 AERO "-Babyexpressen-" (2003)
chrizz Administratör
3 juni 2005 · 11 783 Inlägg

Jag raderade din andra identiska tråd.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Stoffe Verkmästare
6 juni 2005 · 97 Inlägg

Antingen så är det för att wastegateklockan är för sliten och inte orkar hålla emot  laddtrycket, eller så är ditt avgassystem igensatt. Vad är det för märke på ditt avgassystem?

moffegrev
7 juni 2005 · 228 Inlägg

magnetventilen är slut..? eller vg klockan..kan ju vara dålig turbo med..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
totte_norrköping
9 juni 2005 · 12 Inlägg

Stoffe skrev:
Antingen så är det för att wastegateklockan är för sliten och inte orkar hålla emot  laddtrycket, eller så är ditt avgassystem igensatt. Vad är det för märke på ditt avgassystem?

mitt avgas har gått ca 200mil bara egentillverkat av TNT Racing rostfritt 3tum från turbo och bakåt. med en liten ljud-dämpare i mitten och sen en japps i slutet.

magnetventilen är det inte heller för jag har dragit slangen till vestgaten och allt orkade fullt upp till 1.7bar.

Senast redigerat av totte_norrköping (9 juni 2005)

Nissan Sunny GTI-R Pulsar
Saab 9-5 AERO "-Babyexpressen-" (2003)
totte_norrköping
9 juni 2005 · 12 Inlägg

moffegrev skrev:
magnetventilen är slut..? eller vg klockan..kan ju vara dålig turbo med..

som jag skrev så har jag provat att byta ventil och turbon har bara gått 1000mil efter renovering

Nissan Sunny GTI-R Pulsar
Saab 9-5 AERO "-Babyexpressen-" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang