Ny maskin till min A-fords kupa! Bygger motor o låda nu!
Detta är då den Corvette 55a maskinen som ska tjänstgöra i min a-ford coupe. Meningen är att total renovera insidan och lämna det yttre orört! Kan bli skitkul projekt! Välkommen med frågor eller tips, eller bara häng med ;)
Nae, bara skoja! Men dom gammel gammel gammel maskinerna hade strul med både kolvar o stakar. så en miss i en växling kan bli en övervarvning , o då kan nått ge sig.
I veckan får jag hem ett av mina motorstöd, och då åker denna upp! jag har kolvar stakar o vev som ska putsas och göras i ordning ;-) Jag får nog dela stakar o kolvar för att få ordning på dom.
Denna skulle jag hänga upp ikväll,i motorstöd, men insåg då att tre bultar var av imot sprängkåpan... men d ska jag fixa imorgon, och sen hänga upp o börja på den! :-)
Här är 4 portare till enbart cheva 55. Det ska nog bli go pryl o kasta på sen. frågan är om man kommer nöja sig där, eller man tar drar dit nått med flera förgasare :-P
Jaha... Det blev ett bakslag i denna motorbyggartråden precis......
Jag fick upp den i motorstöd och var nöjd, och sedan tittade runt i blocket, och dubbelkolla det mesta. upptäcker då en mörk liten fläck i 7ans cylinder,hum? Jo, en krater ifrån kylvattensidan...! Hur f-n missade jag den innan? hursomhelst, nu får blocket borras o fodras, men då gör jag alla cylindrar med nya foder. lite suck i hjärtat, men shit happens.