Hur har ungdomar råd?

Arradin
14 mars 2009 · 631 Inlägg

Visst, visst.

Har inte fått något betalt.. Jag har Lån.
Men man kan ju se det på 2 olika sätt.

Antingen sparar jag X kroner i månader, och kan njuta av en bil om X antar år ...
Eller så kan jag njuta av bilen NU och betala i X år ...

Mitt val var " enkelt " .

DasAuto
15 mars 2009 · 2 751 Inlägg

Förstår inte varför folk är så emot lån. Dom finns av en anledning.

Hellre tar jag lån som jag kan betala och köra det jag vill för det lånet, än att slita sönder mig i flera år och sen köpa samma sak. Just nu har jag inga lån eftersom jag studerar, men självklart kommer jag ta ett lån när jag har börjat jobba.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
DasAuto
15 mars 2009 · 2 751 Inlägg

Noookie skrev:
Jag har jobbat ihop pengar till alla fordon ja har ägt/äger. Jag skulle inte vilja att mina föräldrar hade köpt en bil till mig för då äger ju dom den. Bättre att man köper den för egna pengar så man verkligen känner att det är ens. Känner dock några som är bortskämda, riktiga "pappa betalar". Tråkigt då dom lär ju aldrig känna hur det känns att jobba hårt ihop pengar och köpa nått för dom.

Jag hade utan problem köpt en bil till min unge ifall jag hade haft möjlighet till det.. nu har jag inte unge iof smile men men

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Big-J I Am King
15 mars 2009 · 14 Inlägg

Själv tog jag inga lån utan sparade och jobbade till mig pengar, så jag kunde köpa den bilen jag ville ha. är 19 år nu men var 18 när jag köpte bilen.

Opel Combo "Da work omo-ride 2" (2002)
Peugeot 605 T "Dumparen" (1999)
Soderqvist
16 mars 2009 · 660 Inlägg

Fick första bilen när jag var 18 år, En volvo 744 för 8 000 kr, pappa betala försäkring/skatt osv tills vi börja bråka en dag då drog han undan mattan.

Krocka volvon och efter det har jag sen jag var 18 år fått betala skatt/försäkring besiktningar och delar ur egen ficka, Alla fordon enda sen mopeden har alltid stått på mig och försäkrad i mitt namn!

Men jag är juh ung och smart så jag har min lilla svarttaxiidé, drar in strax under 6 500 kr/månaden inklusive studiebidraget. Ibland får man dock lite långkörningar och då kan pengarna riktigt rulla in! På sommrarna ligger jag på runt 40 000 kr i månaden, då skattar jag för ca 30 000 av dom pengarna. Blir det någon tysklandsresa ibland så kör jag och får då resan gratis vilket gör att jag kan trippla dom pengarna jag satsar om ni förstår hur jag menar wink


//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Ghost Rider
16 mars 2009 · 466 Inlägg

Rika föräldrar cool

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
Aerodynamik ...
16 mars 2009 · 7 120 Inlägg

Noookie skrev:
Jag har jobbat ihop pengar till alla fordon ja har ägt/äger. Jag skulle inte vilja att mina föräldrar hade köpt en bil till mig för då äger ju dom den. Bättre att man köper den för egna pengar så man verkligen känner att det är ens. Känner dock några som är bortskämda, riktiga "pappa betalar". Tråkigt då dom lär ju aldrig känna hur det känns att jobba hårt ihop pengar och köpa nått för dom.

Konstigt resonemang, så om dem ger dig 100 000 att köpa bil för så skulle du tacka nej för att du inte jobbat ihop dem själv? neutral

Tengu1969
16 mars 2009 · 1 396 Inlägg

Ghost Rider skrev:
Rika föräldrar cool

Varför har du inte en 135 då för?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Martin 9-3 Fisketokig
16 mars 2009 · 2 997 Inlägg

NiclasT skrev:

Ghost Rider skrev:
Rika föräldrar cool

Varför har du inte en 135 då för?

Kul att ärva mer istället roll

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Biiatchen
18 mars 2009 · 367 Inlägg

lånat en lioten del till corren sedan resten sparat!! sne jag skaffa bilen har jag lagt vart enda krona på att få den fixad att gå som den ska! vilket dne inte glör helt idag!! inte förrens en jävla knacksensor e bytt faan tagit ett helt jävla år för hitta d felet ;P

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
Hellquist
9 april 2009 · 499 Inlägg

Är 22år, utbildad och jobbar som ingenjör. Köpte Volvon när jag pluggade men snart är det dags för Porsche 911..

