3057
Sök

Fått P-bot som jag vill slippa...

Muttley
29 juni 2013
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:

Dom har inte ens gjort halva sitt jobb....
Polisen ska inte göra ett skit , jag pratade med dom för att fråga om vad de tyckte och vad jag skulle göra... och jag gjorde som de sa. Överklagade.

Där förstod jag inte.  Inte gjort halva jobbet?   Du fick en bot ju.  De var ju jobbet.

För det första förhindra att folk parkerar som de gör- utöka besöksparkering i området så att fler kan parkera där eller snarare rätt.
Då hade tex jag ställt mig på en parkeringsplats istället för 3,5 meter bakom en.
De skulle också satt böter på de som hindrat mig ifrån att parkera rätt då är väl inte arbetet rätt utfört? eller?

Nej jag håller med om att de gör konstigt arbete.  Men personen som lappa dig gjorde knappast fel med din bil. 
Att personen inte lappa de andra bilarna får du ju ta upp vid överklagandet.

Avstängd
10 388 Inlägg
29 juni 2013
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:

Dom har inte ens gjort halva sitt jobb....
Polisen ska inte göra ett skit , jag pratade med dom för att fråga om vad de tyckte och vad jag skulle göra... och jag gjorde som de sa. Överklagade.

Där förstod jag inte.  Inte gjort halva jobbet?   Du fick en bot ju.  De var ju jobbet.

För det första förhindra att folk parkerar som de gör- utöka besöksparkering i området så att fler kan parkera där eller snarare rätt.
Då hade tex jag ställt mig på en parkeringsplats istället för 3,5 meter bakom en.
De skulle också satt böter på de som hindrat mig ifrån att parkera rätt då är väl inte arbetet rätt utfört? eller?

Fast "utöka besöksparkeringen i området så att fler kan parkera" är ju kanske (ingen aning om hur det ser ut just där) som bara görs på en fikarast. Och det är ju inte riktigt parkeringsvaktens jobb heller.

Det är ju inget som heller säger att dagisparkeringen är pvaktens ansvar alls, då kan de inte heller göra något "där"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

664 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:

Nej jag håller med om att de gör konstigt arbete.  Men personen som lappa dig gjorde knappast fel med din bil. 

Visst , håller med om att de gjorde rätt på min bil för att jag vet ju att jag parkerade fel, men det var ju inte alls hela jobbet enligt mig 2 bilar till och jag hade varit "nöjd" 100% utfört jobb...

664 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:

Fast "utöka besöksparkeringen i området så att fler kan parkera" är ju kanske (ingen aning om hur det ser ut just där) som bara görs på en fikarast. Och det är ju inte riktigt parkeringsvaktens jobb heller.

Det är ju inget som heller säger att dagisparkeringen är pvaktens ansvar alls, då kan de inte heller göra något "där"

Det är "bara" byta ett par skyltar som det står på att man får stå efter 19 som behövs för det är ändå ingen som står på de andra platserna på gatan mittemot...
Och nej det är inte vaktens jobb men det är ju Q-park som har hand om området...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 373 Inlägg
29 juni 2013
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:

Visst , håller med om att de gjorde rätt på min bil för att jag vet ju att jag parkerade fel, men det var ju inte alls hela jobbet enligt mig 2 bilar till och jag hade varit "nöjd" 100% utfört jobb...

Jo, det är helt klart att de två bilarna som tog upp 4 platser skulle givetvis ha böter dom oxå. Dom gjorde ju fel dom också. Fast jag tror inte att det är ett lika stort fel att "råka" hamna lite över en annan parkeringsruta mot att som du parkera där det inte är nån parkering.
Nån som vet?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

664 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:

Jo, det är helt klart att de två bilarna som tog upp 4 platser skulle givetvis ha böter dom oxå. Dom gjorde ju fel dom också. Fast jag tror inte att det är ett lika stort fel att "råka" hamna lite över en annan parkeringsruta mot att som du parkera där det inte är nån parkering.
Nån som vet?

/Benny

http://www.q-park.se/Kontrollavgift/%C3 … fault.aspx
Det var inte heller att det var lite det var 2 bilar som var halva inne på 2 rutor vardera.
Senast redigerat av Toddemannen (29 juni 2013)

Avstängd
1 031 Inlägg
29 juni 2013
Du parkerade fel och då är det bara att betala.

"alla andra kör för fort så jag bör också slippa fortkörningsböter..."

242 Inlägg
29 juni 2013
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:

Du skrev ju själv i inlägg nummer 3 "bilarna som stod fel hade lämnat parkeringen när jag skulle åka" Med andra ord så kanske dem inte stog där när lapplisa var där heller, har du tänkt så långt?

Eller så fick dem också böter vad vet du om det, dem var ju inte kvar när du kom ut?

664 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
namcon skrev:
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:

Du skrev ju själv i inlägg nummer 3 "bilarna som stod fel hade lämnat parkeringen när jag skulle åka" Med andra ord så kanske dem inte stog där när lapplisa var där heller, har du tänkt så långt?

Eller så fick dem också böter vad vet du om det, dem var ju inte kvar när du kom ut?

Ställde min bil där 21.20 6 minuter efter det så kom P-vakten , en av bilarna stod kvar och den hade inte fått någon böter vad jag såg när jag skulle åka hem...

66 Inlägg
29 juni 2013
Bara Betala det är du som parkerade lika fel som dom så skyl dig själv säger jag. P-lisa Gjorde sitt jobb du stog fel betala så enkelt är det!!!!!!!!!!!

664 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Klart jag ska betala när överklagan är klar och om jag inte får den stryken inom 2-4 veckor men tror inte du skulle vilja betala 400 spänn för att någon annan inte kan parkera.
Eller hur skulle du gjort själv ? Skulle du åkt hem 2 mil för att du inte fick plats på en parkeringen?
Senast redigerat av Toddemannen (29 juni 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
29 juni 2013
tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:
tkd_rille skrev:

Finns ju ingen anledning att ta upp det. Det har ju inget med saken att göra. Även om de andra bilarna varit lappade, hade där inte varit mer parkeringsutrymme för det.

Toddemannen skrev:
Klart jag ska betala när överklagan är klar och om jag inte får den stryken inom 2-4 veckor men tror inte du skulle vilja betala 400 spänn för att någon annan inte kan parkera.
Eller hur skulle du gjort själv ? Skulle du åkt hem 2 mil för att du inte fick plats på en parkeringen?

Men, nu väljer ju du att inte ta ditt personliga ansvar. Vad -andra- gör är ju inte "ditt problem". Det är lite som att säga, som någon var inne på tidigare; "Nej men alla andra bilar höll 90km/h på 70-vägen, så jag kunde ju inte hålla 70, därför kan inte jag få böter".

DITT ansvar ligger ju i att parkera där DU får lov att parkera. Det är, oavsett vad omständigheterna är, ditt val. Även om anledningen till situationen ligger hos någon annan, så har du det till trots tagit det slutliga beslutet.
Senast redigerat av it_mutt (29 juni 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
29 juni 2013
Du har parkerat fel och fått böter för det. Vad är problemet?

Parkeringen var full, sen om det stod 100 stycken motorcyklar, en sopcontainer eller en långtradare över alla rutor spelar ingen som helst roll eftersom DU fick böter för att DU inte stod parkerad rätt.

Du frågar hur vi andra skulle gjort. Om jag hade kommit till en parkering som var full så hade jag letat efter en annan ledig PARKERING, och inte en gångbana och sedan kallat dom som skött sitt jobb för "q-park bögar". smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Muttley
29 juni 2013
it_mutt skrev:
tkd_rille skrev:
Toddemannen skrev:

Finns ju ingen anledning att ta upp det. Det har ju inget med saken att göra. Även om de andra bilarna varit lappade, hade där inte varit mer parkeringsutrymme för det.

Nej jag finner själv ingen anledning men de verkar ju lugna ner han för gör andra fel får han själv göra det.

Vi vet alla hur domen skall sluta.

skyldig.

269 Inlägg
29 juni 2013
Men det kan ju omöjligtvis endast finnas 8-9 platser att parkera på, har de aldrig gäster i nämnda område???

Mopar or no car:)

664 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
gurragas skrev:
Men det kan ju omöjligtvis endast finnas 8-9 platser att parkera på, har de aldrig gäster i nämnda område???

Tyvärr så finns det runt 8 platser just där , och de andra är som sagt 30 min platser samt privat eller P.bevis som krävs och hade ingen lust att åka 2 km ställa farsans bil där som också är 30 min och sedan gå till polarn...

Jag vet att det är mitt ansvar, men det är ju lika bra enligt mig att överklaga för att dryga ut det, samma sak om man får fortkörning att så fort det börjar bli "för mycket" jobb för dom, så kan dom ibland skita i det för att det kostar dom mer än vad de får in på allt krångel, så är min taktik samt min fars då han åkte på en fortkörning för nån vecka sen.
Sen om det fungerar är en annan sak , men är ju värt försöker för jag förlorar inte mer än 400 spänn...

66 Inlägg
29 juni 2013
Själv Hade jag betalat om det var jag ingen ide att riva upp det hade dock letat en annan plats för att slippa p-böter. Så igen skyll dig själv

664 Inlägg
29 juni 2013
Trådstartare
Nille_war skrev:
Själv Hade jag betalat om det var jag ingen ide att riva upp det hade dock letat en annan plats för att slippa p-böter. Så igen skyll dig själv

Det tror tyvär inte jag på.

835 Inlägg
29 juni 2013
"P-lisor" jobbar ju dock inte förebyggande eller anlägger nya parkeringsplatser. De bötfäller felparkerare, dvs dig.

Sedan kan det vara två olika "firmor" som hade de två olika parkeringarna och därför enbart bötfällt dig.

Att man "inte har lust att gå 2km" är sällan en ursäkt.

Att överklaga och tro att man har någon vinning på ett uppenbart dött mål är för övrigt enbart slöseri på resurser.
Senast redigerat av Epitaph (29 juni 2013)

Sök