Saab 9-3 ss 2,0t tvekar på lite lägre varv och rycker utav bara fan när turbon börjar ladda för fult

heediin
23 maj 2013 · 39 Inlägg

hejsan har ett problem med saaben det är en 9-3a från 03 en 2,0t vector, det som är problemet är att om man ligger på t.ex 3-4 ans växel i ca 45-50 km/h så tvekar den ett par gånger och om ja trycker på gasen för fullt så börjar den rycka som fan och bara slår av gasen efter ca 10 sekunder, vad kan detta bero på ? tacksam för svar mvh micke

Klart man tycker om hästar så länge de stannar under huven ;-)
Nybergrobin
23 maj 2013 · 2 382 Inlägg

Har du kollat felkoder?  Har själv samma problem och jag hade inga felkoder sad

heediin
23 maj 2013 · 39 Inlägg

haha ja åkte in på saab 800 kr och inte en enda kod sad vet ej va de kan vara hmm

Klart man tycker om hästar så länge de stannar under huven ;-)
Hamilton
23 maj 2013 · 8 864 Inlägg

Kör på rätt växel i stället, 45km/h är lite väl lågt på 4 an

Fotograf på tierpidag.se
lingua
23 maj 2013 · 2 271 Inlägg

Hamilton skrev:
Kör på rätt växel i stället, 45km/h är lite väl lågt på 4 an

Håller med Hamilton, men även på trean blir det väldigt högt moment att stämpla och bygga fullt laddtryck på den växeln och så låga varv. Men en frisk bil klarar det.
Så till problemet, tycker det låter som misständningar, kolla stift först och har du möjlighet om du känner nån med en ss/sc så testa att byt tändspolar. 1 tändspole i taget och testkör osv osv.

Senast redigerat av lingua (23 maj 2013)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
spokenratt
23 maj 2013 · 3 860 Inlägg

Läckage, dåliga stift?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
lingua
23 maj 2013 · 2 271 Inlägg

spokenratt skrev:
Läckage, dåliga stift?

Och som nämns här, se över alla vacumslangar, runt WG är bra att börja.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
heediin
23 maj 2013 · 39 Inlägg

tack för svar, ja bytte stiften igår men inget resultat den kan även tveka på andra växlar med och högre varv, slangar har ja inte  bytt ännu skall göra detta imorgon om de finns tid smile ja den misständer men finns inte någon i min kompis krets som kör ss/sc tyvärr får köpa beg på laga ev. tack för svar smile

Klart man tycker om hästar så länge de stannar under huven ;-)
bengi
10 juni 2013 · 404 Inlägg

Kolla så det inte sitter en kråka i luftburken! Blir de täppt få inte bilen andas!

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
heediin
11 juni 2013 · 39 Inlägg

jag köpte fyra nya spridare och bilen går som den skall igen smile har nytt filter på nu med wink tack för alla svar smile

Klart man tycker om hästar så länge de stannar under huven ;-)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang