Checkbedragare?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 juni 2013 · 17 486 Inlägg

Skulle idag utföra ett jobb till en summa av 2500:- men kunden lämnade en check i förskott på 5000:- som dessutom var utställd på någon annan. Dessutom var den daterad i mars...

Är det nån form av bedrägeri som går nu eller har jag bara och göra med en konstig kund?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
TyrolerHatt Skogsmålare
13 juni 2013 · 630 Inlägg

Vem använder sig av check nuförtiden. Jag skulle inte acceptera det som betalningsmedel.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 juni 2013 · 2 972 Inlägg

Och vem betalar 5000kr för nåt som kostar 2500kr? Luktar busigheter lång väg. Jag skulle inte accepterat det som betalningemedel - speciellt inte om det står fel namn på den gamla checken.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 juni 2013 · 17 486 Inlägg

matteeee skrev:
Och vem betalar 5000kr för nåt som kostar 2500kr? Luktar busigheter lång väg. Jag skulle inte accepterat det som betalningemedel - speciellt inte om det står fel namn på den gamla checken.

Vilket jag inte gjorde. Banken kunde inte lösa checken till mig. Deras bil står -utan åtgärd- i garaget. Vill de få den fixad gäller kontanter. Känner på mig att om det är kort så blir det säkert "något strul" med detta. De får betala först så fixar jag det jag ska sedan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
partyvan
13 juni 2013 · 1 071 Inlägg

Och nu har banken behållt checken och dom som lämna den till dig kommer börja härja på dig att du ska fixa bilen och ge dom 2500:- som du fick över på checken eller så kommer dom göra inbrott och elda upp verkstan

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juni 2013 · 17 486 Inlägg

partyvan skrev:
Och nu har banken behållt checken och dom som lämna den till dig kommer börja härja på dig att du ska fixa bilen och ge dom 2500:- som du fick över på checken eller så kommer dom göra inbrott och elda upp verkstan

Nix. Checken är kvar. Damen beklagade missförståndet och kommer med cash idag. Hon var nog bara lite snurrig . tror jag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang