tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Där förstod jag inte. Inte gjort halva jobbet? Du fick en bot ju. De var ju jobbet.
För det första förhindra att folk parkerar som de gör- utöka besöksparkering i området så att fler kan parkera där eller snarare rätt.
Då hade tex jag ställt mig på en parkeringsplats istället för 3,5 meter bakom en.
De skulle också satt böter på de som hindrat mig ifrån att parkera rätt då är väl inte arbetet rätt utfört? eller?
Nej jag håller med om att de gör konstigt arbete. Men personen som lappa dig gjorde knappast fel med din bil.
Att personen inte lappa de andra bilarna får du ju ta upp vid överklagandet.
Finns ju ingen anledning att ta upp det. Det har ju inget med saken att göra. Även om de andra bilarna varit lappade, hade där inte varit mer parkeringsutrymme för det.
Toddemannen skrev:
Klart jag ska betala när överklagan är klar och om jag inte får den stryken inom 2-4 veckor men tror inte du skulle vilja betala 400 spänn för att någon annan inte kan parkera.
Eller hur skulle du gjort själv ? Skulle du åkt hem 2 mil för att du inte fick plats på en parkeringen?
Men, nu väljer ju du att inte ta ditt personliga ansvar. Vad -andra- gör är ju inte "ditt problem". Det är lite som att säga, som någon var inne på tidigare; "Nej men alla andra bilar höll 90km/h på 70-vägen, så jag kunde ju inte hålla 70, därför kan inte jag få böter".
DITT ansvar ligger ju i att parkera där DU får lov att parkera. Det är, oavsett vad omständigheterna är, ditt val. Även om anledningen till situationen ligger hos någon annan, så har du det till trots tagit det slutliga beslutet.
Senast redigerat av it_mutt (29 juni 2013)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!