Totalrenoverar/ custombygger min vw bubbla! Den ska bland annat sänkas, breddas och lackas. Originalfälgarna ska breddas. Jag ska bygga eget avgassystem,egen inredning, montera ljud. Det blir en hel del olika saker. Målet är att... Visa mer
Rutorna är tonade och monterade med cal-look list, lillebror är även med på bild Var inte det lättaste att klämma på listen utan att förstöra toningsfilmen, men det gick till slut och blev helt okej!
Jag har börjat på dörrsidorna lite försiktigt. Eftersom jag ska bygga in högtalare i dörrarna byter jag ut originalsidorna, då de är ganska klena. Jag bygger istället egna sidor i kraftigare material
Då ska det bara på konstläder så blir det nog kanon
Då fick man ta tag i att bygga avgassystem, har skjutit upp det länge då jag undrar hur det ens ska gå plats på den lilla ytan som finns..
Började lite försiktigt med att tillverka den delen som ska sitta precis efter ormboet, fick hålla dit rören och punkta så det låg så högt upp som var möjligt. Vill inte att det skrapar i marken när jag kör..
Då var första delen svetsad och monterad Ormboet syns även här. Ser lite krångligt ut med alla rör..
Borrade hål för dämparna, ja dom ska faktiskt ut genom skärmarna
Har satt lister runt hålen och passat in ljuddämparna
Gjorde fästen till dämparna och skruvade fast dom
Och så var det bara till att koppla ihop! Gick betydligt smidigare än jag räknat med!
När jag backade ut ur garaget hörde jag ett skrapande ljud. Det fortsatte låta även på vägen. Det är lite väl lågt när bilen skrapar i marken på plan väg
Så det var bara till att höja upp baken några centimeter.. Här har ni helhetsbild precis som den ser ut nu!
Får be om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Har haft mycket annat på gång och lite dåligt med pengar. Men här kommer lite upp iallafall, så nu ska det hålla i sig!
Fick ett litet paket med lister
Det tog ett tag innan jag visste vilken ordning allt skulle dit i, så jag fick montera på och av allt några gånger.. Men nu är det på plats och dörren är klar! (bortsett från spegeln..)
Det gick lite smidigare på den andra dörren. Jag visste vilken ordning allt skulle sitta i och vart jag skulle börja På med ett handtag och spegel så är även denna klar