NAV systemet

9-5 äro
13 juli 2004 · 7 Inlägg

Har någon en bra länk till beskrivningen av SAAB:s NAV-utrustning?
Ni som har erfarenheter av det, finns det några svagheter (trög i uppstart, känslig för kyla, dålig i röstmod,låser sig mm). Några andra synpunkter + eller - ?
Tacksam för svar!

Founder
23 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Har inte hört att det ska vara några direkta problem med systemet, fungerat väldigt bra... i alla fall 9-5:ans system... i vintras gick systemet felfritt på de bilar jag körde... Det jag tycker är tråkigt med original systemet är att det bara är i 16 färger... köper man tex Panasonics system får man ett 32 färg system vilket gör det lite roligare att använda... smile Men då sitter det ju inte lika läckert som originalsystemet... Tänk på att du får plocka ur radio/cd'n samt byta till en annan SID om du ska installera navigationen,... GPS antenn m.m. behövs oxå...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
9-5 äro
24 juli 2004 · 7 Inlägg

Tack för svaret. Det jag var mest orolig över var om den klarar kyla och "låser sig". Du har helt rätt i att den sitter perfekt där den sitter original. Att den bara visar 16 färger hade jag ingen aning o, men där ser man...man lär sig så länge man lever. Jag beställde i alla fall en med nav:en i så jag väntar med spänning på när den levereras!

Founder
25 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Okej så du köpte en helt ny bil? smile Hoppas du njuter smile o får du några problem så fråga gärna, känner många på saab som vet ett o annat smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
9-5 äro
25 juli 2004 · 7 Inlägg

Tack "Founder" det skall jag göra!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang