Hur har ungdomar råd?

Goli
29 oktober 2006 · 793 Inlägg

Det handlar om prioritering! När allt är betalt, lån, hyra, avbetalningar osv så har man några lappar kvar, inte mycket, men det räcker! Och sedan måste man nästan ha en förstående sambo som hjälper till med hyra och som förstår att man vill pilla mer med bilen än att åka till ullared och shoppa..

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
hyperion
29 oktober 2006 · 305 Inlägg

Åh herre gud, ännu en sån här tråd.
Som vissa säger, allt handlar om prioritering. Billig hyra och lever snålt som F** så blir det pengar över. simple as that.

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
Stampep inte som alla andra...
29 oktober 2006 · 127 Inlägg

har man haft som längst 2veckor ledigt på 5år så.. jobba jobba jobba och prioritera

snart 22år

Senast redigerat av Stampep (29 oktober 2006)

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!
Mikel_83
29 oktober 2006 · 45 Inlägg

Själv har man lagt undan pengar länge för att ha råd med inköp av bilen. Blir mkt roligare o slippa lån...

lixon
29 oktober 2006 · 27 Inlägg

Har fått prioritera... har fått spara ihop till alla mina fordon själv.
Har inte så mkt pengar kvar varje månad pga alla projekt men skoj är det big_smile
Kör visserligen inte några dyra bilar men ändå..
Är även tvungen att skriva dom på mig  hmm

Snart 21

Senast redigerat av lixon (29 oktober 2006)

StiFf Wankel
29 oktober 2006 · 1 080 Inlägg

jag har nyss fyllt 21, tog lån för att köpa bilen och lägger största delen av lönen på delar osv..betalar allt själv, och har egen lägenhet...det blir tight men funkar om man prioriterar

MDS Västerås
MilleN
29 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

Prioritering smile Sen så är det alldeles för enkelt att ta lån i dagens samhälle hehe.

Är 24 i år, har haft bilen i 4 år snart.

Senast redigerat av MilleN (29 oktober 2006)

Tengu1969
29 oktober 2006 · 1 396 Inlägg

Är faktiskt positivt överraskad att alla verkligen kämpar för att få ha fina bilar. Ska jag vara ärlig så trodde jag att de flesta hade föräldrar med mycket pengar.

Kul att höra att det går iallafall, då kanske det blir en S14a eller en Corvette om några årsmile

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
BBR
29 oktober 2006 · 348 Inlägg

Spara, jobbat, spara, jobbat

"Det är inte inkomsterna som gör dig rik, utan dom små utgifterna"

Jobba mesta delen av sommaren, jobbar nästan varje lördag morgon, + "leka" datorsupport.

Blir som andra lite sne när man sparat och slitet och sen frågar dom: "hur mycket Pappa fick betala för bilen?"

Känns bra mycket bättre att tjäna ihop och köpa än att få allt i näven, tycker jag iaf.

fredda_king Fotograf
29 oktober 2006 · 1 319 Inlägg

jag har då fått jobba ihop mina penagar för så som jag är lärd så får man inget gratis ska man ha får man jobba för att ha råd. jag har jobbat 6dar i vecka under mina 3år i skolan så man har kunna lägga undan lite pengar.. men det har inte många gjort dom har left på sitt studiebidrag. klart dom inte kan köpa nå fint om dom bara vill ha och inte jobbat

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
29 oktober 2006 · 3 585 Inlägg

fick låna 10.000 av min far när jag skulle köpa bilen.. 7av dem betalade jag av samma vecka.. och de sista någon månad effter. resten kommer från egen ficka. hatar när folk säger att man fått bilen och så.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
Flane Pessimist
29 oktober 2006 · 8 Inlägg

Som sagt ihop jobbade pengar, inga onödiga utgifter så som festande 24/7

Sierra Cossie 4x4
Bmw 530 iA touring -02
MRSRoos
29 oktober 2006 · 12 Inlägg

Jag och min Sambo tog lång på 40% av våran bil, resten hade vi snålat ihop, då vi bara hade hans lön + att vi har ett litet barn.  Gäller att prioritera, istället för att åka på en massa semester osv. sparade vi pengarna till en bil, och åkte på lite bilresor istället.
Sedan nu när vi har två inkomster, samt att vi bor ganska billigt så funderar vi på att köpa en helt ny bil.. Har ju lyckats övertala gubben att vi skall byta oss upp till en EvoIX smile

CodeDevil
29 oktober 2006 · 21 Inlägg

Jag har kämpat ihop allt och tagit ett litet litet lån av hemliga orsaker smile Driver eget företag med 9 anstälda och det går BRA.

Kör en M3 E46 01 och är 20 år.

Porsche GT2 "Widowmaker" (2001)
andreas_940
29 oktober 2006 · 498 Inlägg

man ska mer än bara kunna köpa en bil....
dvs står ni 18-24åringar som ägare för bilen också?
halv/hel försäkring??

bor ni hemma eller?? (visst ni betalar säkert hem också) men inte samma sak som o stå för eget boende!

och NÄÄ jag vill inte gnälla utan bara fråga för ni skriver bara att jag har köpt bilen för sparade pengar osv osv....

Senast redigerat av andreas_940 (29 oktober 2006)

Matte_peggan
29 oktober 2006 · 349 Inlägg

vaalle skrev:

TobLju skrev:
Jag tror att mycket handlar om generösa föräldrar med tjockt läder också...

ne inte alla,fått betala allt för min bil.

samma som vaalle!wink

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93
BMW 528i e28 "Under construktion" (1986)
BMW 730i E32 "Diplomat cruisaren" (1993)
C2racing
29 oktober 2006 · 238 Inlägg

Det vet jag inte, Jag har säkert lagt ut 60 000;. på bilen men vartifrån dom kommer minns jag ej=). Själv är jag av årsmodell 87

Fimpha
29 oktober 2006 · 557 Inlägg

Är 19, köpte bilen när jag var 18. Betalade det helt sjäv... smile

//Jerry
StiFf Wankel
29 oktober 2006 · 1 080 Inlägg

andreas_940 skrev:
man ska mer än bara kunna köpa en bil....
dvs står ni 18-24åringar som ägare för bilen också?
halv/hel försäkring??

bor ni hemma eller?? (visst ni betalar säkert hem också) men inte samma sak som o stå för eget boende!

och NÄÄ jag vill inte gnälla utan bara fråga för ni skriver bara att jag har köpt bilen för sparade pengar osv osv....

har helförsäkring, men den står på morsan..
kag tycker det är så orimliga försäkringspremier när man är under 25, men en 26åring som precis tagit körkortet har billigare försäkring...
spelar väl iaf ingen roll vem bilen står på...

MDS Västerås
nicke_b2
29 oktober 2006 · 266 Inlägg

andreas_940 skrev:
man ska mer än bara kunna köpa en bil....
dvs står ni 18-24åringar som ägare för bilen också?
halv/hel försäkring??

bor ni hemma eller?? (visst ni betalar säkert hem också) men inte samma sak som o stå för eget boende!

och NÄÄ jag vill inte gnälla utan bara fråga för ni skriver bara att jag har köpt bilen för sparade pengar osv osv....

Köpte bilen för 260 papp 80 papp betalade jag kontant som jag sparat in på 1 år. Tack vare att jag inte super inte röker inte knarkar och ja jag bor hemma och jobbar hårt och betalar försäkringen själv och bilen står på mig 1100 kr i månaden! betalar hyra på 1000 spänn + att jag hjälper till en hel del hemma! så det är ingen dans på rosor nej och ja det handlar om prioriteringar och jag har köpt allt stora i livet själv och inte fått allt bäddat frmför mig som många av mina klasskompisar fick det! köpte allt själv utom cykeln jag fick när jag fyllde 13 år! är 21 år och ska nog antagligen bo hemma ett tag till ! Mitt liv mitt val!!!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang