Avgassystem från en turbo

Deko
16 juni 2013 · 198 Inlägg

Har en fundering, kan man sätta en komplett avgassystem eller enbart slutdämpare som sägs vara för turbo motorer, på en bil som inte har turbo ?

Känslan säger att det borde va ok men man vet ju aldrig...

nixon89 klabbarpan
16 juni 2013 · 3 041 Inlägg

ja det kan du..

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Deko
16 juni 2013 · 198 Inlägg

Grymt! tack nixon

longcat
16 juni 2013 · 357 Inlägg

du kommer inte kunna sätta ett helt avgassystem såkallat turboback, eftersom det är bultat direkt från turbon, men ett catback system eller bara en ljuddämpare ska inte vara några problem!

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Deko
17 juni 2013 · 198 Inlägg

Ahaa låter bra big_smile

Hittade just en BSR catback till en audi S3, måste dock lista ut hur mycket jobb det är o sätta på en A3 -04...

longcat
17 juni 2013 · 357 Inlägg

DDeko skrev:
Ahaa låter bra big_smile

Hittade just en BSR catback till en audi S3, måste dock lista ut hur mycket jobb det är o sätta på en A3 -04...

om din bil inte har quattro så kan det vara format på ett sätt för att passa quattron som S3an har och inte passa på din bil, lättast är att hitta ett catback som är anpassat för din bil/motor!
Men jag ska inte säga att catbacken från S3an inte kommer passa, vet ju inte hur det ser ut! smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Deko
17 juni 2013 · 198 Inlägg

longcat skrev:

DDeko skrev:
Ahaa låter bra big_smile

Hittade just en BSR catback till en audi S3, måste dock lista ut hur mycket jobb det är o sätta på en A3 -04...

om din bil inte har quattro så kan det vara format på ett sätt för att passa quattron som S3an har och inte passa på din bil, lättast är att hitta ett catback som är anpassat för din bil/motor!
Men jag ska inte säga att catbacken från S3an inte kommer passa, vet ju inte hur det ser ut! smile

Nä jag förstår... har även postat på Nordic audi för o se om nån har någon  som helst erfarenhet kring det ämnet. Men jag tror det är rätt körd, jag har för mig jag hittade original slutdämpare till S3 nånstans och vad jag minns ser den inte ens i närheten ut av en A3:ans slutdämpare :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang