Hur har ungdomar råd?

staffe_
27 maj 2009 · 666 Inlägg

baara att spara smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
zortep
27 maj 2009 · 911 Inlägg

Jag Fick Cordoban av farsan när jag fortfarande pluggade, gick på 30 lök och den var orginal.  allt annat har jag fått betalt sen jag började jobba efter skolan , och det är en självklarhet tkr jag !  d e klart sonen ska ha en bil att köra runt i ? eller tongue

pic up the phone, wazzzaaa
RannerKing www.LynxTalk.se
27 maj 2009 · 420 Inlägg

Fick råd till skotern som kostade 40k genom att morsan tog lån och jag betalar. Betalar jag inte räkningen så säljer hon skotern...
Bilen, andra skotrarna, crossen osv har jag pröjsat själv...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Soderqvist
27 maj 2009 · 660 Inlägg

zortep skrev:
Jag Fick Cordoban av farsan när jag fortfarande pluggade, gick på 30 lök och den var orginal.  allt annat har jag fått betalt sen jag började jobba efter skolan , och det är en självklarhet tkr jag !  d e klart sonen ska ha en bil att köra runt i ? eller tongue

Lite så var det för mig också, dock fick jag inte en bil för 30 lök men jag fick en moppe för 20 000 motorcykel för 23 000 och bil för 8 000 kr, dock tog pappa tillbaka alla pengarna när jag sålde sakerna när jag växt ur dom

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
zortep
27 maj 2009 · 911 Inlägg

Soderqvist skrev:

zortep skrev:
Jag Fick Cordoban av farsan när jag fortfarande pluggade, gick på 30 lök och den var orginal.  allt annat har jag fått betalt sen jag började jobba efter skolan , och det är en självklarhet tkr jag !  d e klart sonen ska ha en bil att köra runt i ? eller tongue

Lite så var det för mig också, dock fick jag inte en bil för 30 lök men jag fick en moppe för 20 000 motorcykel för 23 000 och bil för 8 000 kr, dock tog pappa tillbaka alla pengarna när jag sålde sakerna när jag växt ur dom

//Soderqvist

hehe okej ! men det är så , istället för cyklar blir det andra grejer när man blir lite större !

sen skall man väl själv tänka lite, sen jag börja jobba har jag inte frågat om ett öre just pga jag kan köpa det jag vill ! det är ju värre när personer som jobbar fortfarande snyltar ifrån föräldrar !

pic up the phone, wazzzaaa
Holiace
27 maj 2009 · 1 754 Inlägg

Jag har fått mitt körkort betalat men inte mer.

Jag kan inget om allt.
Forshem
27 maj 2009 · 231 Inlägg

Holiace skrev:
Jag har fått mitt körkort betalat men inte mer.

Samma här. När jag började jobba så fick jag börja betala hemma.
Inget gratis här inte, har jag lärt mej att hålla i pengar? tveksamt men jag
uppskattar grejerna jag köper mycket mer när man får slita och offra lite för dom.
Med hus,två bilar,sambo,två hundar så kostar det lite att leva men som sagt prioritering.

Ruuska_
28 maj 2009 · 474 Inlägg

Bor hemma, tjänar bra och lägger undan halva lönen. Tanken är väl att kanske skaffa ett hus framöver smile

Senast redigerat av Ruuska_ (28 maj 2009)

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
computer_says_no
28 maj 2009 · 47 Inlägg

Finns ju SMS lån big_smile

Golf R32 - En sitter i och 250 hästar skjuter på!
Tokken Team dBakuten
28 maj 2009 · 3 453 Inlägg

computer_says_no skrev:
Finns ju SMS lån big_smile

Ja eller hur.. Spendera dina pengar i förväg så har du INGA pengar när lönen kommer..
Mest idiotiska påfundet med SMS-lånen..

Det värsta är att de flesta ungdomar tror verkligen att dom får MER pengar när
man bara lever upp dom i förtid.. puuuckat!!

Men ja jo jag vet att du säkert var ironisk, men ändå.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
lindell90
28 maj 2009 · 876 Inlägg

computer_says_no skrev:
Finns ju SMS lån big_smile

man kan ju bara hoppas att du är ironisk tongue tror det var i Plus som dem räknade ut att räntan på något sätt blev nästan 3000% på ett år smile

Gilbertsson
28 maj 2009 · 40 Inlägg

jag började jobba som bond dräng vid 16års ålder och har jobbat mej uppåt! och sen är det bara att prioritera riktigt så har ja haft råd med allt!

BMW 320D E90 "V-Tech steg2" (2006)
SnaakeShiT Amazonist, Javisst!
28 maj 2009 · 585 Inlägg

jag har köpt mina två bilar helt själv, (inga stora summor) och kommer få betala min tredje själv nu me tongue den kommer gå till stubben. Men jag har fått råd med allt genom att spara och spara. har sen kännat pengar genom att köpa upp bilar å sälja delar från dem. och jag har hittils kännat en del kosing smile

Amazon, den skiljer dig från mängden
Max89
28 maj 2009 · 31 Inlägg

Min pappa dog i blod cancer när jag var fjorton. Och då fick jag pengar av svenska staten eller något liknande. Sen när jag hade fyllt 18 och haft körkort en stund så köpte jag mig en av mina drömbilar från dem pengarna. Alltså en BMW E30 325IM som jag har nu... jag köpte den för att jag var väldigt bil intresserad och ville ha en bil som jag väldigt tyckte mycket om, så det blev en sån.

Så därför kunde jag köpa en lite finare bil.

Volvo 740 GL "Fyrkant Deluxe" (1988)
FireTraXX DFFL
28 maj 2009 · 9 020 Inlägg

Max89 skrev:
Min pappa dog i blod cancer när jag var fjorton. Och då fick jag pengar av svenska staten eller något liknande. Sen när jag hade fyllt 18 och haft körkort en stund så köpte jag mig en av mina drömbilar från dem pengarna. Alltså en BMW E30 325IM som jag har nu... jag köpte den för att jag var väldigt bil intresserad och ville ha en bil som jag väldigt tyckte mycket om, så det blev en sån.

Så därför kunde jag köpa en lite finare bil.

Jag tror att din pappa hade livförsäkring.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Fast_Forward_Camaro
28 maj 2009 · 44 Inlägg

Jag började vid 15/16 års ålder att börja sommarjobba/extrajobba (är snart 19).
När jobb flyter på, och man är sparsamt inställd till pengar kan man rätt snabbt få
ihop en del.

Jag köpte min Camaro kontant, utan lån eller liknande, och garanterat utan
föräldrars ekonomiska hjälp. Jag tror att det mest är tillfälligheter som avgör
om man kan ha en dyr bil vid ung ålder. Alltså om man tidigt lyckas skaffa jobb
och hela tiden lägger undan pengar. Givetvis finns det sådana som får pengarna
av föräldrarna, men jag tror att man mer känner värdet av dem om man jobbat
ihop dem själv.

/Alx

Senast redigerat av Fast_Forward_Camaro (28 maj 2009)

Chevrolet Caprice Coupe -78
"That beats anything I ever helt, felt or smelt."
Perzzon90
28 maj 2009 · 341 Inlägg

Jag har sommarjobbat och sparat mina pengar just för att köpa den bil jag vill ha fick betala hela körkortet, bil och skatt å försäkring själv.

tsdi Egenföretagare
28 maj 2009 · 2 496 Inlägg

Helgjobb och importerat en hel dröse med saker från usa och sålt på blocket !

Senast redigerat av tsdi (28 maj 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Fellow
29 maj 2009 · 1 581 Inlägg

Heltidsarbete och allt går på bilen utav de som blir kvar efter räkningar. Bor visserligen hemma för tillfället i inväntan på att flickvännen ska gå ut skolan. Dyrt o bo här så fan inte att man har råd att bo själv:/

Senast redigerat av Fellow (29 maj 2009)

westlife
29 maj 2009 · 246 Inlägg

När jag köpte passaten så betalade jag lite med sparade pengar, lite med pengarna från förra bilen samt lite banklån.
Amorterar fortare än prissänkningen också, surt att ha skuld kvar även om man säljer tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang