Syftet med denna Volvo amazonen är att Svetsa upp hela karossen. Ska försöka undvika så mycket ekonomiplåt som möjligt och böja och dona själv. Amazonen kommer få en rå b20 maskin när den är klar!
Vilket arbete du har lagt ner på bilen! Jag sträckläste igenom hela tråden och kan inte anant än att ge dig ett stort beröm för det arbete du har lagt ner, väldigt imponerande och kul att se att att en klassiker räddas!
Jag hoppas att du får tillbaka din energi och orkar färdigställa bilen!
Jag har ju alltid tänkt att få bilen i original utseende men en extrem motor i den Utan att bygga om inne i motorutrymmet om man nu vill köra original motor igen!
Har lokaliserat några delar till min b20 nu, Insug och turbo, som får byggas om
Vad tycker ni Kompressor eller turbo? Kompressorn får jag bygga om i motorutrymmet för det får inte plats, Eller bevara original utseendet och köra med 2.3l b20 turbo?
Jag kvarstår vid min åsikt om att den ska vara så original som möjligt, men det är jag det.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
bygger du om snyggt och de slutliga resultatet vid färdig bygge blir nånting bra och funkar utan problem så blir de ju ingen värde minskning om de är det du grunnar på skulle ja tycka iaf, personligen tycker jag att man ska bygga bilen precis så som man vill ha den själv, ombyggd eller inte har ingen betydelse du bygger den vell åt dig själv och ingen annan ? jag skulle rösta för turbo för att få ganska mycke effekt gratis och i slutändan så blir ju de en motor som man faktiskt kan sitta och åka med till vardags, skulle även peta i en 5 växlad låda för bättre komfort och soppa förbrukning ! de är min åsikt, hade ja haft tid och pengar skulle ja själv gjort de på min!
Om det ska överladdas så turbo, men tycker det vore fränare med 2,3L b20 sugmaskin!
Jo de är fränt,
Jackson_ skrev:
bygger du om snyggt och de slutliga resultatet vid färdig bygge blir nånting bra och funkar utan problem så blir de ju ingen värde minskning om de är det du grunnar på skulle ja tycka iaf, personligen tycker jag att man ska bygga bilen precis så som man vill ha den själv, ombyggd eller inte har ingen betydelse du bygger den vell åt dig själv och ingen annan ? jag skulle rösta för turbo för att få ganska mycke effekt gratis och i slutändan så blir ju de en motor som man faktiskt kan sitta och åka med till vardags, skulle även peta i en 5 växlad låda för bättre komfort och soppa förbrukning ! de är min åsikt, hade ja haft tid och pengar skulle ja själv gjort de på min!
Ville ha några åsikter . Mest troliga blir ju att de blr turbo för så mycket ombyggnad i motorutrymmet som möjligt så man kan återskapa original looken direkt. Ska köra med min 2.3l b20 turbo och m41 låda o diffbromsen som sitter i,