Vet man vad man vill så är det bara att kämpa så man kommer dit, oavsett ålder! Det är möjligt att tjäna mycket pengar trots att man är ung. Har flera polare i samma ålder som också jobbar med liknande jobb som mitt och löner som är högre än mångas

Tengu1969
10 april 2009 · 1 396 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

NiclasT skrev:

Ghost Rider skrev:
Rika föräldrar cool

Varför har du inte en 135 då för?

Kul att ärva mer istället roll

Jaaahaa okej då förstår jag..... wink

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Evil_90 +Uppfinnare+
10 april 2009 · 643 Inlägg

Har alltid mått lite dåligt över att mina föräldrar inte alltid haft jättebra med pengar, fram tills idag, då jag kan tacka dem för att jag har lärt mig att ta hand om mig själv, jag har heller inte råd att göra något enormt bygge, även om jag skulle vilja göra ett smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
FireTraXX DFFL
10 april 2009 · 9 020 Inlägg

Evil_90 skrev:
Har alltid mått lite dåligt över att mina föräldrar inte alltid haft jättebra med pengar, fram tills idag, då jag kan tacka dem för att jag har lärt mig att ta hand om mig själv, jag har heller inte råd att göra något enormt bygge, även om jag skulle vilja göra ett smile

Min pappa har alltid tjänat bra, mamma har varit hemma och tagit hand om mig och mina syskon.
Jag kan ta hand om mig själv, ingen  utom jag som torkar mig i röven...

Och jag har inte råd för ett "enormt bygge" trots att jag tjänar bra.
Med inkomster kommer utgifter...

Kostar ju hundratusentals kronor om det ska bli bra gjort.
Men med sponsorer kan man ju bevisligen komma långt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
323fSportT "The Stig"
11 april 2009 · 390 Inlägg

Det gäller att prioitera.Jag har 2st fina bilar,ett bra jobb med bra lön,en fin Sambo,katter osv.Är sällan ute och super upp mina pengar.Läger hellre dom på bilarna,eller nåt annat.Har fin lägenhet med 40" tv PS3,Nintendo WII,fina möbler osv osv..

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
Hasselstrom
11 april 2009 · 796 Inlägg

Jag fick inte ens ett kedjelås till min moppe av farsan.  Dom lärde mig tidigt att det som är kul och inte nödvändigt får jag pröjsa för helt själv.  Därför fick man köpa/renovera/sälja moppar o båtar i tonåren för o ha råd till bil..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Tengu1969
11 april 2009 · 1 396 Inlägg

323fSportT skrev:
Det gäller att prioitera.Jag har 2st fina bilar,ett bra jobb med bra lön,en fin Sambo,katter osv.Är sällan ute och super upp mina pengar.Läger hellre dom på bilarna,eller nåt annat.Har fin lägenhet med 40" tv PS3,Nintendo WII,fina möbler osv osv..

Vad kostade sambon

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
TheXaZ
11 april 2009 · 29 Inlägg

Den här tråden är skapad för alla brats som fått sina bilar av pappa.. 

Dom måste ju oxå få en chans till att förklara/ljuga av sig.  big_smile

BMW 540 "Loket II" (1996)
FireTraXX DFFL
11 april 2009 · 9 020 Inlägg

NiclasT skrev:

323fSportT skrev:
Det gäller att prioitera.Jag har 2st fina bilar,ett bra jobb med bra lön,en fin Sambo,katter osv.Är sällan ute och super upp mina pengar.Läger hellre dom på bilarna,eller nåt annat.Har fin lägenhet med 40" tv PS3,Nintendo WII,fina möbler osv osv..

Vad kostade sambon

Dem kostar inget att skaffa, men månadshyran är skyhög. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
sterge
17 april 2009 · 484 Inlägg

Jag är 20 år och äger ingen bil, jag hade en gammal 740 för något år sedan, den köpte jag för 6000:-, de pengarna hade jag sommarjobbat ihop.

Nu är jag sugen på en Golf III, är arbetslös, men får ungefär 2700:- / mån, pappa ska låna ut pengar till Golfen och så får jag betala 1500:- / mån av de där 2700:-

Så har jag råd smile

Föddes till att älska Volvo.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang