Hur har ungdomar råd?

ZonaX Svetsare
5 mars 2009 · 3 150 Inlägg

Har betalat allt på min med själv, med de storsinta 1050kr man erhåller 1 gång i månaden.  Dock skötte farsan skatt och försäkring då det va omöjligt att klara det annars. Dock pröjsade jag soppan själv.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Stefan Varberg Supraman
5 mars 2009 · 2 300 Inlägg

Vem bryr sig om vad dom får pengar ifrån?
Snack om pengar leder bara till osämja, skitsnack och avundsjuka.

Bara för att föräldrarna betalar eller att dom tar lån gör dom inte mindre bilintrsserade eller sämre människor.
Dom har bara ett annat sätt att finansiera sina prylar.

Gå ram och tjata med dom.
_Dom flesta e bra människor och bry er inte om pengar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
joonte_ got stance?
5 mars 2009 · 546 Inlägg

jobbat ihop allt även om bilen inte kostade flera hundratusen så har det kostat mig lite.

men i många fall är det nog så att pappa betalar. Det gör mig inte så mycket så länge dom inte skryter och är uppkäftiga om det, då blir man lite pissed

Senast redigerat av joonte_ (5 mars 2009)

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
expect1991
5 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Alla har inte råd...men de som har det lånar pengar själva eller får av föräldrar.

Smajly
5 mars 2009 · 3 059 Inlägg

Pallar inte läsa allt utan svarar bara på tråd-frågan.

Stor del har bilen skriven på förälder och lika stor del har lagt upp sina föräldrars bilar.

Jaja, börja predika nu.. Jag sa "stor del", inte alla.

Men som sagt tidigare i tråden så kvittar de hur och var o vilka bilar ungdommar har.. Spelar ingen som helst roll så länge vi alla har samma intresse för just bilar.
Skiter fullständigt i var pengarna kommer ifrån.

Senast redigerat av Smajly (5 mars 2009)

immy
5 mars 2009 · 230 Inlägg

Har betalt alla min bilar själv och stått skriven själv på dom

Alecci
6 mars 2009 · 2 014 Inlägg

expect1991 skrev:
Alla har inte råd...men de som har det lånar pengar själva eller får av föräldrar.

Hjärntrött generalisering utan dess like.

Det finns andra - fullt lagliga - vägar att gå också.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Emilius Avstängd
8 mars 2009 · 1 714 Inlägg

tja min bil va inte så dyr då motor + låda kom på en pall brevid bilen och resten i kartonger..

mackyfr
8 mars 2009 · 260 Inlägg

Sparade ihop till 170k kontantinsats och lånade resten. Pröjsar ca 5500/månad i abis.

Emilius Avstängd
8 mars 2009 · 1 714 Inlägg

Ellertz skrev:
Allt handlar om prioriteringar...

sanning.

jag har ett (1) par jeans som jag inte skäms för att ha på mig, men det är värt,
för jag får åka dodge dart, v8 270 hästar, bakhjulsdrivet, 2dr coupe i sommar,
medan mina polare som har wax brallor kör 740 gl och mitsubishi colt wink

Senast redigerat av Emilius (8 mars 2009)

Rquired Allmänt envis
8 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Denna tråden är så typiskt svensk, naturligtvis är det omöjligt för en ungdom att spara ihop till en bil. De lånar säkert bara av föräldrarna eller fick den, för annat är ju inte möjligt...

Säkert sagt av en lat jävel som aldrig tjänade ihop en krona som ung...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Emilius Avstängd
8 mars 2009 · 1 714 Inlägg

Rquired skrev:
Denna tråden är så typiskt svensk, naturligtvis är det omöjligt för en ungdom att spara ihop till en bil. De lånar säkert bara av föräldrarna eller fick den, för annat är ju inte möjligt...

Säkert sagt av en lat jävel som aldrig tjänade ihop en krona som ung...

tjänade mer på mitt sommarjobb än va bilen kosta så.. men de är ju ingen porsche heller.

sen jobbar jag smått ibland + studiebidrag, det blir till delar.

kommer få det knapert när jag både ska besikta, skatta bilen och ta körkort nu i vår, men det ska gå.

Rquired Allmänt envis
8 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Emilius skrev:

Rquired skrev:
Denna tråden är så typiskt svensk, naturligtvis är det omöjligt för en ungdom att spara ihop till en bil. De lånar säkert bara av föräldrarna eller fick den, för annat är ju inte möjligt...

Säkert sagt av en lat jävel som aldrig tjänade ihop en krona som ung...

tjänade mer på mitt sommarjobb än va bilen kosta så.. men de är ju ingen porsche heller.

sen jobbar jag smått ibland + studiebidrag, det blir till delar.

kommer få det knapert när jag både ska besikta, skatta bilen och ta körkort nu i vår, men det ska gå.

Precis, inte alla som bara får. En hel del jobbar hårt för sina prylar också! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Gilbertsson
8 mars 2009 · 40 Inlägg

man får prioritera lite. jag själv är bara 18 och har en bil för 100 000+ men vi har egen bongård och har jobbat mycket övertid och då är det inte så svårt o har råd...

BMW 320D E90 "V-Tech steg2" (2006)
Ellertz Norrlänning
9 mars 2009 · 1 453 Inlägg

Som det ser ut idag är ja glad ja inte haft råd att köpt värre bil än va ja har... Man ser bekanta som köpte ny bil för 2-3 år sen som inte ens får tillbaka hälften när dom säljer idag.  Bilpriserna har verkligen tappat senaste halvåret...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Glader9991
9 mars 2009 · 956 Inlägg

Är väl skit samma vad de har för bil, vad den kostar, om mamma eller pappa betalat den.
Huvudsaken är väl att bilintresset finns? Och det är ju det garaget är till för!

leksak Kanon..
10 mars 2009 · 1 473 Inlägg

Finns lite väl många som fått en fin bil av pappa o inte ens vet vart motorn sitter.

Alex_M Steker som aldrig förr
10 mars 2009 · 503 Inlägg

Jag har fått alla mina bilar av farsan. Inget jag skäms för. Jobbar heltid med larm/teleteknik på farsans firma. Först 328an. Sen ´320in sen S4an. sen saaben och nu 200an. backaffärer ? neeej då smile köpa billigt sälja dyrt :smile och nu kan jag bygga mig min driftingbil. Ny bil är på ingång som brukis. bmw 330 diesel. ni som gnäller och e avis. SKAFFA ETT LIV smile

8-)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 mars 2009 · 1 948 Inlägg

jag skiter i om folk har fått sin bil eller hur dyr den är... så länge dem inte går runt och säger att mina grejer är skit, för att dem inte är så dyra... då jävlar tar det hus i helvete.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang