Magnetventil till laddtrycksstyrningen på Skyline?

ranne
12 juni 2013 · 69 Inlägg

känner att jag inte ha full koll på vissa saker med bil bygget jag håller på med
ha aldrig tänkt en tanke på magnetventilen alls frånsett idag när jag ringde till dynotech och bokade tid för mappning
hade dålig mottagning så ä inte 100 på vad han sa
men jag ha satt in ett link sprut i den med 4 bars mappsensor, hade boost control i den innan som jag slet ut nu
så nu undra jag ä boost controllen istället för magnetventilen eller ä dom ihop kopplade på nå sett eller sitter kvar någonstans och ä inkopplad som den så så jag inte behöver bry mig om den? gissar att jag kommer att behöva den nu iallafall?
kan det vara den det var fel på när jag ibland tappade ladd från 1,2 till 0,8 men ibland ytterst få ggr laddade den som den skulle, och ibland tvär fick den 1,2 i ca 1 sek

ber om ursäkt om det ä luddigt skrivet säga bra till om ni inte förstå hur jag mena så ska jag försöka förklara bättre

vore tacksam för snabbt svar ha inte så långe på mig att beställa något om jag måste innan den ska in på mapp
mvh


Fixade en bättre rubrik.
mvh jonTe/moderator

SimonGT
12 juni 2013 · 105 Inlägg

eehhm, följ vaccumslangen till wastgaten o se va de e du har inkopplat??
nån form av ladtrycksstyrning har du ju inkopplat. annars e de ju skenande lr grundladd

Mitsubishi 3000GT "Twin Turbo" (1999)
ranne
12 juni 2013 · 69 Inlägg

juu jag hade ju laddtrycks styrning som jag ha tage bort nu för att jag ha satt in ett link system
men de jag undra ä om ditt måste sitta en magnetventil även när jag hade laddtrycks styrningen och om det nu inte behövdes behövs det nu då?

SimonGT
12 juni 2013 · 105 Inlägg

För att styrsystemet aktivt ska kunna ändra laddtrycket måste du ha en "magnetventil"/ laddtryckssolenoid.
Vad e de på för bil ens?

Mitsubishi 3000GT "Twin Turbo" (1999)
ranne
12 juni 2013 · 69 Inlägg

Okey det är en skyline r32 gt-r

ranne
26 juni 2013 · 69 Inlägg

Har fortfarande inte fått någon klarhet i det här
Tog bort boost controllern då jag gissa att det kan ha vare den som jävlats
Det var satt en nippel i ett tryck rör med en salng till wastgaten via boost controllern
Nu ha jag kopplat ur den och satt ihop slangarna in/ut från den hå det göra så eller måste jag sätta dit en magnetventil eller gå det bra med en pys ventil bara?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang