Fast and furious 6..??_

Kalaspinglan
23 maj 2013 · 697 Inlägg

soyd skrev:
Oavsett om filmen är bra eller dålig måste man ju se den.. Dock så gillade jag förra filmen även om jag hade sett att fokuset återgår till bilarna...

Hade varit kul om SF ordnade "Drive in bio" i sommar på denna smile

/mvh soyd

Drive ink bio på denna hade varit awesome grymt, håller med dej smile
Och självklart måste man se den smile

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Lowmotion fläskpannkaka
23 maj 2013 · 856 Inlägg

Tyckte filmen ur action synpunkt var bra men något överdrivet.  Dock är det ingen bilfilm med streetrace etc längre vilket är jävligt tråkigt.

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
peter_1976 JDM
23 maj 2013 · 2 201 Inlägg

Det blir mer actionfilm än bilfilm. Dom har helt tappat konceptet. Dags med något nytt.
Men självklart måste man se den ändå, bara för att   smile

Tagg3N Konsult
23 maj 2013 · 1 247 Inlägg

Såg den igår under premiären och måste säga att jag är besviken.
Som tidigare skrivet har skaparna tappat en stor del av konceptet, visst är det en del bilar men långt ifrån lika fokuserade som tidigare filmer.
Finns även en hel del detaljer att störa sig på men, är du uppmärksam kommer det vara tydligt..

Som F&F: 2/5
Som vilken action som helst: 4/5

The_Swede
23 maj 2013 ·

Glädjer mig till 7an big_smile nu när man vet vem som kommer vara skurken big_smile hehe

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
23 maj 2013 · 1 163 Inlägg

Dem som klagar på att det inte är något streetrace i filmen.. Hur kul hade det varit att sitta i 2h och glo på rent streetrace.. hade blivit jävligt utjatat.. finns dessutom massor av sådana här filmer överallt på nätet ifall ni inte orkar ta er ut en fredag/lördag kväll och kolla i verkligheteten. 

Så sluta gnäll om att det inte är något streetrace för hur jävla kul hade det varit att betala 100 spänn för att se bilar köra fram och tillbaka i 2h?!

~Andy~
Transporter89
23 maj 2013 · 957 Inlägg

Andyy90 skrev:
Dem som klagar på att det inte är något streetrace i filmen.. Hur kul hade det varit att sitta i 2h och glo på rent streetrace.. hade blivit jävligt utjatat.. finns dessutom massor av sådana här filmer överallt på nätet ifall ni inte orkar ta er ut en fredag/lördag kväll och kolla i verkligheteten. 

Så sluta gnäll om att det inte är något streetrace för hur jävla kul hade det varit att betala 100 spänn för att se bilar köra fram och tillbaka i 2h?!

Så jävla rätt atsså ++++1000000.

Tycker ni varkigen om  street race så jävla mytk så  dra fan på bilträffar istället  för att gnälla på någon jävla film då.

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Sickan_
23 maj 2013 · 945 Inlägg

Såg den igår och den kan rekomenderas. Va en av de bättre tycker jag. Och mer humor i denna än föregående filmer.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
soyd
23 maj 2013 · 1 853 Inlägg

Det går ju fortfarande att ha mer fokus på bilar racing tuning/streetrace/bankörning etc etc. Och ändå få till en intressant och spännande story ändå anser jag i alla fall... Första filmen hade ju lite av detta. Tråkigt att det gått i från allt det dock sad

Jag kan rekommendera en ganska okänd film som har betydligt lägre budget, men som har mer fokus på bilar. Och är på Engelska: Born to Race

/mvh soyd

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
23 maj 2013 · 1 163 Inlägg

soyd skrev:
Det går ju fortfarande att ha mer fokus på bilar racing tuning/streetrace/bankörning etc etc. Och ändå få till en intressant och spännande story ändå anser jag i alla fall... Första filmen hade ju lite av detta. Tråkigt att det gått i från allt det dock sad

Jag kan rekommendera en ganska okänd film som har betydligt lägre budget, men som har mer fokus på bilar. Och är på Engelska: Born to Race

/mvh soyd

Born 2 race är helt ok faktiskt såg den för något år sedan.. 

Men förövrigt så tycker jag att F&F går år helt rätt håll...

En plastig supra eller Nissan hittar man ju på nästan vilken träff som helst här i Sverige iaf..  Det gjorde man ju dock inte när 1an eller 2an kom..

Dem som letar rena streetracing filmer på mycket jänkare osv så finns 2fast2real med mååååånga flera när dem kör runt i USA och leker lite överallt..

Edit: Någon som kommer ihåg vad killen som kör runt i en 1000hks viper och en supra i staterna? han hyr även ut bilar till gumball racen etc.. vet att dem gjorde episoder iaf..

Senast redigerat av Andyy90 (23 maj 2013)

~Andy~
peter_1976 JDM
23 maj 2013 · 2 201 Inlägg

Som någon sa så kan man faktiskt göra en sjysst story utan just streetracing. O behöver inte handla om brott.
Born to race var ganska bra.

Cra2ySwede Seat Leon Cupra 2007 - 320hk
23 maj 2013 · 322 Inlägg

DKn skrev:

Antinoxious skrev:

joakim89 skrev:
Nån som har torrents? så man kan tanka hem den

Verkar bli mer oh mer overkliga

Jo men tjena, de ända du kan få tag på är förmodligen camat... men ja klart de finns.

http://bit.ly/Ygrv4i

Jo tjena på dig själv. Om man bara vet vart man skall leta hitar du filmer med dvd kvalite långt innan  dessa nått biograferna.  Men till dessa sidor behöver du  invite oftast. Dock inte med svensk text utan oftast med japansk eller nått liknande.

Dock så har den inte premiär i Japan till exempel förens 6 juli, så tror inte man kan få tag på dvd-kvalité till den här nu.

DKn
23 maj 2013 · 535 Inlägg

Ok men polaren hade dn för 5 dagar sedan. Och bara för att de inte har haft premiär så betyder det inte att den inte finns på nätet. Allt finns i princip på nätet det gäller bara att veta vart man skall vända sig.
Ps ja sa aldrig att den haee haft premiär i japan.

Senast redigerat av DKn (23 maj 2013)

The_Swede
23 maj 2013 ·

altså skärpning nu, är man så snål att man inte kan ge 100kr för att att gå och se en utmärkt action film, så kanske man skal fundera på om man borde se film alls? hmm Pinsamt! och att GORG tillåter att man diskuterar pirat kopierad film här är ännu mer pinsamt!!!

careau
23 maj 2013 · 1 624 Inlägg

Transporter89 skrev:

Andyy90 skrev:
Dem som klagar på att det inte är något streetrace i filmen.. Hur kul hade det varit att sitta i 2h och glo på rent streetrace.. hade blivit jävligt utjatat.. finns dessutom massor av sådana här filmer överallt på nätet ifall ni inte orkar ta er ut en fredag/lördag kväll och kolla i verkligheteten. 

Så sluta gnäll om att det inte är något streetrace för hur jävla kul hade det varit att betala 100 spänn för att se bilar köra fram och tillbaka i 2h?!

Så jävla rätt atsså ++++1000000.

Tycker ni varkigen om  street race så jävla mytk så  dra fan på bilträffar istället  för att gnälla på någon jävla film då.

ke?

DKn
23 maj 2013 · 535 Inlägg

The_Swede skrev:
altså skärpning nu, är man så snål att man inte kan ge 100kr för att att gå och se en utmärkt action film, så kanske man skal fundera på om man borde se film alls? hmm Pinsamt! och att GORG tillåter att man diskuterar pirat kopierad film här är ännu mer pinsamt!!!

Ja fast kollar man på vilka i samhället som betalar mest för att gå på bio/hyra film så är det pirat kopierare. Resten av sveriges befolkning är det som är för snåla. Finns en massa undersökningar om det.
Men skalm inte tjöta mer om detta då vi redan är tillräckligt of topic

Krist
23 maj 2013 · 716 Inlägg

Jag såg den igår, med tanke på att man sett alla andra delar så var det en självklarhet! Filmen har tappat lite utav "bilmec-styling-trim" som den hade på FF1 & 2. Nu är det mer overkliga scener tex den extreeeeemt långa landningsbanan i slutet.

Men absolut, den har fått i sig mer humor, mer action och mindre plastiga bilar. Rekommenderas starkt men som sagt, filmen kommer få väldigt blandade betyg.

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
WoozyDozz
23 maj 2013 · 918 Inlägg

Ska bli kul att se filmen på lördag.

Nybergrobin
23 maj 2013 · 2 378 Inlägg

Såg den igår och ren rekommenderas starkt smile Härligt slut också!

Low
23 maj 2013 · 3 306 Inlägg

joakim89 skrev:
Nån som har torrents? så man kan tanka hem den

Verkar bli mer oh mer overkliga

http://www.garaget.org/video/136776 jasså tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang