JDM Toyota Corolla

Jag tänker börja studera till mekaniker, men vill ha lite grundläggande kunskaper, så därför har jag köpt en bil. Bilen är en Toyota Corolla -93. Jag tänker med hjälp utav denna bilen lära mig mer om bilar!
  • 20 Följare
  • 44 839 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 september 2013
Mack Forum- och sitemoderator
30 juli 2013 · 26 149 Inlägg

Eziphia skrev:

heltsonika skrev:
Köp ingen Vobblo! Köp en BMW istället! 100 ggr roligare. Det räcker med en 318i för att ha kul.

Kostar inte en BMW väldigt mycket mer?

Njae.
Jag skulle dock vilja säga att det är svårare att finna ett "fräscht" exemplar av en E30, för samma summa som man får en tämligen "fräsch" Volvo.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Eziphia
30 juli 2013 · 86 Inlägg

Känns som om det är lättare att hitta en 740 till ett bra pris, och är väl också lättare att hitta delar?

Jag hade helst haft något japanskt, men känns som om 740 är ett lättare, och billigare, val...

Senast redigerat av Eziphia (30 juli 2013)

Mack Forum- och sitemoderator
30 juli 2013 · 26 149 Inlägg

Eziphia skrev:
Känns som om det är lättare att hitta en 740 till ett bra pris, och är väl också lättare att hitta delar?

Det finns risk att BMW-älskare kommer att storma in och säga att det är busenkelt att finna delar och att alla volvo-nördar inte vet vad dom pratar om..så..jag låter det helt enkelt vara osagt.
Vissa säger att det är enklare, andra säger att det är betydligt enklare att finna till BMW..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Eziphia
30 juli 2013 · 86 Inlägg

Jag ska försöka sälja denna bilen nu (och spara till en driftbil), vad tycker ni att jag ska ta för den? Någon som vill ha den?

Mack Forum- och sitemoderator
30 juli 2013 · 26 149 Inlägg

Eziphia skrev:
Jag ska försöka sälja denna bilen nu (och spara till en driftbil), vad tycker ni att jag ska ta för den? Någon som vill ha den?

Montera in all inredning, ge den en puts och jämför priserna på blocket, och sälj den för det du tycker är lämpligt.

Edit: Det är bara ett tips. Nu ska jag sluta spamma tråden..haha.

Senast redigerat av Mack (30 juli 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Eziphia
30 juli 2013 · 86 Inlägg

Mack skrev:
Nu ska jag sluta spamma tråden..haha.

Haha så länge som svaren är relevanta till tråden så tror jag inte det räknas som spamm ^^

Mack Forum- och sitemoderator
30 juli 2013 · 26 149 Inlägg

Eziphia skrev:

Mack skrev:
Nu ska jag sluta spamma tråden..haha.

Haha så länge som svaren är relevanta till tråden så tror jag inte det räknas som spamm ^^

Jajo..nej. Sant.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
razpataz Halvglad semi-amatör.
30 juli 2013 · 600 Inlägg

Intressant att följa en tråd skriven av en novis inom bilhobbyn, hoppas man får se stora framsteg!
Bästa sättet är helt klart learn by doing, och blir det fel är det bara att fortsätta försöka tills det blir rätt! smile

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
heltsonika Rebel with a cause
31 juli 2013 · 224 Inlägg

Jag hittar alla mina delar på ebay. Både till Porschen och hojen. Bra mycket billigare än i Sverige och våra handlare. Lite engelskakunskap krävs men det finns ju google translate. Hade jag varit i din situation hade jag sparat lite längre och köpt något roligare än en 740. Visst, bakhjulsdrift kan vara kul men en 740GL måste vara bland det tråkigaste man kan köra.

Eziphia
31 juli 2013 · 86 Inlägg

heltsonika skrev:
Jag hittar alla mina delar på ebay. Både till Porschen och hojen. Bra mycket billigare än i Sverige och våra handlare. Lite engelskakunskap krävs men det finns ju google translate. Hade jag varit i din situation hade jag sparat lite längre och köpt något roligare än en 740. Visst, bakhjulsdrift kan vara kul men en 740GL måste vara bland det tråkigaste man kan köra.

Mmm, jag vill bara ha en relativt billig och bra bil som man kan lära sig att drifta med tongue

Werndin
31 juli 2013 · 65 Inlägg

740gl bland det tråkigaste som finns? Både jag och en jävla massa andra kan säga att man kan ha skitkul med dom bilarna. Du har givetvis rätt till din åsikt,men enligt mig är det rent skitsnack.

Slash Saabifierad
31 juli 2013 · 2 026 Inlägg

Letar du sladdbil går jag emot Volvoströmmen och föreslår Ford Sierra eller Mercedes 190E^^

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Werndin
31 juli 2013 · 65 Inlägg

Som trogen Mercedes "hatare" så tar det emot att säga det men som slash säger så kan någon bensin merca vara ett ganska bra alternativ. Dom har hyffsad kraft och redig styrvinkel det som gör att jag inte gillar mercedes är deras problem med norsk krom.

Senast redigerat av Werndin (31 juli 2013)

Eziphia
31 juli 2013 · 86 Inlägg

Är 190E bättre än 740, eller är det bara en smaksak? tongue

Werndin
31 juli 2013 · 65 Inlägg

Det är mest en smaksak men jag personligen föredrar som sagt volvo pga av att 740 har väldigt lätt bakända vilket gör att man kan sladda lättare

Eziphia
31 juli 2013 · 86 Inlägg

Mack skrev:
Montera in all inredning, ge den en puts och jämför priserna på blocket, och sälj den för det du tycker är lämpligt.

Jag har tyvärr inte inredningen kvar, den var så äcklig så jag kastade den...

Eziphia
31 juli 2013 · 86 Inlägg

Jag har nog bestämt mig för en E30, tycker de är väldigt snygga! Så ska försöka spara ihop till en sådan och sen blir det att sladda ordentligt!

Mack Forum- och sitemoderator
31 juli 2013 · 26 149 Inlägg

Blir nog bra det..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Slash Saabifierad
31 juli 2013 · 2 026 Inlägg

Eziphia skrev:
Är 190E bättre än 740, eller är det bara en smaksak? tongue

Jag gillar 190E bättre men de är lite dyrare och knepigare att fixa till än Volvo 740s (börjar bli ont om delar till 190E). 740s är däremot roligare om du lyckas få tag i en GLT då motsvarande Mercedesvarianter oftast är ovanligare och mycket dyrare. Men som det tidigare sagts: Mest en smaksak.

Eziphia skrev:
Jag har nog bestämt mig för en E30, tycker de är väldigt snygga! Så ska försöka spara ihop till en sådan och sen blir det att sladda ordentligt!

E30 är ett bra val, försök hitta en 2-dörrars så har du en bil i storleksklass med en Golf som är bakhjulsdriven. Men hittar du ett fint exemplar, förstör den inte med rallystuk och utsliten inredning, det börjar bli ont om E30s, speciellt fina exemplar då de varit ungdomsbilar för många.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Eziphia
31 juli 2013 · 86 Inlägg

Finns det någon bra bakhjulsdriven japansk bil i samma prisklass? Typ nissan s13 eller 180sx? Är mitsubishi eclipse bakhjulsdriven?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang