Hur har ungdomar råd?

Saimen
31 oktober 2006 · 70 Inlägg

kortsakt.. man blir rik genom att snåla.. slösar man blir det ingen bil på länge!

BMW- Best Motor Winns !!
Saab 900, 2,0T "The White Shadow" (1996)
Maxxarn
31 oktober 2006 · 107 Inlägg

20 år gammal äger en s60r och en s60t5 står på mitt namn betalar allt själv bor med tjejen driver egen restaurang sens 18 år gammal bilarna står på mitt namn samt hemmet. Hur jag klarar av det? Ja låt mig säga så här den som kämpar här i livet klarar allt började sens 15 år gammal o spela poker 18 år gammal startade jag med hjälp av familjen en restaurang nu ere bara o jobba hårt har en litenpojke/flicka på väg smile

FugitivE BMW Power
31 oktober 2006 · 2 362 Inlägg

Maizer skrev:
Alltså de flesta här säger att de gnetat ihop pengarna själva, men skulle tro att de flesta av oss har rätt schyssta föräldrar ändå? wink

Läs det jag skrev om mitt köp på sidan. 4 smile

Farsan är snickare och ensamstående med två motorintresserad + han, men bara för det så får jag inte det jag pekar på, så mycket tjänar tyvärr inte en vanlig snickare.


Edit: Sedan kanske du tänkte på folket som har lagt ner mer pengar än cirka 30-40.000:- som mig.. Men jag studerar som sagt fortfarande också, så lite svårt på det sättet att få in pengar.

Senast redigerat av FugitivE (31 oktober 2006)

BMW, bogsering med wire :/
OverBoosted AUTOBAHNRASER
31 oktober 2006 · 3 804 Inlägg

Man kan ju däremot fundera hur 18åringar har råd som fortfarande går i plugget... där måste det ju vara pappa betalar.

EDIT: När jag va 15 så fick alla ungar sprillans nya moppar i 25k klassen... och sen fick dom sälja den o fick pengarna själva^^ själv så hade jag inte ens råd med en moppe för 5k

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (31 oktober 2006)


Bmw osv..
response Studerande
31 oktober 2006 · 463 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Man kan ju däremot fundera hur 18åringar har råd som fortfarande går i plugget... där måste det ju vara pappa betalar.

Jag köpte min 405 Mi16 när jag gick i tvåan på gymnasiet. Och det var inte pappa som betalade. En stor anledning till att jag hade råd var att jag sålde min skoter för lite drygt det dubbla vad jag köpte den för.

Några av mina kompisar fick nya mopeder, själv fick man köra omkring med en k50 sad Inte konstigt att jag sålde den och köpte en skoter istället smile

Senast redigerat av response (31 oktober 2006)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
OverBoosted AUTOBAHNRASER
31 oktober 2006 · 3 804 Inlägg

response skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
Man kan ju däremot fundera hur 18åringar har råd som fortfarande går i plugget... där måste det ju vara pappa betalar.

Jag köpte min 405 Mi16 när jag gick i tvåan på gymnasiet. Och det var inte pappa som betalade. En stor anledning till att jag hade råd var att jag sålde min skoter för lite drygt det dubbla vad jag köpte den för.

Okej men vem betalade skootern då?


Bmw osv..
response Studerande
31 oktober 2006 · 463 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

response skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
Man kan ju däremot fundera hur 18åringar har råd som fortfarande går i plugget... där måste det ju vara pappa betalar.

Jag köpte min 405 Mi16 när jag gick i tvåan på gymnasiet. Och det var inte pappa som betalade. En stor anledning till att jag hade råd var att jag sålde min skoter för lite drygt det dubbla vad jag köpte den för.

Okej men vem betalade skootern då?

Den köpte jag för 6500 kr, ingen stor summa pengar (fick sjukt bra pris på den eftersom den inte gick perfekt när jag köpte den). Jag betalade den själv, med sommarjobbsengar, barnbidrag mm

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
OverBoosted AUTOBAHNRASER
31 oktober 2006 · 3 804 Inlägg

response skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

response skrev:

Jag köpte min 405 Mi16 när jag gick i tvåan på gymnasiet. Och det var inte pappa som betalade. En stor anledning till att jag hade råd var att jag sålde min skoter för lite drygt det dubbla vad jag köpte den för.

Okej men vem betalade skootern då?

Den köpte jag för 6500 kr, ingen stor summa pengar (fick sjukt bra pris på den eftersom den inte gick perfekt när jag köpte den). Jag betalade den själv, med sommarjobbsengar, barnbidrag mm

Duktig wink
Själv så har jag tummen mitt i handen som man säger... jag har fortfarande inte betalt min mi16 helt och den är snart färdig för skroten. kommer förmodligen va billös när jag väl har körkort om jag ens kommer ha råd med körkort tongue


Bmw osv..
oPec
31 oktober 2006 · 62 Inlägg

Ja själv är han 18 knutar och har betalat för rubb och stubb. hela renoveringen på min bil.
Okej finare bilar kan man ha men jag köper iaf bilar jag kan betala ur egen kassa.
Men går man plugget är det svårt att ha bil och LEVA samtidigt på dom feta inkomsterna man har. Så många med bil i min ålder dom har föräldrar som pyntar skulle jag tro. Eller lånar av föräldrarna iaf.. kolla in min lilla bil om ni har lust. ha de ..

vwakuten.se
Volkswagen Karmann Ghia "sportbilen" (1966)
Volkswagen Golf Country "jeepen" (1991)
Volkswagen Golf Rallye G60 "golfrallye.com" (1989)
Jayman
31 oktober 2006 · 14 Inlägg

Generellt: Alla har råd!! Det är bara en fråga om prioritering - hårt draget ;-)

Senast redigerat av Jayman (31 oktober 2006)

Grafisk formgivare - skapar bl.a. logotyper
m_a_c X40 Nordic
31 oktober 2006 · 784 Inlägg

De e väll inte så svårt själv är man 18 och har inte fått en spänn av fölräldrarna. det handlar bara om att låta bli att köpa telen för 6 papp och spara dom och sen skaffa sig så många jobb som möjligt. allt handlar om att prioritera.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
zortep
31 oktober 2006 · 911 Inlägg

så ni tycker det är fel med att vara bortskämda ?

pic up the phone, wazzzaaa
Heavens_Gate
31 oktober 2006 · 543 Inlägg

inget fel i att vara bortskämd, det e ju inte ditt fel om du nu e det men jag misstänker att det sticker lite i folks ögon när det finns dom som jobbar röven av sig men ändå har knappt råd att käka pizza en gång i veckan.. ta det på rätt sätt men det e ju bara min lilla teori.. kommer alltid att finnas avundsjuka här världen..


ha de gött

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
zortep
31 oktober 2006 · 911 Inlägg

Glempa156 skrev:
inget fel i att vara bortskämd, det e ju inte ditt fel om du nu e det men jag misstänker att det sticker lite i folks ögon när det finns dom som jobbar röven av sig men ändå har knappt råd att käka pizza en gång i veckan.. ta det på rätt sätt men det e ju bara min lilla teori.. kommer alltid att finnas avundsjuka här världen..


ha de gött

mjoo, Håller med !

pic up the phone, wazzzaaa
nicke_b2
31 oktober 2006 · 266 Inlägg

Själv tycker jag det är fel av föräldrar att skämma bort sina barn med nya bilar, man kan inte få en riktig verklighets uppfattning!!! och detta med att sätta förs på mamma el pappa är farligt, man kommer inte upp i bonus och skulle det hända nåt är man ju rökt!!

nicke_b2
31 oktober 2006 · 266 Inlägg

Och vi snackade om bilar för 2 3 hundra k va inte volvo för 18 k eller ?

Senast redigerat av nicke_b2 (31 oktober 2006)

villon
31 oktober 2006 · 684 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Man kan ju däremot fundera hur 18åringar har råd som fortfarande går i plugget... där måste det ju vara pappa betalar.

EDIT: När jag va 15 så fick alla ungar sprillans nya moppar i 25k klassen... och sen fick dom sälja den o fick pengarna själva^^ själv så hade jag inte ens råd med en moppe för 5k

Du jag vet hur det känns,,,

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Tzatziki
31 oktober 2006 · 452 Inlägg

Får ta och erkänna att utan morsan så hade jag väl inte ägt någon bil ..
De flesta bilarna har jag lagt 70-80% av den totala summan bilen kostade, resten morsan.
Men det har hänt att hon tagit på sig hela kostnaden för 2 av mina 7-8 bilar jag haft ..

Men men .. så är det när man är ensamt barn .. bortskämd wink

villon
31 oktober 2006 · 684 Inlägg

Raised skrev:
Får ta och erkänna att utan morsan så hade jag väl inte ägt någon bil ..
De flesta bilarna har jag lagt 70-80% av den totala summan bilen kostade, resten morsan.
Men det har hänt att hon tagit på sig hela kostnaden för 2 av mina 7-8 bilar jag haft ..

Men men .. så är det när man är ensamt barn .. bortskämd wink

ska också erkänna att jag inte hade haft råd med bil om det inte vatt för mossan då jag fick låna pengar av henne så länge,, samt v40:in är päronens bil,, o de ville att jag skulle lägga upp den,, men 850:in e min,, o jag har betalat allt hitils som är gjort på den, inredning service,, reperation,,,,

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
goffy
1 november 2006 · 324 Inlägg

Jag har jobbat i hop var ända krona som är lagt på min bil och har inget lån på den. Det handlar om prioteringar. Sen hur mycket man gör själv på bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang